Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته عضو کمیسیون عمران مجلس، در شرایط کنونی تولیدکنندگان داخلی قرارداد هایی را با دستگاه دولتی منعقد می کنند تا از اعتبارات دولتی بهره ببرند، اما عملا گاهی اوقات هیچ اقدامی صورت نمی گیرد.سیدکمال‌الدین شهریاری با اشاره به مخالفت وزارت صنعت، معدن و تجارت با اجرای قرارداد وزارت راه و شهرسازی با کشور روسیه درباره واردات ۸۵۰ هزار واگن قطار شهری و قطار بین شهری، گفت: حمایت از تولید داخل یک اصل اساسی بود که تمام مسئولان باید در جهت تحقق آن عمل کنند، اما متاسفانه همواره تحت شعار حمایت از تولید داخل، بعضی اوقات حواشی ایجاد شده، که نه تنها کمک کننده به کشور نیست، بلکه مشکلات بسیاری را ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی بسیاری از تولیدکنندگان داخل با ادعای تامین تجهیزات و نیازهای کشور، قراردادهایی را با دستگاه های دولتی منعقد کرده و اعتباراتی را اخذ کرده اند، اما متاسفانه در اغلب اوقات نتوانسته اند به تعهداتشان عمل کنند، که این مسئله در حوزه های مختلف از جمله صنعت نفت و حوزه حمل و نقل ریلی صورت گرفته است.

او با اشاره اهمیت اجرای قراردادهایی مانند واردات واگن میان ایران و کشورهای خارجی، گفت: در بسیاری از اوقات، اعتبارات مربوطه برای خرید تجهیزات و محصولات، از طریق اعتبارات خارجی یا فاینانس تامین می شود و نیازی به تامین اعتبار در داخل نخواهد بود، همان طوری که از این روش برای خرید هواپیماهای مسافربری استفاده شد.

 

اجرای قراردادهای با کشورهای خارجی از طریق تامین مالی فاینانس، بسیار مثبت است

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: اجرای قراردادهای میان ایران و کشورهای خارجی از طریق تامین مالی فاینانس، بسیار مثبت است، زیرا عملا هیچ فشاری بر دولت برای تامین منابع مالی نمی آید و از این طریق می تواند اعتبارات را در نقاط ضروری دیگر استفاده کرد.

 

تولیدکنندگان برای بهره مندی از اعتبارت دولتی قرارداد می بندند، اما گاها تعهدات را عملی نمی کنند

شهریاری افزود: در شرایط کنونی تولیدکنندگان داخلی به حدی از نظر نقدینگی در ضعف قرار دارند که عملا به علت این مسائل در تولید محصولات خود با مشکلات بسیاری رو به رو هستند، از این رو با دادن وعده تامین نیازهای داخلی، قراردادهایی را با دستگاه دولتی منعقد می کنند تا از اعتبارات دولتی بهره ببرند، اما عملا گاهی اوقات هیچ اقدامی صورت نمی گیرد.

 

باید از هر زمانی برای تامین فاینانس جهت تامین تجهیزات استفاده کنیم

عضو کمیسیون عمران مجلس با اعلام اینکه در شرایط کنونی، فرصت برای اجرای قراردادهای خارجی و وارد کردن تکنولوژی های جدید مانند واگن بسیار محدود است، افزود: تمام دستگاه های دولتی باید از این فرصت استفاده کنند، از این رو ما باید در هر زمانی از منابع خارجی برای تامین تجهیزات استفاده کنیم و قطعا این موضوع یک فرصت است که باید بهره برد.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۰۰۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: برداشت گندم از ۴۱ هزار هکتار از مزارع کازرون از فردا دهم  اردیبهشت آغاز می شود  و تا آخر خرداد.

حمید رشیدی با بیان اینکه  ۱۰ هزار هکتار از مزارع گندم این شهرستان آبی و مابقی دیم است افزود: پیش بینی می‌شود حدود ۵۰ هزار تن گندم از این مزارع تولید شود.

وی بیان کرد: با توجه به خشکسالی، کاهش بارندگی و کاهش کیفیت و میزان آب‌های سطحی، نسبت به  پارسال،  ۵۰ درصد کاهش عملکرد داشته ایم.
رشیدی گفت: کریم، دهدشت، قابوس، کوهدشت، ساورز و ارقام آبی سیروان، برات، آران، تیرگان، طلایی و سارنگ از ارقام گندم کشت شده در این شهرستان است.
وی افزود: شرکت غله و تعاون روستایی کازرون به عنوان مباشر ، مسئولیت خرید تضمینی گندم را با قیمت مصوب پایه ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان با توجه به شرایط اُفت بر عهده دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: پنج مرکز خرید و سیلوی شهرستان کازرون آماده خرید گندم از کشاورزان است.
شهرستان کازرون در غرب فارس و در فاصله ۱۳۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • گلایه وزیر راه از بدعهدی صندوق تامین خسارت بدنی​
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • متعهد به خرید داخلی مرغ از مرغداران
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • ریسک سرمایه گذاری از طریق برات الکترونیکی صفر است
  • خرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی