Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ادامه بررسی های کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره حادثه تروریستی در اهواز گفت: عوامل امنیتی، سیاسی و اجتماعی وقوع حمله تروریستی در اهواز باید ریشه یابی شود.

جواد کاظم نسب الباجی چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: عصر دیروز جلسه چهار ساعته ای در کمیسیون امنیت ملی مجلس با حضور وزیران کشور، اطلاعات و فرماندهان ارتش، سپاه، استاندار و مدیر کل اطلاعات خوزستان و تعدادی زیادی از نمایندگان برگزار شد که در این نشست گزارش هایی ارائه و علل و عوامل حادثه تروریستی شنبه در اهواز بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ادامه بررسی های کمیسیون امنیت ملی مجلس در این زمینه افزود: با توجه به طولانی بودن جلسه و لزوم طرح برخی از مسائل، قرار است نشست دیگری نیز در روزهای آینده برگزار شود، ضمن اینکه جلساتی نیز در همین رابطه در شورای عالی امنیت ملی تشکیل خواهد شد.

کاظم نسب الباجی اضافه کرد: در این نشست مسئولان و نمایندگان خوزستان گزارش هایی درباره مشکلات و وضعیت امنیتی، معیشتی، اجتماعی و سیاسی استان ارائه دادند همچنین قرار شد برنامه هایی از نظر امنیتی، اجتماعی و سیاسی در خوزستان اجرا شود تا از وقوع حوادث مشابه پیشگیری شود.

وی با تاکید بر ریشه یابی همه جوانب این حادثه و مشخص شدن کشورهای پشتیبانی کننده، تصریح کرد: در این جلسه برخی سوالات درباره علت وقوع این حادثه تروریستی مطرح شد از جمله اینکه چرا در روز رژه ارتش این حادثه رخ داده، بدون اینکه کسی مطلع شود.

عضو مجمع نمایندگان خوزستان، با بیان اینکه برخی از گزارش ها و مطالب مطرح شده در این جلسه محرمانه بوده که به دلایل امنیتی امکان طرح آنها وجود ندارد افزود: ولی باید این مساله عنوان شود که دولت و مجلس و نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی در حال پیگیری موضوع هستند.

*مستندات داعش در ترور اهواز

کاظم نسب الباجی همچنین با بیان اینکه مستندات به دست آمده نشان می دهد این حمله تروریستی توسط عوامل داعش اجرا شده است گفت: ویدیویی که از شبکه مرتبط با داعش (الاعماق) منتشر شده همچنین ادبیاتی که در این ویدیو به کار رفته بیانگر این است که این حادثه کار گروه تجزیه طلب الاحوازیه نیست.

وی با اشاره به شناسایی پنج تروریستی که در حمله مسلحانه شرکت داشتند، افزود: احمد منصوری، محمود منصوری، جواد سواری و علی بدوی در این حادثه دست داشتند و یک نفر نیز که در میان پیکرهای شهدا بوده به تازگی شناسایی شده که از اهالی یکی دیگر از استان های کشور است اما هنوز هویت او به درستی مشخص نشده است.

کاظم نسب الباجی اضافه کرد: 2 برادر در این حمله تروریستی شرکت داشتند که 2 برادر دیگر آنها جزو گروه های منتسب به داعش بوده و پیش از این در سوریه کشته شده اند.

به گفته وی افرادی که در ویدیوی منتشر شده صحبت می کنند، ادبیات ایدئولوژیکی و دینی افراطی دارند و کار خود را جهاد و مبارزه با کفر قلمداد می کنند، که با ادبیات گروه های تجزیه طلب همچون الاحواز که درباره دفاع از قوم عرب و جدایی طلبی است، تفاوت دارد.

وی درباره اینکه زمان ویدیوی منتشر شده مشخص نیست اظهار داشت: بررسی ها نشان می دهد ویدیو مربوط به همین حادثه بوده و تصاویر افراد با تروریست های کشته شده در حادثه تطابق دارد.

کاظم نسب الباجی اضافه کرد: در خانه تیمی که از این گروه تروریستی کشف شده نیز مستنداتی همچون پرچم داعش پیدا شده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: داعش الباجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۰۰۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان

بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، هوای شش شهر خوزستان در وضعیت آلوده قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، وضعیت هوا امروز _سه شنبه یازدهم اردیبهشت_ منتهی به ساعت ۱۲:۰۰ بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، در ایستگاه‌های شهر اهواز شامل استانداری ۱۳۹، حفاری ۱۱۷و نیوساید ۱۲۷ و پادادشهر ۱۰۶ و شهرهای اندیمشک ۱۰۶، حمیدیه ۱۰۱، دزفول ۱۱۶، ماهشهر ۱۲۷ و هندیجان ۱۲۷ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت آلوده برای گروه‌های قرار گرفت و بر این اساس افراد باید از فعالیت‌های خارج از منزل خودداری کنند.

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

به گزارش ایمنا، کارگروه آلودگی هوای استان مدارس تمامی مقاطع در شهرهای اهواز، باوی، کارون و حمیدیه را در روز گذشته و را به صورت غیرحضوری اعلام کرد و امروز نیز مدارس تایم صبح شهرهای اهواز باوی کارون خرمشهر آبادان و شادگان تعطیل شدند.

کد خبر 749345

دیگر خبرها

  • ترکیه ده‌ها نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرد
  • داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • تصمیم مهم مالک جدید در خصوص علی خطیر |‌ باد به پرچم نکونام می‌وزد
  • وضعیت «نارنجی» هوا در دو شهر خوزستان
  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان
  • اشغال‌گران از سیاست مداخله در افغانستان و منطقه دست برنمی‌دارند
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه