Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین صادق دوستار، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رشت امروز، 4 مهر در جمع دانش آموزان دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرای رشت، الگوپذیری را یک فرایند و به معنای پیروی از یک مدل عینی و راهنمای عمل در رفتار و کردار دانست و اظهار کرد: گرایش به الگو و تاثیر‌پذیری از آن در امور مختلف زندگی فردی و اجتماعی‌، از نیازهای فطری انسان است و فطرت کمال جوی انسان او را وا می‌دارد تا برای رسیدن به هدف و کمال از بهترین الگوها استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه جوانان بیش از دیگران، نیاز به الگوپذیری را احساس مى‌کنند، افزود: زندگى دارای قواعدى است که جوانان مایل هستند آن را بیاموزند و بهترین شیوه کار را در تاسى جستن به رفتار و منش افراد مورد قبول خویش مى‌دانند تا بر این مبنا بتواند به شخصیت یک انسان کامل، دست یابند.

این مسئول فرهنگی اضافه کرد: الگوگرایى‌، نسل جوان را به تعالى روح فرا‌ مى‌خواند‌ و آشنایى با چنین الگوهایى‌، جوانان را به نوعى تحسین وا‌ مى‌دارد و براى دستیابى به منزلت رفیع الگوها‌، از هدف‌هاى محدود و زندگى روزمره فراتر رفته و به نوعى به سوى حیات معقول و معنوى‌، سوق‌ مى‌دهد.

حجت الاسلام دوستار، با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم با معرفی افراد نمونه و الگو از مردان و زنان‌، هدایت و راهنمایی انسان‌ها را آسان ‌تر کرده است‌، گفت: قرآن کریم که کتاب هدایت و پاسخگو به نیازها و خواسته‌های فطری انسان هاست‌، به نیاز مهم بشر پاسخ گفته و پیامبران، ائمه معصومین(ع) و اولیای الهی را الگوی خوبی برای انسان‌ها معرفی کرده و تاکید فرموده که در تمام امور فردی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی از آنها تاثیر و سرمشق بگیرند.

وی با اشاره به اینکه در معارف دینی به استفاده از الگوهای مناسب توصیه و تاکید شده است، افزود: جوان به موازات شناخت ابعاد مختلف شخصیت اسوه و سرمشق مورد نظر، به استعدادهای راکد و ظرفیت های ناشناخته موجود در وجود خویش پی می برد و پس از آگاهی از کارایی و شیوه بهره برداری از آنها، توانمندی های خود را نیز در راستای انجام وظایف و کارهایی که برای نیل به اهدافش لازم است مورد استفاده قرار می دهد،

شناخت امام زمان مانع بروز حوادثی همچون کربلا می شود

رئیس تبلیغات اسلامی رشت، تقلید کورکورانه را دور از شان یک جوان انقلابی دانست و یادآور شد: زمانی الگوپذیر به رفتار مشابه الگو اقدام می‌کند که آن رفتار را با ارزش‌های خود در تضاد نبیند و امروزه دشمن در تلاش است تا با ارزش های دینی و هویت ملی جوانان مبارزه کند. بدون شک این تقلید و الگوبرداری نمی تواند در رشد و شکوفایی جامعه اثر مثبت بگذارد.

حجت‌الاسلام دوستار، با تاکید بر اینکه دانش آموزان دبیرستان علوم و معارف اسلامی باید نسبت به زندگی ائمه معصومین(ع) به ‌ویژه شهدای کربلا بیشتر مطالعه کرده و آنها را به ‌عنوان یک الگوی تاثیرگذار و ارزشمند برای خود انتخاب کنند، گفت: بسیاری از امور لازم و کارهای ضروری و سرنوشت ساز را جوانان به دلیل عدم برخورداری از تجربه کافی و سمپاشی دشمنان در فضای مجازی نمی توانند به راحتی درک کنند، اما به محض آشنا شدن با الگوی مناسب، در مسیر سعادت قرار می گیرند.

وی شناخت امام زمان(عج) را مانع بروز حوادثی همچون کربلا برشمرد و خاطرنشان کرد: منظور از معرفت این است که مقام و جایگاه امام را بشناسیم و بدانیم که با چه شخصیتی مواجه هستیم.

این کارشناس دینی، ایجاد شبهه درخصوص امام زمان(عج) را اهداف پلید دشمن دانست و یادآور شد: ما مدام باید معرفتمان را نسبت به امام افزایش دهیم تا دچار شبهات نشویم و اگر کسی حرفی زد، در اعتقاد به واجب الطاعه بودن امام شک نکینم لذا باید کمیت و کیفیت معرفت به امام را بالا ببریم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۸۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت فوت مردان ‌در استان زنجان بیشتر از زنان بوده است‌

ایسنا/زنجان مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: از تعداد فوت‌های ثبت شده در سال گذشته، ۵۷.۶ درصد مرد و ۴۲.۴ درصد زن بوده‌اند.

مهدی ژاله‌چیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: آمارهای ثبت شده نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۶ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن در زنجان فوت شده‌ است.

وی تصریح کرد: براساس این گزارش در سال ۱۴۰۲ تعداد ۵۴۲۰ واقعه فوت به ثبت رسیده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۹ درصد افزایش داشته است.

ژاله‌چیان با اشاره به اهمیت ثبت به‌موقع وقایع حیاتی در استان برای داشتن داده‌های به‌روز، افزود: با تلاش‌های انجام شده و همکاری بین‌بخشی بیش از ۹۸.۳ درصد از وقایع فوت در استان در مهلت قانونی به ثبت می‌رسد که تلاش داریم این عدد را ارتقا دهیم.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان به ثبت بیش از ۹۹ درصد از ولادت‌ها در استان در مهلت قانونی نیز اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده در استان و استقرار نیرو در بیمارستان‌ها و فرهنگ‌سازی مناسب نزدیک به ۱۰۰ درصد از ولادت‌ها در استان در موعد اعلامی ثبت می‌شود و تلاش داریم درصد اندک باقی مانده نیز در زمان مورد نظر به ثبت برسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قرآن؛ کتاب زندگی/ قرآن، نور و رحمت و هدایت به سوی خیر و سعادت است
  • اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • جوانان و دانشجویان به‌عنوان امانت مردم و خداوند در نزد معلمان و اساتید هستند
  • سبک زندگی ایرانی اسلامی باید ترویج شود/لزوم معرفی دختران موفق کرد
  • ازدواج آسان راه حل مسئله جوانی جمعیت است
  • دین اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • ثبت فوت مردان ‌در استان زنجان بیشتر از زنان بوده است‌
  • رفتار شرم آور پلیس آمریکا با یک زن مسلمان | ویدئو
  • برپایی جشن ازدواج ۲۳ پاسدار در سردشت
  • کاهش هزینه‌های ازدواج جوانان اولویت طرح وصال شیرین