Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس‌جمهوری بولیوی اقدام یک‌جانبه آمریکا در خروج از برجام و اعمال تحریم‌ها علیه ایران را محکوم کرد و از آلمان، چین و روسیه خواست از برجام دفاع کنند

 اوو مورالس، رییس‌جمهوری بولیوی در جلسه شورای امنیت با موضوع عدم اشاعه تسلیحات کشتار جمعی به اقدام آمریکا در راستای کودتا در ایران اشاره کرد و افزود، واشنگتن سال‌ها از حکومتی تمامیت‌خواه در تهران حمایت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 او تصریح کرد: اختلافات بین المللی را باید از طریق مکانیسم‌های صلح آمیز حل کرد؛ نه با استفاده بدوی از تسلیحات.

 

مورالس از کشورهای غربی برای مداخله نظامی در عراق و لیبی انتقاد کرد و گفت: عراق بر مبنای یک دروغ که سلاح کشتار جمعی دارد، اشغال شد.

 

رییس‌جمهوری بولیوی همچنین جنگ داخلی سوریه را نتیجه سیاست کشورهای خارجی دانست.

 

مورالس با تأکید بر این که واشنگتن به چندجانبه‌گرایی پایبند نیست، اظهار کرد، آمریکا به هیچ شکلی برای حفظ دموکراسی تعهدی ندارد و با دیکتاتورها همکاری می‌کند. او همچنین از سیاست دونالد ترامپ درباره مهاجران و پناهجویان انتقاد کرد.

 

رییس جمهور بولیوی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اکنون که ایران کنترل منابع خود را به دست آورده آمریکا ایران را تحریم می‌کند گفت: آمریکا در سال 1953 در ایران کودتا کرد و به هیچ عنوان دنبال مذاکره برابر با کشورها نیست.

 

وی با بیان اینکه آمریکا نگران عدالت در کشورهای دیگر نیست گفت: ایالات متحده به دنبال ایجاد دموکراسی نیست وگرنه از دیکتاتوری حمایت نمی‌کرد و به صورت یکطرفه به کشورهای دیگر حمله نمی‌کرد و سعی نمی‌کرد که اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل انتخاب کند.

 

وی افزود: این تصمیمات ژئوپلیتیکی است که آمریکا اتخاذ می‌کند و در پی این تصمیماتی که گرفته شده من از آلمان، چین و روسیه می‌خواهم که در مورد برجام که آن را امضا کرده‌اند از آن دفاع کنند و در آن بمانند. همچنین در معاهده آب و هوای پاریس هم بمانند و با احترام به قوانین بین‌المللی از آن دفاع کنند. این مصونیت نسل ما است که دنیای بهتر و امن‌تری را به نسل بعدی منتقل کنیم و دنیا را بزرگ‌تر ببینیم دنیایی که همه به هم احترام می‌گذارند.

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۷۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس‌جمهور بیستم اردیبهشت به قم سفر می‌کند

استاندار قم گفت: ابراهیم رییسی رییس جمهور، روز بیستم اردیبهشت ماه جاری در قالب دومین سفر استانی خود به قم به این استان سفر خواهد کرد.

به گزارش مشرق، سیدمحمد آقامیری روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری در سالن کرامت استانداری، ادامه داد: در قالب سفر دوم رییس جمهور با تصویب مصوبات متعدد تلاش خواهیم کرد تا بخشی از کمبود اعتبارات موجود را برطرف کنیم.

وی با تاکید بر اینکه پیگیری مصوبات سفر دور نخست طی سفر دوم ریاست‌جمهوری دنبال خواهد شد، افزود: ۶۴ درصد مصوبات سفر دور اول رییس جمهور اجرایی شده و ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از مجموع چهارهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات سفر دور اول جذب شده‌است.

استاندار قم ادامه داد: اولویت سفر دوم رییس جمهور به استان‌ها، تصویب اعتبارات جدید برای تکمیل مصوبات و طرح‌های نیمه‌تمام دور نخست سفرهاست و در خصوص تعیین اولویت و پروژه‌ها نیز استانها اختیارت چندانی ندارند.

وی افزود: تکمیل و بهره‌برداری از مونوریل و فرودگاه ۲طرح اولویت‌دار دولت سیزدهم در استان قم است و با اقدامات انجام شده هم اینک مشکل حقوقی فرودگاه و تامین برق مونوریل قم، حل شده‌است.

آقامیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نظارت بر ادارات دولتی تصریح کرد: یک تیم ۳۰ نفره با هماهنگی استانداری بصورت نامحسوس بصورت مرتب عملکرد ادارات و مدیران را رصد و پایش می‌کنند و نقاط ضعف و کم‌کاری را گزارش می‌دهند.

وی با اشاره به نزدیکی به فصل گرم سال، اضافه کرد: با دستگاه‌هایی که در موضوع مصرف انرژی عملکرد درستی نداشته باشند، برخورد خواهیم کرد.

آقامیری همچنین گفت:‌ فساد خط قرمز مجموعه مدیریت استان است و هیچگونه مماشاتی با انواع فساد اداری، مالی و غیره نکرده و برخورد قاطعانه‌ می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» جایگاه ایران در برابر دیدگان کشورهای جهان را تغییر داد
  • روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد
  • واعظی: روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد
  • رئیس‌جمهور ۲۰ اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • رییس‌جمهور بیستم اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • مذاکره هیئت‌های تجاری کشورهای مختلف با فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد
  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد و تداوم صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند
  • ایدکوپرس سایپا،‌ تندیس شرکت برتر ایران را از رییس جمهور دریافت کرد
  • آماده پرتاب ماهواره برای دیگر کشورها هستیم/ پایگاه جدید فضایی ایران در چابهار دسترسی به مدارهای متوعی را فراهم می‌کند