Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  انبه میو‌ای مقوی و خوشمزه است که خواص فراوانی دارد و نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که نه تنها خود این میوه بلکه هسته و برگ آن نیز توانسته اند برای خود خواص گوناگونی را به ثبت برسانند که شاید هر کسی از آن اطلاع نداشته باشد.

در همین راستا باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا امروز به بررسی خواص برگ انبه بپردازد و شما را با ویژگی‌های دارویی آن آشنا نماید، پس پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انبه و خواص آن

انبه درختی است زیبا که ارتفاع آن تا ۱۰ متر می‌رسد. منشا انبه هند و مالزی و برمه می‌باشد، ولی هم اکنون در تمام مناق استوایی کشت می‌شود. انبه از ۴۰۰۰ سال پیش وجود داشته است.

برگ انبه به صورت نیزه‌ای شکل، گل‌های آن زرد یا قرمز رنگ و بصورت خوشه‌ای وجود دارد. میوه آن که انبه یا منگو نامیده می‌شود بیضوی شکل و دارای طعمی مطبوع و شیرین بوده و دارای هسته‌ای نسبتا بزرگ است.

این مطلب را از دست ندهید: خواص درمانی هسته انبه؛ جادوگری بی همتا

انبه دارای موادی مانند اسید بنزوئیک و اسید سیتریک که ماده زرد رنگی است می‌باشد. این میوه در حدود ۱۵ درصد تانن دارد. هسته آن دارای چربی زیاد و نشاسته و اسید گالیک است.

همچنین انبه میوه‌ای سرشار از فیبر، ویتامین ث، ویتامین آ. و آنتی‌اکسیدان است. این میوه موجب تقویت دستگاه گوارش و کلیه نیز می‌شود و به علت آهن فراوانی که دارد از آنمی یا همان کم خونی جلوگیری می‌کند.

نگاهی به خواص انبه

انبه بسیار مقوی بوده و تقویت‌کننده بدن است.

انبه تقویت‌کننده قوای جنسی است.

رنگ صورت را درخشان می‌کند.

این مطلب را از دست ندهید: خاصیت 6گانه جعفری

دهان را خوشبو می‌کند.

ادرارآور است.

یبوست را برطرف می‌کند.

انبه دارای مقدار زیادی اسیدگالیک است؛ بنابراین سیستم هضم را ضدعفونی و تمیز می‌کند.

انبه تمیزکننده خون می‌باشد.

خوردن انبه بوی بد بدن را از بین می‌برد.

بیشتر بدانید: چه «انبه»‌ای بخریم + روش نگهداری آن

انبه حرارت بدن را کاهش می‌دهد و تب را پائین می‌آرود.

برای رفع اسهال مفید است.

خوردن انبه، سردرد، تنگی نفس و سرفه را از بین می‌برد.

برای درمان بواسیر مفید است.

عطش را برطرف می‌کند.

توجه: انبه، چون گرم است برای گرم مزاجان مناسب نیست و این اشخاص باید آنرا با سکنجبین بخورند.

مزیت‌های دارویی و خواص برگ انبه

برگ انبه نیز خواص درمانی و دارویی بسیار دارد و البته کمتر به این خواص توجه می‌شود. برگ این میوه دارای تنین و هیپوگلامیک می‌باشد. کنترل و درمان دیابت از خواص برگ انبه است و آسیب‌های وارد شده بر چشم‌ها در اثر ابتلا به این بیماری را هم درمان می‌کند.

دم کرده برگ انبه به کنترل قند خون کمک کرده و با مصرف منظم این نوشیدنی نیز قابل درمان می‌باشد.

بیشتر بخوانید: انبه؛ میوه ای درمانگر با خواص باورنکردنی

درمان آسم نیز از دیگر خواص دارویی برگ انبه می‌باشد. این برگ‌ها درد‌های دستگاه تنفسی را تسکین می‌دهند.

در طب چینی از برگ انبه برای درمان قطعی بیماری آسم استفاده می‌شود. برگ انبه خاصیت آنتی باکتریالی دارد بدین جهت عفونت بدن را از بین می‌برد. از این خاصیت برای درمان انواع تومور‌ها و اختلالات گوارشی استفاده می‌شود.

آنتی اکسیدان‌های موجود در برگ این میوه نیز با ویروس‌ها مقابله کرده و از بدن در برابر آن‌ها نیز حفاظت می‌کند.

از خاصیت ضد عفونی بودن برگ انبه در محصولات آرایشی و زیبایی هم استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: با فواید شگفت انگیز انبه آشنا شوید

کمک به درمان سرماخوردگی، عفونت گلو و رفع سکسکه نیز از فواید برگ انبه می‌باشد. استشمام دود ناشی از سوزاندن برگ‌های انبه به درمان این موارد کمک می‌کند.

طرز تهیه دم کرده و جوشانده برگ انبه

برای بهره بردن از خواص برگ انبه هم می‌توان از دم کرده و هم از جوشانده آن‌ها استفاده نمود.

جهت تهیه جوشانده برگ انبه فقط کافی است چند عدد برگ را در مقداری آب آنقدر بجوشانید تا مقدار آب اولیه، نصف شود، سپس آن را صاف کرده و میل نمایید.

این مطلب را از دست ندهید: خواص جالب نخود

برای تهیه دم کرده برگ انبه هم می‌توان از برگ‌های تازه و یا خشک شده انبه استفاده نمود.

مقداری از برگ‌ها را در ظرف حاوی آبجوش قرار داده و برای مدتی بر روی حرارت غیر مستقیم گذاشته تا دم بکشد.

 

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۷۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شترداری رسته مزیت دار دامداری سازگار با اقلیم کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حسینی، کارشناس و فعال حوزه شترداری در گفتگویی اختصاصی درباره ظرفیت پرورش شتر در کشور گفت: در ایران ۹۰ میلیون هکتار اراضی داریم که در مناطق خشک و نیمه خشک قرار دارند اراضی بیابانی و بسیاری از روستا‌های مناطق شرقی و نسبتا مرکزی ایران که در مناطقی قرار گرفتند که فضای بیابانی، ­خشک و نیمه خشک در آنها غالب است، رسته اکثر روستاییان هم در این مناطق رسته دامداری است و در اینها در حوزه دامی بیابانی ­که اخیرا رونق و مورد توجه قرار گرفته رسته مزیت دار پرورش شتر است.
وی افزود: زنجیره ارزش همان رسته مزیت دار که در آن مناطق می‌شود به عنوان یک شغل با درآمد کافی و پایدار به آن توجه کرد که با وضع آب و هوایی آنجا هم سازگار است بحث پرورش شتر است که چند سالی است این موضوع خیلی مورد توجه قرار گرفته که اگر قرار­باشد ما حوزه اشتغال روستایی و عشایری این مناطق را تقویت کنیم با این وضعیت آبی کشور و تغییر اقلیم که صورت گرفته ناچاریم برویم به شمت پرورش شتر ولی یکسری گلوگاه‌ها و محدودیت‌ها دارد که باید رفع بشود.
حسینی درباره جمعیت شتر در کشور اضافه کرد: ما در ایران در اوایل قرن ۱۳ در اوایل دهه ۱۳۰۰ تا ۱۳۱۰ حدودا یک میلیون نفر شتر در کشور داشتیم که موضوع صرفا استفاده از گوشت و شیر آن نبود عمدتا در جابجایی‌ها و انتقال مسافر به خصوص بحث انتقال عشایر و وسایل آنها بود­که کم کم با یکجانشینی، ­استفاده بیشتر­از اراضی و سیاست‌های شهرنشینی، یک میلیون نفر جمعیت شتر رفته رفته رسیده به ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار نفر شتر که جمعیت حال حاضر آن کشور است، اما از لحاظ­اقلیمی کشور ما این ظرفیت را دارد که این جمعیت شتر افزایش پیدا کند.
این کارشناس حوزه شترداری در مورد مزیت‌های پرورش شتر تصریح کرد: دام شتر در مقایسه با گاو‌های وارداتی که در ایران الان پرورش پیدا می‌کنند مثل گاو هولشتاین و گوسفند‌های وارداتی و به نسبت حتی بقیه دام‌های پرورشی، شتر چیز‌های را مصرف می‌کند که برای ما، ارزش افزوده و تولید گوشت و شیر می‌کند که آن دام‌ها نمی‌توانند، شتر با طی مسافت زیاد از گونه‌های خارشتر، ­اشنان و­سرخ گز گونه‌های مرتعی بیابان‌ها و اراضی ما استفاده می‌کند که اگر اینها تقویت بشوند علوفه و مرتع کاری بشود از همین ظرفیت علوفه‌های مرتعی ما می‌تواند تولید گوشت و شیر کند که این مهمترین مزیت شتر است که دام‌های دیگر امکان استفاده از این گونه‌های مرتعی و بیابانی را ندارند.
حسینی درباره پرورش شتر در دیگر کشور‌ها گفت: در دنیا شاید بگویم قوی‌ترین کشور‌هایی که در حوزه شترداری حالت صنعتی را تکمیل کردند و زنجیره ارزش شتر را ­کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس هستند اول امارات و­بعد قطر، ­عربستان و کویت است، بیشتر امارات و عربستان خوب کار کردند به خاطر اینکه در بحث‌های فرهنگی مصرف گوشت شتر و زنجیره کامل کار کردند صرفا روی مصرف گوشت کار نکردند، آمدند روی شیر و مزه‌های متفاوت آن کار کردند و فرآوری‌های مختلف از جمله پنیر، ­شیرخشک و بستی شیر شتر با طعم‌های مختلف و مسابقات شترسواری را دارند و سرمایه گذاری می‌کنند.
وی در پایان گفت: در ایران فعلا تمرکز زنجیره ارزش شتر صرفا روی گوشت است پرورش سنتی و صنعتی شتر بیشتر روی گوشت شتر است علت آن هم نبود بازار‌های هدف و کارگاه‌های فرآوری شیر و پشم شتر بوده است، چون این زنجیره ارزش شتر در گلوگاه‌ها سرمایه گذاری مناسب نشده و به بخش خصوصی برای مشارکت و­سرمایه گذاری، ­تسهیلات لازم داده نشده الان تا آن قسمت پرورش و قسمت مرتع در کشور کار می‌شود ولی مابقی که بحث فرآوری و به بازاررسانی است به نسبت کشور‌های عربی ضعیف‌تر هستیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • این گیاه دارویی نفخ شکم را از بین می‌برد
  • صفر تا صد آرایشگری مردانه را در کمترین زمان ممکن یاد بگیرید /درآمد و مزیت
  • نحوه پرورش درخت انبه با کمک میوه آن در گلدان خانگی (فیلم)
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند
  • درباره بیماری مرموز ترانه علیدوستی؛ چه کسانی در معرض آن هستند؟ | فیلم
  • گیاهان خوراکی خودرو؛ گنجینه‌ای ارزشمند در چهارمحال و بخیاری
  • خواص شگفت انگیز خرما برای درمان بیماری‌ها و سلامتی بدن (فیلم)
  • دستور تهیه ۱۰جوشانده گیاهیِ ضد سرماخوردگی
  • شترداری رسته مزیت دار دامداری سازگار با اقلیم کشور
  • پلمب یک واحد عطاری به دلیل عرضه داروهای مخدر در آبسرد