Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به تازگی در آزمایشی منحصربه فرد، فضانورد مستقر درایستگاه فضایی بین المللی، موفق شد از فاصله دور، ربات انسان نمای (Rollin' Justin) را کنترل و هدایت  کند.


ربات انسان نمای (Rollin' Justin) حاضر درمرکز هوافضای DLR کشور آلمان،  طی 2 ساعت توسط فضانورد الکساندرا گرست مورد آزمایش و کنترل قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارشناسان معتقدند انجام این کار که با استفاده از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها انجام شده است در آینده به دانشمندان اجازه خواهد داد به پژوهش، نمونه برداری و حتی ساخت و ساز با استفاده از ربات‌ها درسایر سیاره‌ها بپردازند بدون اینکه مجبور به سفربه آن مناطق باشند.


این آزمایش به وسیله آژانس فضایی اروپا، ESA انجام شده است و هدف آن ارسال ربات‌های انسان نما به ماموریت‌های مختلف فضایی به جای انسان هاست، زیرا هزینه بسیار کمتری دارد و نیاز به اقدام‌های احتیاطی برای حفظ سلامت فضانوردان نیست.


محدودیت دانشمندان درباره ارسال ربات‌های فضانورد به سیاره و قمر‌های دور فضایی، سیگنال‌های رادیویی است که درفاصله‌های طولانی از بین می‌روند و درنتیجه ارتباط بین مرکز فرماندهی و ربات قطع می‌شود. این مشکل باعث شد تا دانشمندان به بررسی و ابداع روش‌های جدید انتقال سیگنال‌های رادیویی درفضا ازجمله پروژه (METERON) بپردازند تا بتوانند ربات‌ها را به دورترین مناطق درسایر کهکشان‌ها منتقل کنند.


درجدیدترین آزمایش انجام شده که هدایت ربات از ایستگاه فضایی بین المللی انجام شد محیط شبیه ساز سیاره مریخ برای ربات ایجاد شد به گونه‌ای که گویا ربات درسیاره مریخ درحال کاوش است.


نمونه اولیه ربات رولین جاستین درسال ۲۰۰۸ ساخته شده است، این ربات یک متر و ۹۱ سانتی متر طول و حدود ۲۰۰ کیلوگرم وزن دارد. ازجمله ویژگی‌های فنی این ربات دارا بودن باتری درونی و سرعت حرکت هفت و دو دهم کیلومتر درساعت است، دارا بودن حسگر شناور درتمامی مفصل‌های ربات، دو حسگر تعادلی، یک جفت دوربین استریو، دوربین‌های با توانایی تشخیص رنگ و نیز تعامل بالا با انسان ازجمله دیگر ویژگی‌های ربات است.


هدایت گر ربات باید دید کاملی از فضای اطراف ربات داشته باشد تا بتواند به خوبی آن را کنترل کند و همکاری کاملی با ربات داشته باشد.

منبع:Newatlas

انتهای پیام/

کنترل ربات انسان نما از ایستگاه فضایی بین المللی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۰۰۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان همه جامعه‌ای قابل احترام هستند

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله حبیبی ظهر امروز سه‌شنبه در آیین نواختن زنگ سپاس معلم در استان خوزستان که به صورت نمادین در دبستان حضرت مریم (س) حمیدیه انجام شد، با تبریک روز «معلم» اظهار کرد: معلمان بی شک انسان‌ها را از گمراهی نجات می‌دهند یعنی همان کاری که پیامبر (ص) انجام می‌داد. قرآن می‌فرماید «انسان‌ها قبل از علم و حکمت، در ضلالت گمراهی می‌روند و آنچه انسان را هدایت می‌کند، علم و دانش است» و این مسوولیت سنگین بر عهده معلمان است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان افزود: معلم انسان را به نور می‌آورد و مسیر هدایت را به دست خود گرفته است. امروز دور هم جمع شده‌ایم تا از این مقام قدردانی کنیم.

وی ادامه داد: معلم در هر جامعه‌ای با هر دین، مذهب و فرهنگ، قابل احترام است همان گونه که تعلیم و تربیت در اسلام زمان و مکان نمی‌شناسد. دانش آنقدر جایگاه دارد که انسان‌ها باید تمام زندگی خود را وقف آن کنند.

حبیبی گفت: امروزه کارهای فرهنگی سپاه کمتر از معلمان نیست. البته روحانیت در حوزه‌های علمیه همه معلم هستند و نقش هدایت جامعه را بر عهده گرفته‌اند.

کد خبر 6093249

دیگر خبرها

  • معلمان همه جامعه‌ای قابل احترام هستند
  • ربات‌های قاتل؛ ترس از آینده هوش مصنوعی
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • ببینید l بازدید میلیونی زمین خوردن یک ربات/ انسان‌نماها زمین خوردن را تمرین می‌کنند؟
  • نگران مصرف قلیان هستیم/ دکه‌های مطبوعاتی مجوز عرضه دخانیات ندارند
  • (ویدئو) خلیج فارس از نگاه فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی
  • استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود
  • خلیج فارس از نگاه فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی (فیلم)
  • فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد