Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشت- ایرنا- یادواره شهدای روحانی شرق گیلان به میزبانی شهر آستانه اشرفیه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ،فرماندار آستانه اشرفیه اظهار داشت: شهدا به واسطه مقام شامخی که در نزد خداوند دارند از هرگونه تکریم دنیوی بی نیاز هستند.
رحیم حیدری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس ادامه داد: این در حالی است که انتقال ارزش ها و فرهنگ دوران جنگ تحمیلی به نسل های جدید انقلاب امری ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اینکه فرهنگ دوران دفاع مقدس بایستی ماندگار بماند افزود: برگزاری یادواره های شهدای والامقام فرصت خوبی است تا فرهنگ ایثار و شهادت هر چه بیشتر در جامعه اسلامی ما ترویج داده شود.
فرماندار آستانه اشرفیه همچنین ضمن محکوم کردن حمله تروریستی اهواز اظهار داشت: تضعیف انقلاب و نظام مقدس ما هدفی است که استکبار آن را دنبال می کند و در این راه از هیچ جنایتی نیز کوتاهی نمی کند.
حیدری یاد شهدای حمله تروریستی اهواز را گرامی داشت و گفت: انجام عملیات تروریستی و ترور به هیچ عنوان از روی قدرت و منطق نیست بلکه نشان دهنده ضعف و سرخوردگی دشمنان انقلاب و نظام است.
وی با اشاره به اینکه انقلاب و نظام مقدس ما همچنان با خطر نظام سلطه و استکبار روبروست افزود: برای مقابله با دشمنان انقلاب بایستی با پیروی از آرمان های شهدا آماده باشیم.
وی همچنین با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ما مسیر ساده ای را در پیش ندارد اظهار داشت: استکبار تلاش می کند تا به هر وسیله ممکن مردم ما را از نظام مایوس کند.
حیدری حفظ نظام و انقلاب را در گرو پیروی از تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری دانست و گفت: برای حفظ ایران اسلامی بایستی متحدتر و منسجم تر در مقابل استکبار گام برداریم.
دبیر کنگره بزرگداشت شهدای روحانی گیلان نیز در این نشست ضمن گرامیداشت شهادت مظلومانه جمعی از هموطنان در حمله تروریستی اهواز گفت: جنایاتکاران و مسببان این حمله ناجوانمردانه بزودی پاسخ جنایات خود را دریافت خواهند کرد.
حجت الاسلام والمسلمین غلامحسن تسخیری در ادامه افزود: طبق برنامه ریزی ها و هماهنگی های صورت گرفته یادواره شهدای روحانی استان گیلان امسال در 3 منطقه شرق ( آستانه اشرفیه ) ، غرب ( فومن) و مرکز استان گیلان برگزار خواهد شد.
وی تعداد شهدای روحانی استان گیلان را 152 شهید والامقام عنوان کرد و گفت: از این تعداد 52 شهید روحانی مربوط به منطقه شرق گیلان است که آیین بزرگداشت این شهدا یازدهم مهرماه امسال و به میزبانی شهر مذهبی آستانه اشرفیه برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه برگزاری یادواره شهدای روحانی منطقه شرق گیلان با محوریت امام جمعه فقید آستانه اشرفیه و در حرم مطهر آقا سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) برگزار می شود تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار ، شهادت، صبر و مقاومت در جامعه اسلامی ما از اهداف برگزاری یادواره شهدای روحانی این استان است.
وی با بیان اینکه برگزاری چنین یادواره هایی بایستی هرچه باشکوهتر و با حضور پرشورتر مردم برگزار شود تصریح کرد: یادواره های شهدا انسجام ملی ما را به همراه داشته و موجب تقویت فرهنگ شیعه و اسلامی خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین تسخیری در ادامه از همه فرمانداران ، ائمه جمعه و مسئولان امر خواست تا همکاری لازم را در خصوص برگزاری این آیین معنوی داشته باشند.
وی همچنین گفت: برپایی نمایشگاه ، تهیه آلبوم شهدای روحانی ، تهیه ،تدوین و توزیع خاطرات و وصیت نامه شهدای روحانی از جمله برنامه هایی است که در حاشیه برگزاری آیین بزرگداشت شهدای روحانی شرق گیلان انجام خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، در نشست هم اندیشی ستاد بزرگداشت شهدای روحانی شرق گیلان ، فرمانداران، فرماندهان سپاه ، مسئولان حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان های شرق گیلان حضور داشتند.
شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان قرار دارد.
7287 /6030

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي شهداي روحاني آستانه اشرفيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۸۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوه‌نامه کنگره «شهدای غریب در اسارت» تدوین شد

معاون امور استان‌ها کنگره شهدای غریب در اسارت از تدوین شیوه‌نامه این کنگره خبر داد و گفت: ۱۰۸۰ شهید غریب در کشور شناسایی شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، علی هوشیار امروز _ دوشنبه سوم اردیبهشت _ در ستاد کنگره شهدای غریب در اسارت خراسان شمالی اظهار کرد: خراسان شمالی در برگزاری کنگره استانی شهدای غریب آمادگی داشته و این مراسم تیر ماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: از تعداد ۱۷۰۰ اسم که احتمال شهادت آن‌ها در اسارت وجود داشت، ۱۰۸۰ شهید غریب اسارت در کشور شناسایی و ثبت شده‌اند.

معاون امور استان‌های کنگره یادواره شهدای غریب کشور با بیان اینکه شهدای اسارت در مظلومیت به شهادت رسیده‌اند، خاطرنشان کرد: این کنگره با دستور مستقیم رئیس جمهور آغاز شده است لذا بنا داریم کنگره‌ای در حد اجلاسیه در تهران را برگزار کنیم و در استان‌ها هم یادواره استانی تعریف شده است.

هوشیار از تهیه شیوه نامه مدون و خاص برای برگزاری یادواره یاد کرد و گفت: این کنگره دو سالانه است و شناسایی این شهدا و معرفی به جامعه حتی در سطوح بین المللی هدف و رسالت اصلی ماست.

وی گفت: ۲۱ پیشنهاد در شیوه نامه اجرایی درج شده است که بر اساس اقتضائات استان‌ها می‌تواند این بندها کاهش یا افزایش پیدا کند.

معاون امور استان‌های کنگره یادواره شهدای غریب کشور افزود: چاپ کتاب شهدای غریب از هر استان نیز در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 746961

دیگر خبرها

  • برگزاری یادواره شهدای ورزشکار در بردسکن
  • استادیوم ورزشی شهر آباد تکمیل می‌شود
  • خراسان شمالی آماده برگزاری یادواره شهدای غریب در اسارت
  • یادواره "شهدای غریب در اسارت" خراسان شمالی برگزار می شود
  • شیوه‌نامه کنگره «شهدای غریب در اسارت» تدوین شد
  • یادواره سردار شهید حجازی و شهدای طریق القدس در سراوان،
  • یادواره سردار شهید حجازی و شهدای طریق القدس در سراوان
  • یادواره شهدای کنسولگری ایران و شهید حجازی در لنده
  • برگزیدگان «ققنوس قلم»، پویش رسانه‌ای یادواره شهدای خبرنگار در غزه
  • برگزاری کنگره شهدای جهادگر به میزبانی دهدشت