Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی: 377 هزار و 700 تومان تمام هزینه زائر برای روادید و بیمه درمانی و هزینه های شرکت ها برای دریافت مدارک می باشد که در نظر گرفته شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، شهریار حیدری دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی در گفتگو با گفتگوی 18:30 درباره مشکل سامانه سماح گفت: سامانه از دسترس خارج نشده بلکه امروز هیئت های عراقی در دفاتر صدور موقت روادید مستقر شدند و از فردا کلیه دفاتر بیست گانه صدور روادید و4 کنسولی عراق در کرمانشاه، تهران، اهواز و مشهد شروع به کار خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


   او درباره مراحل ثبت نام در سامانه سماح گفت: امسال سامانه سماح از چند روز قبل آماده فعالیت بود ولی ما منتظر  استقرار دفاتر موقت صدور روادید عراق بودیم که با استقرار دفاتر عراق از فردا کلیه دفاتر وابسته به سازمان حج و زیارت و 140 پلیس +10 به صورت پایلوت کار خود را شروع می کنند. دفاتر موقت تا 48 ساعت قبل از مراسم اربعین و کنسولگری ها به روال گذشته حضور خواهند داشت.  او درباره الزام ویزا در مراسم اربعین نیز افزود: یکی از الزامات برای ورود به کشور عراق و شرکت در راهپیمایی اربعین صدور ویزا و گذرنامه است و با توجه به افزایش دفاتر موقت کشور عراق در ایران به 20 مورد ویزا زودتر و در زمان مقرر صادر خواهد شد، مدت زمان ویزا دوماهه است و مشکل خاصی به دلیل دفاتر در این باره وجود ندارد.

امسال تمامی دفاتر هزینه را به صورت ریال دریافت می کنند. ارز ثابت ثانویه از بانک مرکزی دریافت شده و سازمان حج و زیارت بعد از انجام ثبت نام و در پایان روز با سفارت عراق تصفیه می کند. بانک مرکزی به جای دلار، ارز رایج دیگری را به صورت دینار یا یورو به عراق تحویل خواهد داد و عملا دلار از چرخه ثبت نام خارج شده است.  او افزود: 377 هزار و 700 تومان تمام هزینه زائر برای روادید و بیمه درمانی و هزینه های شرکت ها برای دریافت مدارک می باشد که در نظر گرفته شده است. ما تمام هزینه های درمانی، بیمه و روادید را کاهش داده ایم و این ارز به صورت ثابت برای زائران اربعین درنظر گرفته شده و فعلا تغییری نخواهد داشت.
او درباره اعزام های زمینی و هوایی نیز گفت: سازمان حج و زیارت محل و مرجع قیمت گذاری هوایی است. هفته گذشته ریاست محترم ستاد اربعین به سازمان هوایی در کاهش هزینه ها تاکید کرده است.  حیدری افزود: هزینه سفر هوایی تهران به نجف و بغداد رفت و برگشت،  2 میلیون و200 هزار تومان و برای مشهد 2 میلیون و 800 هزار تومان برای سفر هوایی محاسبه خواهد شد. حیدری افزود: ستاد بر کارگرد همه حوزه ها نظارت دارد و نظارت ها مدیریت می شود. کمیته نظارت عملکرد همه واحدها نیز از امروز کار خود را آغاز کرده است. سیاست کلی ستاد کاهش هزینه هاست. در اربعین آنچه که یک زائر باید بپردازد هزینه بابت روادید، بیمه و شرکت هاست که تعیین شده است. این رقم نسبت به سفرهای عادی بسیار پایین است.   او افزود: شنبه سازمان حمل و نقل جلسه ای با معاون وزیر خواهد داشت و سفرهای زمینی نیز نرخ گذاری و اعلام خواهد شد.  حیدری افزود: برابر تفاهم نامه امضا شده با کشور عراق، 20 دفتر موقت متناسب با جمعیت کشور برنامه ریزی شده که برای صدور روادید مستقر شده اند همچنین 4 کنسولی ثابت نیز در 24 نقطه اقدام به صدور روادید می کنند.   مرز چزابه، مهران و شلمچه مرزهای زمینی ماست. مرز خسروی نیز جز مرزهای توافق شده است اما هنوز عراق اعلام نکرده است. مرز خسروی برای کالاهای ترانزیتی فعال است و بر بازگشایی این مرز در مراسم اربعین تاکید شده است و گزارش ها به عراق منعکس شده است.
او افزود: در جلسه ستاد اربعین مروری بر اقدامات کمیته ها شد و برنامه ریزی ها انجام شده است و شرایط برای سفر زائران فراهم است.  امکانات اسکان و خدمات رسانی، حمل و نقل نسبت به سال قبل 30 تا 50 درصد افزایش یافته است.  او افزود: توسعه جاده ها از ایلام به مهران و از خوزستان به سمت چزابه و شلمچه و خسروی پروژه های کلانی بود که امسال با همکاری راهنمایی و رانندگی، سازمان حمل و نقل و  دستگاه های اجرایی در استان بستر ها فراهم شده است. امکانات پارکینگ برای 260 هزار خودرو همزمان فراهم است و گیت های گذرنامه به 257 مرود افزایش یافته بنابراین در حوزه خدمات به لحاظ زیرساخت ها مشکلی نداریم.  او افزود: در سال های 95 و 96 بیش از 2 میلیون و 500 هزار زائر اربعین  داشتیم که امسال نیز بر اساس حدود 2 میلیون و 500 هزار زائر است و در صورت افزایش زائران نیز مشکلی نداریم.   حیدری درباره نحوه نظارت ها نیز گفت: زائران از طریق سامانه سما ثبت نام می کنند و از دریافت تا صدور و تحویل روادید از طریق شرکت های وابسته به سامانه فعالیت می کنند که نظارت سازمان حج و زیارت بسیار قوی است و ستاد اربعین به طور مستمر روزانه بر کلیه فعالیت ها نظارت دارند.

او در ادامه افزود: ما بعد از پایان اربعین 96 بلافاصله در یک فرمت مشخص به روش علمی؛ نقاط قوت و ضعف، آسیب و تهدید را بررسی کردیم و هرکدام از نقاط ضعف به کمیته ها ابلاغ شد تا احصاء و برطرف شود. امسال بیشتر نقاط ضعف برطرف شده و نقاط قوت تقویت شده است. مهمترین نکته در سال گذشته تقویت لاین بندی کنترل های امنیتی در مرز مهران و دیگر مرزها که یکی از نقاط قوت بود.

حیدری در پایان گفت: از مجموع  377 هزار و 700 تومان، معادل 40 دلار برای اخذ روادید، 20 هزار تومان برای هزینه های درمانی است، بخشی به صورت ارزش افزوده است که بانک برمی دارد مبلغی هم برای دفاتر خدماتی در نظر گرفته شده است.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اربعین تمهیدات پیاده روی اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۸۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  نماینده مرکز پزشکی حج در خراسان رضوی گفت: امسال بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع واکسن مننژیت را دریافت می‌کنند.   دکتر محمد رضا واحدی جو افزود:  واکسیناسیون از  امروز پنجم اردیبهشت ماه آغاز شد و تا یک هفته ادامه دارد و در ابتدا زائران مشهدی و مدینه اول واکسن مننژیت را دریافت می‌کنند.   وی گفت: شهرستان‌های سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه، تربت جام، قوچان، خواف، تایباد سرخس، فریمان، نیشابور، بجستان نمایندگان گروه پزشکی حج واکسیناسیون را انجام می‌دهند.

دیگر خبرها

  • ارز حج ۱۴۰۳ تأمین شد
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / روند صدور روادید زائران آغاز شد
  • صدور روادید زائران حج تمتع آغاز شده است