Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کانون انجمن های صنفی کامیونداران استان اصفهان و کشور گفت: باید برای حل مشکلات صنف کامیونداران و رانندگان خودروهای سنگین، مسئولان یک تصمیم جهادی گرفته و اقدام اساسی انجام دهند.

احمد کریمی در گفتگو با ایمنا اظهار کرد: اول خردادماه امسال، پیشنهاد ما به دولت این بود که در این برهه لاستیک های مورد نیاز خریداری شده و در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد و آن زمان این بهترین روش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توقف کار برخی از کامیوندارن به معنای اعتصاب نیست

وی گفت: البته برخی از کامیونداران به دلیل نبود لاستیک و قطعات زمین گیر شده اند که نمی توان اسم این موضوع را اعتصاب گذاشت، برخی هم بطور کامل در حال فعالیت هستند اما نمی توان منکر شد که برخی کامیونداران به دلیل کم توجهی ها بویژه از دوره قبل، دست از کارکشیده و کار نمی کنند.

کریمی افزود: با توجه به آمار صدور بارنامه در چند روز گذشته در استان اصفهان و شهرستان ها می توان گفت که کامیونداران در حال کار و فعالیت هستند، زمانی می توان از اعتصاب سخن به میان آورد که فعالیت ها کاملا متوقف شود، فعالیت ها انجام می شود اما به کندی.

تحقق وعده های چند ماه گذشته برای کامیونداران قابل لمس نبوده است

وی خاطرنشان کرد: اگر به عنوان یک کارشناس بگوییم که چقدر از وعده هایی که به این صنف داده شد به مرحله عمل رسید می توان گفت که بخشی از آن به طور نسبی تحقق پیدا کرده است ولی آن اقدامی که برای راننده و کامیوندار قابل لمس باشد، انجام نشده است.

کریمی افزود: به عنوان مثال موضوع تعیین کرایه حمل بر اساس تُن بر کیلومتر که حدود ۱۴ جلسه مورد بحث و نظر کارشناسی قرار گرفت هنوز توسط وزارت راه و شهرسازی به تصویب نرسیده و اجرا نشده است.

دبیر کانون انجمن های صنفی کامیونداران استان اصفهان و کشور اضافه کرد: در جلسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی این وزارتخانه مکلف شد که حداقل تا یک ماه آینده این دستورالعمل را ابلاغ کند.

وی ادامه داد: در رابطه با بیمه تکمیلی به رغم اینکه از شکل و محتوای آن گلایه داریم اما تا کنون برای رانندگان و همسرانشان انجام شده و مسئولان برای بیمه فرزندان این افراد نیز قول مساعد داده اند.

اقداماتی برای تامین لاستیک در دست انجام است

کریمی با اعلام اینکه عمده مشکلات این صنف در مورد تامین لاستیک، روغن و قطعات است، افزود: البته اقداماتی نیز در این زمینه در دست انجام است.

وی اضافه کرد: ارز لازم برای ۵۰۰ هزار حلقه لاستیک کامیون سنگین تامین و تعیین تکلیف وزارت صمت برای اقدام سریع السیر در مورد واردات این کالاها انجام شده است.

دبیر کانون انجمن های صنفی کامیونداران استان اصفهان و کشور ادامه داد: کاهش تعرفه گمرک برای واردات لاستیک به حداقل میزان و پنج درصد رسیده است وهمچنین با تعیین تکلیف لاستیک های گمرک، ترخیص آنها در سه روز آینده و توزیع بدون واسطه بین رانندگان بخش کالا و مسافر و کامیونداران از دیگر اقداماتی است که در این حوزه در حال انجام است.

وی گفت: حدود ۱۶ هزار حلقه لاستیک سنگین نیز که در سازمان اموال تملیکی موجود بود با پرداخت هزینه توسط سازمان راهداری تا هفته آینده توزیع می شود، سهم استان اصفهان نیز بی شک ۱۰ درصد از این تعداد خواهد بود.

کریمی تصریح کرد: در بحث توزیع لاستیک با توجه به توزیع حداقلی لاستیک در شش ماهه اول سال تمام ناوگان نیازمند لاستیک های جدید هستند اما اینطور نیست ک همه لاستیک های کامیونداران جایگزین شود بلکه به هر کامیونی دو حلقه لاستیک داده می شود.

