Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان محمد سعید میرزایی شاعر معاصر کشوری در کارگاه آموزشی تخصصی شعر در جیرفت ضمن خیر مقدم به شاعران جنوب کرمان گفت:دقیقا ۲۵ سال است که شعر می‌گوید و به صورت جدی درگیر شعر است و در مقطع دبیرستان در زمینه شعر در کشور اول بوده است.

وی با اشاره به اینکه شعر نسل امروز ما از شعر نسل‌های قبل بهتر است افزود: اگر شعر خوبی ببیند و یا ترانه خوبی بشنود حفظ می‌کند و یک سیر استکمالی را در شعر طی کرده است و سیر شعر خود را رو به جلو دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرزایی گفت: حرکت شاعرانه نسل ما خیلی پیشرفت کرده و بعد از انقلاب همه چیز پیشرفت کرده و پیش از انقلاب مضامین پیچیده نبود در زمان حال مضمون‌های باریک و پیچیده در شعر داریم و در این زمینه ما جلو تراز قبل است شعر درجهت کمال و پیچیدگی است.

وی با بیان اینکه آیا شعر امروز ما ظرفیت این را دارد شاعران مطرح داشته باشد؟ فرزندان دهه‌های اخیر می‌توانند کار‌های بزرگی در شعر انجام دهند و اگر بخواهند چطور می‌توانند این کار را انجام دهند؟ افزود:تعریف بوطیقا بافتار شعر را بوجود می‌آوردمجموعه تمام گزینش‌های یک شاعر آنچه که از تاریخ، فلسفه، اقتصاد و ... هر آنچه که از هستی را در بر دارد وآنچه که از کار کرد‌های زبانی دارد بر پایه یک سری از قواعد کنار هم چیده می‌شود.

وی گفت:با تمام آنچه که شاعر به خدمت می‌گیرد از جهان و با یک سری قواعد بوتیغا می‌توان بی نهایت لذت ادبی تولید کرد لذت بخش‌ترین هنر شعر است.

میرزایی با بیان اینکه چگونه می‌شود بوطیقا را ارتقاء داد گفت:شعر یک هنر پایه است و بطوریکه که حضرت آقا هم بر این مهم تاکید داشتند باید به شکلی نظام‌مند در این زمینه مطالعه کنیم.

وی گفت: شعر با قوای ادارکی، عاطفی، ذهنی و همه قوای انسان سرکار دارد و بااشاره به آیه قرآن افزود: ما قرآن را برای یاد آوری آسان کردیم و، چون قرآن کریم نظام‌مند است می‌توان به آسانی آیات را حفظ کرد.

میرزایی تصریح کرد:حافظه انسان ارزشمند است فرآیند حفظ خلاق خیلی خوب است و برای پرورش ذهن شعر، تمرکز بسیار بالا و یک ذهن قوی میخواهد که با خواندن کتاب‌های مقدس حاصل می‌شود.

محمد سعید میرزایی اظهار کرد:شعر یک ثروت ملی است و برای تقویت شعر به تدریج شعر‌های مختلف را حفظ کنید و ازین‌طریق تکنیک‌های شعر را بدست می‌آورید و تجربه کسب می‌کنید.

وی به معرفت اخلاقی در شعر اشاره کرد و گفت:معرفت اخلاقی فارسی زبانان را هیچ انسانی در دنیا ندارد به طوری که فلسفه انسان برتر از اشعار مولانا در اروپا تدریس می‌شود

در این کار گاه آموزشی تخصصی تعدادی شاعران جنوب کرمان اشعار  خود را بیان کردند.

یادآور می‌شود: کارگاه آموزشی تخصصی شعر با حضور محمد سعید میرزایی شاعر معاصر کشوری و جمعی از شاعران جنوب کرمان با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان چهارشنبه ۴ مهر ۹۷ در سالن بیمه ایران شهرستان جیرفت برگزار شد.

انتهای پیام/ح

کارگاه تخصصی شعرجنوب کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کارگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۷۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم در بوشهر اجرا شد

شهریار مرشدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به اهمیت اشاعه دانش و یافته‌های تحقیقاتی به منظور ارتقا بهره وری عوامل کشاورزی استان طرح جهاد میدانی محققان با مشارکت مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و پژوهشکده میگوی کشور در راستای عملیاتی کردن شعار سال و باهدف اشاعه دانش و یافته‌های تحقیقاتی به منظور ارتقای بهره وری عوامل تولید، بهبود کمی و کیفی تولیدات کشاورزی و حفاظت و احیا و بهره برداری از منابع پایه در سطح استان با حضور ۲۷ محقق معین اجرا می‌شود.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان بوشهر و دبیر اجرایی طرح افزود: در این طرح با ابلاغیه ریاست سازمان به واحدهای تابعه برای ارائه اولویت‌های محصولی -موضوعی، مسائل مبتلا بر اساس سیاست‌های ملی و اولویت‌های استانی مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: سپس اولویت‌های زیر بخشی و محصولی و موضوعی واحدهای اجرایی بررسی و تعیین اولویت و سپس طبق زمانبندی مشخص شده برای اجرای طرح برای اعزام محققان کارگاه‌های حل مساله در مزرعه با رویکرد تسهیلگری و به کارگیری روش‌های مشارکتی در سطح استان اجرا می‌شود.

وی گفت: در تقویم آموزشی ترویجی طرح حداقل ۳۷ کارگاه آموزشی ترویجی حل مساله در مزرعه تشکیل که بیشترین کارگاه‌ها (۱۵ کارگاه) در شهرستان دشتستان اجرا می‌شود.

مرشدی بیان کرد: در اجرای این طرح همه ذی نفعان بخش کشاورزی (محققان، مروجان، کشاورزان، کارشناسان، …) مشارکت دارند.

کد خبر 6098305

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی «عکس؛ رسانه عصر حاضر» برگزار شد
  • دعوت دبیرکل جی‌ئی‌سی‌اف از صنعت گاز ایران برای برگزاری کارگاه آموزشی ساخت داخل
  • برگزاری کارگاه تخصصی کارآفرینی و اشتغالزایی ویژه کانون‌های مساجد
  • کارگاه آموزشی شعر رضوی در ارومیه برگزار می‌شود
  • برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی و مقابله با بیماری های هاری و وبا در شهرستان میاندوآب 
  • جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم در بوشهر اجرا شد
  • کارگاه آموزشی جامع مدیریت امور قرآنی در یاسوج برگزار شد
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج
  • آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی
  • ورود مار سمی به کارگاهی در جنوب تهران