Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سمنان - ايرنا - توليد کالاي بي کيفيت توان رقابت در بازارهاي داخلي و خارجي را از فعالان اقتصادي مي گيرد و يک اصل انکارناپذير در افزايش اشتغال و بهره وري، نوسازي ماشين آلات خط توليد و بهره گيري از فناوري هاي روز براي رونق کسب و کار در بخش صنعت استان سمنان است.

ماندگاري واحد صنعتي در چرخه توليد و در وراي آن افزايش اشتغال و رونق کسب و کار در هر بخشي نيازمند زيرساختهاست و نبود ماشين آلات خط توليد به روز در بلند مدت زمينه توليد کالاي بي کيفت، نبود بازار فروش و در نهايت بيکاري و فقر اقتصادي در جامعه را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در زمان حاضر به گفته کارشناسان، ماشين آلات خط توليد دستکم 60 هزار واحد صنعتي کوچک و متوسط کشور نيازمند بازسازي بوده که اين رقم يعني بيش از 30 درصد واحدهاي صنعتي در کشور فرسوده است.
فعالان اقتصادي بر اين باورند در استان سمنان هم با اعداد و ارقامي متفاوت وضع ماشين آلات خط توليد چندان مطلوب نيست و از مجموع 2 هزار و 10 واحد صنعتي دستکم 30 درصد از آن نيازمند بازسازي است.
به راستي چگونه مي توان براي افزايش اشتغال و رونق کسب و کار و همچنين به دست آوردن بازارهاي جهاني براي فروش کالا رقابت کرد؟
حمايت از کالاي ايراني و توليد ملي نيازمند توجه به زيرساختهاست و بايد اين رويکرد مهم و انکارناپذير را بپذيريم که کاهش آمار بيکاري در بخش صنعت و رقابت در بازار ملي و منطقه اي نيازمند علم مديريت در توليد کالاهاي با کيفيت است.
در زمان حاضر بازار فروش رقابتي براي بازار انحصاري رجحان دارد و به گفته کارشناسان حوزه اقتصادي اگر براي نوسازي ماشين آلات خط توليد و کيفيت کالاهاي توليدي در کشور اقدام موثر و مستمر صورت نگيرد در آينده شاهد افزايش آمار بيکاري و به طبع آن تعطيلي بسياري از واحدهاي صنعتي را شاهد خواهيم بود.
به گفته کارشناسان، بيش از يکهزار ميليارد ريال براي نوسازي ماشين آلات خط توليد واحدهاي صنعتي استان سمنان نياز است که با تخصيص اعتبار قطره چکاني به هيچ عنوان نمي توان براي رفع اين چالش در کوتاه مدت اقدام مثبتي انجام داد.
در 2 سال گذشته 200 ميليارد ريال براي نوسازي ماشين آلات خط توليد 15 واحد صنعتي استان سمنان هزينه شد و با برنامه ريزي هاي انجام شده تا پايان امسال هم ماشين آلات خط توليد 10 واحد صنعتي ديگر هم نوسازي مي شود.
بايد اين موضوع مهم را درک کنيم که توافقنامه بين المللي برجام در 2 سال گذشته فرصتي بسيار ارزشمند براي برقراري ارتباط با شرکت هاي اقتصادي جهان بود و قراردادهاي ارزشمندي با عزم دولت تدبير واميد براي دستيابي به بازار جهاني به واسطه توجه به زيرساخت هاي سرمايه گذاري در بخش هاي مختلف انجام شد که اين دستاورد ارزشمند از نظر نگارنده بسيار ارزشمند و قابل تقدير است.
توجه به منويات رهبر معظم انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتي و همچنين حمايت از کالاي ايراني نيازمند اجراي پيش نيازهايي از سوي دولت تدبير واميد است که البته اقدام مهمي براي عملياتي کردن اين رهنمودها انجام شد اما براي رسيدن به شرايط مطلوب بايد اقدامات بيشتري صورت گيرد.
سياست دولت در چند سال گذشته با ارائه تسهيلات رونق توليد، حمايت از بخش صنعت در کشور در 2 سال گذشته بود و بيش از 9 هزار ميليارد ريال به سرمايه گذاران بخش خصوصي براي افزايش توليد و بهره وري کارخانه هاي استان سمنان چرداخت شد که اين امر گامي مهم براي کاهش امار بيکاري در اين منطقه از کشور است.
بايد به اين نکته بسيار مهم توجه داشت که دولت تدبير و اميد در کنار صاحبان واحدهاي صنعتي و توليدي براي رونق اقتصادي در کشور است و حمايت از کالاي ايراني و اجراي دقيق برنامه اقتصادي نيازمند توجه همدلي نهادهاي مسئول اجرايي براي تامين زيرساخت هاي سرمايه گذاري است.
*خبرنگار ايرنا
انتهاي پيام /*