Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عزیزی امروز چهارشنبه در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: در اجرای ماده ۷۶ قانون تامین اجتماعی متقاضیانی که بطور کلی دارای ۲۰ سال سابقه متوالی و یا ۲۵ سال سابقه متناوب در مشاغل سخت و زیان آور باشند می توانند درخواست خود را به دبیرخانه بررسی مشاغل سخت و زیان آور ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به مشکلات کارگران در فرآیند بررسی مشاغل سخت و زیان آور اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین آن مشکلات ضایع شدن حق کارگر در استفاده از مزایای مشاغل سخت و زیان آور به علت اینکه کارفرما برای کارگری که به کار سخت و زیان آور مشغول است عناوین عام مثل کارگر متفرقه، کارمند و یا موارد مشابه به سازمان تامین اجتماعی ارسال کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه همچنین در خصوص مشکلات کارفرمایان بیان داشت: مشکلات عمده کارفرمایان به علت پرداخت ۴ درصد حق سختی کار است که در قانون تعریف شده و باید پس از تایید کمیته‌ های استانی به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند که این کار موجب رکود واحدهای تولیدی می شود.

عزیزی تصریح کرد: در بسیاری از کارگاهها با انجام اقدامات فنی و مهندسی، سخت و زیان آور بودن بسیاری از مشاغل قابل رفع است، اما به علت ضعف فرهنگ کار و ایمنی و عدم اطلاع کارفرمایان از قوانین و مقررات در این خصوص ابراز نارضایتی می کنند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۳ گروه مشاغل سخت و زیان آور شناسایی شده و بنابر قانون به آنها رسیدگی می شود تا دچار مشکل نشوند.

کد خبر 4413843

منبع: مهر

کلیدواژه: خبرگزاری مهر مشاغل سخت و زیان آور کرمانشاه ماه محرم بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر هفته دفاع مقدس گرگان مشهد عاشورا مراسم عزاداری رژه نیروهای مسلح شهرکرد سانحه تصادف شیراز دفاع مقدس جنگ تحمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۹۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید ائمه جمعه اردبیل بر رفع مشکلات معیشتی معلمان و کارگران

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل؛ ائمه جمعه شهرهای مختلف استان اردبیل امروز در خطبه های نماز جمعه، بر رفع مشکلات معیشتی معلمان و کارگران تأکید کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انجام ۷ هزار و ۸۷۵ بازدید از مراکز کارگری چهارمحال و بختیاری
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • امنیت شغلی در گرو رونق تولید/ بیمه کارگران ساختمانی پیگری می‌شود
  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • اختصاص شعب ویژه کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • رفع ابهام حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب در خوزستان+فیلم
  • کسب ۵ مدال طلا نشانه موفقیت ووشو است/ آمریکا حق ما را ضایع کرد
  • اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان
  • تأکید ائمه جمعه اردبیل بر رفع مشکلات معیشتی معلمان و کارگران