Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد:طی روزهای اخیر قیمت دلار و سکه در بازار آزاد بازهم شاهد ثبت رکوردهای تاریخی است و هر ساعت یک قیمت جدید از این بازارها بیرون می آید.
شاید در نگاه اول مهمترین علت این رکوردها، اتفاق های سیاسی است که در این روزها رخ میدهد ولی اندکی تامل در بازار نشان میدهد که عوامل سیاسی به تنهایی نمی توانند این وضعیت را در بازار حاکم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از صبح امروز قیمت دلار و سایر ارزها در خیابان فردوسی با رشدی چشم گیر موجب شد تا قیمت دلار از 17 هزار تومان عبور کند و به 18 هزار تومان تا ساعت 12:50 دقیقه روز چهارشنبه 4 مهر برسد.
دلار درحالی به این نرخ های تاریخی رسیده که 3 روز قبل بالاترین قیمت ثبت شده برای این ارز در بازار دلار فروشان خیابان فردوسی 14800 تومان بود.
* فشار تقاضا برای خرید دلار و سکه/ مردم عامل گرانی ها شدند؟
فعالان بازار می گویند از صبح امروز و حتی پیش از باز شدن صرافی ها، جمعیت زیادی از مردم روانه خیابان فردوسی شده و تقاضای خرید دلار را داشتند.
همین امر موجب شد تا قبل از باز شدن بازار قیمت ارز مشخص شود و استارت افزایش قیمت ها زده شود؛ بازاری ها می گویند تعداد زیادی از مردم برای خرید دلار 17 هزار تومانی مقابل صرافی ها در ساعات ابتدایی آغاز بازار صف کشیده بودند.
صف خرید برای دلار و سکه آنهم در اوج افزایش قیمت، اتفاق تازه ای نیست و پیش از این هم بارها مشاهده شده که هر زمان قیمت ها در این بازارها اوج می گیرد بلافاصله صف خرید شکل می گیرد و در زمان کاهش قیمت ها نیز صف فروش!
محمد کشتی آرای در همین ارتباط به گفت که یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت طلا و ارز طی روز جاری، افزایش فشار تقاضا برای خرید دلار و سکه و طلای ابشده در بازار از صبح زود است.
* دلار از خط قرمز دولت رد شده است
یکی از فعالان بازار می گوید: بنظر می رسد بازار از دست دولت در رفته است؛ خط قرمز دولت برای دلار نهایت 11 هزار تومان بود ولی دلار مدت هاست که از این خط قرمز هم رد شده است.
وی ادامه می دهد: تا زمانی که بازار یک مقدار سیر صعودی می گیرد سریع نیروی انتظامی را وارد بازار می کنند که این موضوع کار را خراب می کند و پخش کردن دلال ها خودش موجب می شود تا دلار و سایر ارزها گران تر شوند.
* بازار ارز افتاد دستِ مردم
او از بازار ارز بعنوان پدر بزرگ برای صراف ها یاد می کند و می گوید: هر چقدر جنس زیاد باشد نرخ ارز کم می شود چراکه اگر صرف ها ارز کم بیاورند سراغ بازار می روند. ولی وقتی نیروی انتظامی در بازار اجازه فعالیت را نمی دهد و دلال ها را پراکنده می کند همین باعث می شود که قیمت ها دلبخواهی تعیین شود.
وی می گوید: الان بازار از دست بانک مرکزی افتاده دست مردم! هر موقع مردم بخواهند می فروشند قیمت ها کم می شود و هر وقت احساس کنند بازار سفت می شود، نمی فروشند.
این فعال بازار ارز همچنین گفت: در خیابان اگر کوچکترین خلاف رانندگی را داشته باشید پیشرفته ترین ابزار برای جریمه وجود دارد و هر تخلف با دوربین ها شکار می شود. ولی در بازار ارز این اتفاق برای عناصر دولتی حاضر رخ نمیدهد.
بانک مرکزی بارها تاکید کرده که مشکلی برای تامین ارز کالاهای اساسی ندارد و زمینه را برای تامین ارز واحدها و فعالان اقتصادی فراهم کرده است ولی بازاری ها می گویند برخی عناصر پشت پرده بازهم دارند از این رانت برای خودشان استفاده می کنند.
به امید روزی که دولت و بانک مرکزی چاره ای عملی برای برون رفت از وضعیت فعلی بازار ارز بیاندیشند و به دور از وابستگی های خارجی، گامی برای تقویت پول ملی با تکیه بر توان داخلی بردارد.
منبع:تسنیم برچسب ها: دلار ، بازار ، قیمت

