Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز محمدرضا کریمی‌فرد در آستانه برگزاری هشتمین سمینار جامعه اپتومتری ایران گفت: هشتمین سمینار جامعه اپتومتری ایران از 19 تا 20مهرماه مصادف با روز جهانی بینایی به همت جامعه اپتومتری ایران و همکاری انجمن علمی اپتومتری ایران با شعار پیشگیری بهترین روش درمان و بینایی سالم‌تر، زندگی بهتر به مدت دو روز درتالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: اپتومتریست ها به‌عنوان مراقبان اولیه بینایی که در خط مقدم سلامت بینایی قرار دارند مثلا شرکت فعال اپتومتریست ها در طرح تنبلی چشم که هرسال آبانماه شروع می‌شود که این طرح حدود 90 درصد جمعیت کشور را پوشش می دهد و 3 میلیون کودک در سال 96 بررسی شدند که از این تعداد تنبلی چشم که قبلا 3 درصد بوده به6 دهم درصد رسیده که متوسط جهانی آن 2 تا 3 درصد است.

کریمی‌فرد گفت: طرح غربالگری بینایی در سه سطح توسط مربیان، اپتومتریست ها و چشم پزشکان انجام می‌شود که رکن اصلی اپتومتریست ها هستند که پس ازمعاینه کامل موارد پاتولوژیک که حدود 4 درصد است به همکاران چشم پزشک ارجاع داده می شود.

وی گفت: زمانی که کودک به‌دنیا می اید تا زمان مدرسه یعنی قبل از 6 سالگی ضرورت دارد در سه مرحله یعنی زمان تولد، ورود به مهد و ورود به مدرسه مورد ارزیابی بینایی قرار گیرد اگر در این بین کودک مشکل خاصی مانند. سردرد هنگام دیدن تلویزیون ، اشک ریزش یا احساس انحراف و درد والدین باید باید به اپتومتریست مراجعه کنند .

وی ادامه داد :امروز به دلیل دسترس بودن موبایل و تبلت در دست بچه ها باعث شده نزدیک بینی زیاد شود و توصیه می‌شود افرادی که با این سیستم ها کار می کنند نیم ساعت یکبار به فضای دور نگاه کنند و آنهایی که با سیستم کامپیوتر کار می کنند بهتر است ازعینک های ضدنور استفاده کنند زیرا امواجی که از نور کامپیوتر ساطع می‌شود یا دستگاه های الکترونیکی، باعث خشکی چشم شده که توصیه می‌شود پلک زیاد بزنند و از عینک‌های ضدنور استفاده کنند.

عضو هیات مدیره جامعه اپتومتری افزود: یکی از مشکلاتی که درحال حاضر مردم با ان روبرو هستند بیمه های پایه و تکمیلی است و به نفع مردم و بیمه های تکمیلی است که با اپتومتریست ها قرار داد داشته باشند زیرا با هزینه کمتری ارائه خدمت انجام می‌شود و اپتومتریست‌ها هم در تمام نقاط کشور در دسترس هستند.

انتهای پیام/

20 / 20 شیوع نزدیک‌بینی هشدار نسبت به شیوع نزدیک‌بینی کودکان عضو هیأت مدیره جامعه اپتومتری ایران محمدرضا کریمی‌فرد هشتمین سمینار جامعه اپتومتری ایران مراقبان اولیه بینایی اپتومتریست ها

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: شیوع نزدیک بینی کودکان اپتومتریست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۰۰۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم کم خرج ترین دولتِ در حال توسعه شد

جدیدترین آمار منتشر شده توسط صندوق بین المللی پول از میزان هزینه‌کرد دولت‌ها در ۳۸ کشور در حال توسعه با درآمد متوسط نشان می‌دهد دولت ایران کمترین میزان هزینه‌کرد نسبت به تولید ناخالص داخلی در میان این دولت‌ها را طی سال ۲۰۲۳ داشته است.

این نهاد بین المللی در گزارش جدید خود موسوم به «دیده‌بانی مالی» نسبت هزینه‌کرد دولت ایران به تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۳ را تنها ۱۳.۵ درصد محاسبه کرده است که کمترین رقم در میان کشورهای در حال توسعه با درآمد متوسط است.

هزینه‌کرد دولت ایران طی دو سال متوالی کاهش داشته و از معادل ۱۴.۲ درصد جی دی پی در سال ۲۰۲۱ به ۱۳.۸ درصد در سال ۲۰۲۲ و ۱۳.۵ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

دولت کویت در میان این کشورها پرخرج‌ترین دولت شناخته شده به طوری که نسبت هزینه‌کرد دولت این کشور به تولید ناخالص داخلی در سال میلادی گذشته ۵۰.۸ درصد بوده است.

متوسط هزینه‌کرد دولت‌ها در این ۳۸ کشور نیز ۳۲.۶ درصد اعلام شده که بیش از دو برابر ایران بوده است. متوسط هزینه‌کرد دولت‌ها در خاورمیانه و شمال آفریقا نیز معادل ۲۹.۷ درصد تولید ناخالص داخلی منطقه بوده که بیش از دو برابر ایران است.

نسبت هزینه‌کرد دولت‌ها در برخی کشورهای دیگر به تولید ناخالص داخلی آن‌ها در سال ۲۰۲۳ عبارت است از: برزیل ۴۷.۹ درصد، چین ۳۳.۹ درصد، مصر ۲۲.۷ درصد، اندونزی ۱۶.۶ درصد، مالزی ۲۳.۳ درصد، عربستان ۳۲.۳ درصد، ونزوئلا ۱۴.۴ درصد، پاکستان ۱۹.۲ درصد، عمان ۲۶.۲ درصد، قطر ۲۴.۴ درصد، روسیه ۳۶.۸ درصد، ترکیه ۳۳.۹ درصد، امارات ۲۵.۹ درصد، و ویتنام ۱۹.۹ درصد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مزیت اصلاح‌طلبان رو به اضمحلال؛ بالشتک ضربه‌گیر بین جامعه و حکومت از میان رفته
  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • هشدار نگران‌کننده یک اقتصاددان نسبت به تشدید تورم/ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • سلامی : مالیات باید بر عایدی سرمایه باشد و نه بر تورم/ طرحی به نام حمایت از محرومان، به کام یک درصد مرفه جامعه /هشدار نسبت به تشدید بحران در بازار مسکن
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴
  • هشدار هواشناسی کاشان نسبت به وزش باد شدید