Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-07@03:51:51 GMT

پروتز لب و سوراخ‌ کردن گوش داخل متروی تهران!

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۰۰۸۶۳

پروتز لب و سوراخ‌ کردن گوش داخل متروی تهران!

به گزارش پارس نیوز، 

بعد از خرید و فروش انواع لوازم منقول در مترو چند صباحی بود که چشممان به فروش انواع محصولات بهداشتی و خوراکی نیز روشن شده بود و بسیاری از اجناس تقلبی و خطرناک به اسم ارزان بودن و با ظاهر مظلومانه دستفروشی، بهداشت عمومی و سلامت جامعه را هدف قرار داده بودند.

اجناسی که بطور قطع مصرف آن ها چندین برابر به مردم ضرر وارد می کرد تا بتوانند سلامت از دست رفته خود را بازیابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی عده ای سودجو در لوازم آرایشی تاریخ مصرف گذشته از تینر فوری برای رقیق کردن دوباره آن استفاده می‌کنند و بسته بندی بسیاری از محصولات غذایی تاریخ مصرف گذشته را تعویض کردند، شاید فکر می کردیم بدتر از این ممکن نیست؛ اما حالا چرخه فعالیت های غیر مجاز از فروشندگی و دست فروشی به عرصه پزشکی و درمانی نیز رسیده است.

سوراخ کردن گوش در مترو !

امروز وقتی وارد مترو شدم صحبت های خانمی که داشت نوع خدمت رسانی جدید خود را تبلیغ می کرد، به شدت تعجبم را بر انگیخت.

در داخل واگن ویژه بانوان یکی از شایع ترین خدمات بهداشتی مخصوص بانوان عرضه می شد و بدتر آن این بود که عده ایی بی خبر از همه جا از این خدمات استفاده می کردند. خانم میانسالی با در دست داشتن یک دستگاه کوچک و یک شیشه الکل گوش دختر بچه ها و دختران جوان را در ازای مبلغ ناچیزی سوراخ می کرد.

در نگاه نخست شاید موضوع مهمی نباشد و اگر به درستی انجام شود با توجه به قیمت ناچیزی که دریافت می کرد اتفاقا خیلی هم به نفع مردم است که به جای پرداخت هزینه ویزیت مطب در اسرع وقت و به راحتی گوش خود و دخترانشان را سوراخ کنند، اما این موضوع فراتر از یک سوراخ ریز در لاله گوش است.

در خوشبینانه ترین حالت اگر دستگاه و دستان عامل فعل مذکور عاری از هر گونه آلودگی باشد، هیچ تضمینی وجود ندارد که همه افراد جامعه و مشتریان این خدمات سلامت کامل داشته باشند و بیماری های خطرناک و مسری از فردی به فرد دیگر منتقل نشود.

فروش پروتز لب در مترو !

شاید باورش سخت باشد که عمل پروتز که روزی تنها توسط پزشکان متخصص انجام می شد، حال به دست فروشندگان مترو انجام شود. فروشنده ای که ادعا می کرد 10 سال است در مترو لوازم آرایشی و بهداشتی می فروشد از فروش پروتز لب صحبت می کرد. با گسترش عمل های زیبایی پروتز شاید همه ما یک بار هم که شده عکس هایی از قربانیان تزریق ژل های تاریخ مصرف گذشته را دیده ایم. قربانیانی که با وجود مراجعه به مطب های پزشکی یک بار برای همیشه زیبایی خود را از دست داده اند و پس از آن هزاران بار زیر تیغ جراحی رفته اند تا صورت گذشته خود را بازگردانند.

همچنین دیده ایم افرادی را که گوشت آن ها پس از گذاشتن پروتز و تزریق ژل های تاریخ مصرف گذشته و تقلبی سیاه شده و عفونت به تمام بدن آن ها رسوخ کرده و جان آن ها را گرفته است. تمام این افراد با مراجعه به پزشک Doctor به این روز افتاده اند؛ وای به حالی که افرادی که تخصص این کار را ندارند دست به چنین کارهایی بزنند.

این در حالیست که در صورت بروز هر گونه آلودگی و بیماری، علاوه بر هزینه های سنگین درمانی، هیچ مرجعی به دلیل نبودن متهم توان رسیدگی به موضوع را ندارد.

اما در بدترین حالت باید گفت وقتی افراد بی اطلاع و ناآگاه به همین راحتی به سلامتی Health خود چوب حراج می زنند در واقع خود را در معرض بیماری هایی قرار می دهند که مانند اچ آی وی (ایدز) و هپاتیت به راحتی منتقل شده و هزینه درمان آن زندگی افراد است.

بی تفاوتی نهادهای مسئول در قبال بازی با سلامت عمومی جامعه

حال باید گفت نهادهای مسئول مانند وزارت بهداشت و سازمان بازرسی کل کشور آیا باید منتظر وقوع حوادث غیر قابل جبرانی باشند تا ورود کنند؟ آیا اگر کسی بدون سواد کافی در امر درمان و امور پزشکی دخالت کند به تنهایی مرتکب تخلف نشده است؟

آیا دخالت در امر سلامت جامعه و اقدامات پر ریسک و بازی با سلامت عمومی جامعه به نوعی جرم Crime تلقی نمی شود ؟

پاسخ این سئوال به اندازه کافی روشن است و بطور حتم اگر کسی در این زمینه شکایتی در مراجع قضایی طرح کند قابل پیگیری و رسیدگی است، اما تا قبل از طرح چنین شکایتی به نظر می رسد دادستان عمومی بعنوان مدعی العموم باید با ورود به این موضوعات از بازیچه قرار دادن سلامت عمومی جامعه با عرضه محصولات خوراکی تقلبی و محصولات خطرناک آرایشی بهداشتی و در نهایت ارائه خدمات پزشکی به شدت برخورد کند.

این یکی از وظایف مهم و موثر دستگاه های ذیربط حکومتی است که در قبال تهدید سلامت جامعه بدون هیچ اغماضی وارد عرصه شده و به سرعت اقدامات قانونی را در این زمینه انجام دهند.

در این اوضاع که هر روز با جدیدترین خدمات همه جانبه در مترو مواجه می شویم اصلا نباید تعجب کرد که در روزهای آینده اعمال جراحی ساده همچون جراحی آپاندیسیت و یا جراحی زیبایی فک و بینی نیز در مترو ارائه شود !!

همچنین با پیشرفت در عرضه خدمات متنوع نباید تعجب کرد که روزی با ارائه دام زنده و ذبح آن در مترو به مسافران خدمت رسانی شود.

خدماتی که در زیر سایه بی تفاوتی مسئولان ذیربط و دستگاه های مسئول و نا آگاهی و بی اطلاعی بسیاری از مردم از ضرر و زیان خرید از دستفروشان دوره گرد، هر روز نه تنها گسترده تر می شود بلکه تنوع آن نیز هر روز بیشتر می شود .

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: خرید و فروش مترو سلامت خدمت رسانی الکل جامعه زیبایی جراحی گوشت پزشک درمان بازی وزارت بهداشت سازمان بازرسی کل کشور جرم مسافران جراحی خدمت رسانی خرید و فروش زیبایی گوشت پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۰۰۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارقان ۱۰ میلیاردی مترو تهران دستگیر شدند؟

 به گزارش تابناک، دانشجو نوشت: سرهنگ لک، فرمانده یگان حفاظت مترو تهران و حومه با اشاره به تشدید اقدامات پیشگیرانه و گشت‌های انتظامی در خطوط و ایستگاه‌های مترو، اظهار کرد: از گذشته شاهد سرقت کابل از ایستگاه‌ها و خطوط متروی تهران و حومه بودیم که با نصب تجهیزات مراقبتی جدید و هوشیاری عوامل انتظامی و یگان حفاظت شرکت بهره‌برداری مترو تهران، موفق به دستگیری سارقان شدیم.

فرمانده یگان حفاظت مترو با بیان اینکه سارقان به ۱۵ فقره سرقت در خطوط مختلف مترو اعتراف کردند تصریح کرد: این سارقان سابقه‌دار و تحت تعقیب پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ بودند که پس از اخذ دستور قضائی جهت ادامه تحقیقات در اختیار عوامل پایگاه ۱۰ پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

سرهنگ لک افزود: طبق برآوردهای صورت گرفته، ارزش تقریبی این کابل‌ها ۱۰ میلیارد تومان تخمین زده شده است.

او توضیح داد: با توجه به مجهز شدن خطوط و اماکن مترو به سیستم‌های مراقبتی و تشدید اقدامات انتظاماتی، شاهد کاهش قابل ملاحظه سرقت از تجهیزات متروی تهران هستیم.

دیگر خبرها

  • ◄ متروی قم در پیچ ؛ واگن 6 میلیاردی به 51 میلیارد رسید!
  • برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟
  • دستگیری باند سارقان کابل های مترو!
  • ببینید | قابل توجه زاکانی و دوستان؛ وضعیت خطرناک پله برقی متروی میدان ولیعصر تهران!
  • میدان ونک تهران ۳ طبقه می‌شود
  • جزئیات جدید از پروژه ۳ طبقه کردن میدان ونک تهران
  • ناوگان متروی کرج به ۳۵۰ نیروی متخصص نیاز دارد
  • سارقان ۱۰ میلیاردی مترو تهران دستگیر شدند؟
  • یک دزدی ١٠ میلیاردی از متروی تهران/ سارقان چه چیزهایی از مترو می‌دزدند؟
  • سرقت ۱۰ میلیارد تومانی از متروی تهران / دزدی غیرقابل باور سارقان از مترو