منبع: خرداد

کلیدواژه: دلار بازار قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۸۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت پژ، دنا، سمند، شاهین، تارا و کوییک + جدول

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۳ در بازار خودرو با افزایش یک میلیون تومانی به قیمت ۳۵۰ میلیون تومان و پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۲ نیز با افزایش یک میلیون تومانی به قیمت ۳۲۵ میلیون تومان به فروش می‌رود.

در این میان، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ در بازار ۲ میلیون تومان افزایش یافته و ۶۶۰ میلیون تومان قیمت خورده است. پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ هم با افزایش ۲ میلیون تومانی، ۸۰۵ میلیون تومان به فروش رفت. اما پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۳ بدون تغییر، یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان به فروش رفت. پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ با افزایش ۲ میلیون تومانی، ۷۱۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. اما پژوپارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۲ بدون تغییر، به قیمت ۸۳۵ میلیون تومان رسید. پژوپارس LX مدل ۱۴۰۲ اما با کاهش ۱۵ میلیون تومانی، ۸۵۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

بنا به این گزارش، تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ در بازار با افزایش ۵ میلیون تومانی به قیمت ۹۷۵ میلیون تومان و تارا دنده‌ای V۱ مدل ۱۴۰۳ با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۸۱۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

گزارش‌ها از بازار خودرو نشان می‌دهد دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۳، با افزایش ۵ میلیون تومانی یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان قیمت خورد. دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۲ اما ۵ میلیون تومان افزایش قیمت داشته و یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

راناپلاس مدل ۱۴۰۳ در حدود ۶۴۵ میلیون تومان و راناپلاس مدل ۱۴۰۲ در بازار ۶۱۵ میلیون تومان به فروش رفت. همچنین ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۳ در بازار با افزایش ۲ میلیون تومانی ۴۴۰ میلیون تومان و ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۲ هم با افزایش ۲ میلیون تومانی ۴۱۰ میلیون تومان قیمت خورده است. اما سمند سورن پلاس EF۷ دوگانه‌سوز مدل ۱۴۰۳ در بازار با افزایش ۲ میلیون تومانی ۸۲۰ میلیون تومان فروخته شد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۳ هم ۸۵۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۲ در بازار به قیمت ۸۱۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ با افزایش ۲ میلیون تومانی به قیمت ۴۵۰ میلیون تومان به فروش رفت. کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۲ هم با افزایش ۲ میلیون تومانی به قیمت ۴۲۵ میلیون تومان رسید.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901872

دیگر خبرها

  • قیمت دلار در بازار باز هم پایین تر می آید؟
  • روند کاهشی نرخ ارز ادامه دارد؟
  • جهش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت پژ، دنا، سمند، شاهین، تارا و کوییک + جدول
  • ظریف: تصور نکنیم اگر FATF را نپذیرفتیم تنبیه نمی‌شویم
  • بازار خودرو روی دور تند ارزانی افتاد
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد/ احتمال بازگشت نرخ ارز به پله ۵۰ هزار تومان وجود دارد
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / دلار زیر چتر کدام رخداد جان گرفت؟
  • حرکت بازار ارز به سمت ثبات/ نوسان یک یا دو هزار تومانی قیمت دلار طبیعی است
  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید