Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-03-28@20:12:17 GMT

کلیسای هامبورگ امروز «مسجد النور» می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۹۸۷۹۳

کلیسای هامبورگ امروز «مسجد النور» می‌شود

به گزارش خبرگزاری تقریب، سید علی موجانی، رایزن فرهنگی ایران در آلمان از تبدیل شدن کلیسای هامبورگ به «مسجد النور» خبر داد و گفت: ساختمان سابق کلیسای کاپرناوم هامبورگ که پس از مدت‌ها برای عبادت مسلمانان آماده شده است،  امروز چهارشنبه (۴ مهرماه) با عنوان «مسجد النور» افتتاح می‌شود.

موجانی در این باره می‌افزاید: این نخستین‌بار است که ساختمان یک کلیسای انجیلی در آلمان به مسجد تغییر کاربری داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پروژه که در سال ۲۰۱۳ آغاز شد، بحث‌های زیادی در کل آلمان به راه انداخت، کلیسای کاپرناوم که در سال ۱۹۶۱ در منطقه هورن ساخته شد، در سال ۲۰۰۲ میلادی به دلایل مالی تعطیل شد.

وی همچنین، ادامه داد: ساختمان این کلیسا و زمین‌های اطراف آن در سال ۲۰۱۲ به مرکز اسلامی النور فروخته شد، تغییر کاربری این کلیسا به مسجد، تقریبا شش سال طول کشید؛ ابتدا قرار بود که این مسجد در اکتبر ۲۰۱۳ افتتاح شود، اما این کار چندین بار به تعویق افتاد و هزینه ساخت مسجد ۵ میلیون یورو است که از طریق کمک‌های مالی تامین شده است، همچنین دولت کویت مبلغ ۱.۱ میلیون یورو برای تامین هزینه‌های این مسجد به مسئولان مرکز اسلامی النور اهدا کرده است، در نمای ساختمان تغییرات خاصی صورت نگرفته و تنها کلمه "الله" در برج کلیسا جایگزین صلیب شده است.

موجانی در باره شرکت نمایندگان گروه‌های مختلف سیاسی و جوامع مذهبی در افتتاحیه این مسجد گفت: انتظار می‌رود، نمایندگان گروه‌های مختلف سیاسی و جوامع مذهبی در مراسم رسمی روز چهارشنبه شرکت کنند، مسئولان مرکز النور به دلیل مشکلاتی که آب ساختمان دارد، احتمالا آخر سال جاری می‌توانند به مسجد نقل مکان کنند.

وی افزود: به طور منظم در حدود ۲۵۰۰ نفر در نماز جمعه مرکز اسلامی النور شرکت می‌کنند، نمازخانه این مرکز اسلامی در حال حاضر پارکینگ زیرزمینی در محله «سنت گئورگ» هامبورگ است، به گفته دانیل عبدین، رئیس انجمن مسلمانان النور، این مکان فعلا حفظ می‌شود.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۸۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای شب‌های قدر

مراسم احیاء شب‌های قدر در مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مراسم معنوی و پرفیض احیاء شب‌های قدر همچون سال‌های قبل در مسجد جامع خرمشهر و فضای باغ‌راه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برقرار است.

این مراسم با همکاری هیات انصارالحسین (علیه‌السلام) در روزهای ۱۰، ۱۲ و ۱۴ فروردین از ساعت ۲۲:۳۰ الی سه بامداد با سخنرانی و قرائت دعای جوشن کبیر و مداحی برگزار خواهد شد.

حضور در این مراسم برای عموم مردم آزاد است و امکان استفاده از فضای باز مقابل مسجد نیز فراهم شده.

مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ضلع جنوبی مترو شهید حقانی قرار دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رونمایی از تمبر یادبود مسجد مقدس جمکران
  • انتقاد از ساخت مسجد در پارک قیطریه: تخریب شعائر اسلامی است
  • برخی مسئولان اسلامی فکر می‌کنند اما قارونی عمل می‌کنند
  • برنامه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای شب‌های قدر
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی/دیده‌بان حقوق بشر اروپا : نیروهای اسرائیلی بسیاری از منازل را در حالی که ساکنان آنها در داخل آن‌هابودند به آتش کشیده‌اند/ حملات سنگین ارتش رژیم صهیونیستی به مرکز و غرب خان یونس / حمله موشکی گسترد
  • کلیسای سنت استپانوس پربازدیدترین اثر آذربایجان شرقی
  • سمنان؛ شاهکار‌ هنر ایرانی - اسلامی + فیلم
  • ویدیو/ شاهکارهای هنر ایرانی - اسلامی
  • پیام آیت‌الله اعرافی به رئیس کلیسای ارتدوکس
  • اعلام زمان و مکان راهپیمایی روز قدس در کرمانشاه