وی افزود: بعضی نیز عنوان می کنند که دو حلقه لاستیک مشکلی را برای آنها حل نمی کند و حداقل به چهار حلقه لاستیک نیاز دارند

دبیر کانون انجمن های صنفی کامیونداران استان اصفهان و کشور در مورد مشکلات تامین روغن نیز گفت: متاسفانه بر قیمت و نحوه توزیع روغن های تولید داخل کنترل و نظارتی انجام نمی شود که خود به ایجاد بازار سیاه و مسائل و مشکلاتاین صنف دامن می زند.

رانندگان کامیون روحیه ایثار و فداکاری دارند

کریمی یادآور شد: نکته حائز اهمیت در این بین عمومیت داشتن برخی مشکلات است اینکه با توجه به شرایط اقتصادی حاکم، همه مردم کم و بیش درگیر مشکلات تامین معیشت خود و تحت فشار هستند.

وی افزود: بی شک راننده ها و کامیونداران با روحیه ایثار و گذشتی که دارند، راضی نخواهد بود که در اثر عدم فعالیت آنها خسارتی به عنوان مثال به کشاورزانی که یکسال برای محصولشان زحمت کشیده اند، وارد شود و مایحتاج عمومی و ضروری مردم به دلیل عدم انجام حمل و نقل، تامین نشود.

بی توجهی شود امکان اینکه بازهم شاهد اینگونه مشکلات باشیم، هست

دبیر کانون انجمن های صنفی کامیونداران استان اصفهان و کشور اظهار کرد: مسئولان نیز باید بدانند که اگر اوضاع به همین شکل ادامه پیدا کند و بی توجهی ها رفع نشود بی شک در آینده ای نه چندان دور باز هم شاهد اینگونه مسائل و مشکلات خواهیم بود.

کریمی گفت: در همین شرایط پلیس راهور نیز بنابر وظیفه خود کامیون های با لاستیک کم باد را جریمه و اعمال قانون می کند که این مساله خود یک مشکل مازاد برای کامیونداران است، همچنین در فرآیند معاینه فنی کامیونی که لاستیکش قابل قبول نباشد با مشکل مواجه می شود و این شرایط نیز دلیلی برای عدم فعالیت برخی از رانندگان است.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: خودروهای سنگین کامیون داران کاهش تعرفه واردات گمرك اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان اکولوژی پارکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۰۱۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج ایستگاه شهید سلطانی افتتاح می شود

به گزارش خبرآنلاین البرز؛ رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز گفت: به طور معمول ساخت یک ایستگاه مترو بین ۳۰ تا ۳۲ ماه زمان می برد اما ما در سازمان حمل و نقل ریلی کرج موفق شدیم با حمایت های استانداری، شورای شهر و شهردار رکود ساخت ایستگاه را بشکنیم به گونه ای که ایستگاه شهید سلطانی ظرف حدود ۲۲ ماه ساخته شده است.

خلیل کوزه کنانی با بیان اینکه هم اکنون خط جنوبی ریل گذاری شده است اضافه کرد: ایستگاه را با انجام تست گرم قطار افتتاح می کنیم.

وی درباره تامین ناوگان مورد نیاز مترو بیان کرد: در این زمینه بسیار پیگیر هستیم. هم اکنون یک قطار موجود است و برای تامین و دریافت قطار دوم از طریق شرکت واگن سازی تهران، پیگیری های مستمری انجام داده شده و می شود.

به گفته این مسئول، برای این منظور قطعاتی نیاز است که متاسفانه به دلیل وجود تحریم ها هنوز موفق به تامین آنها نشده ایم.

کوزه کنانی با اشاره به اینکه تامین قطار با دولت است، سهم امسال کرج از واگن های در اختیار دولت را ۱۳۰ دستگاه عنوان و اضافه کرد: همچنین در اوراق سال ۱۴۰۳ مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان به این امر اختصاص داده شده و در تلاش هستیم بتوانیم موضوع تامین قطار را از داخل شهر کرج انجام دهیم به گونه ای که در بودجه امسال شهرداری ردیف بودجه برای قطار مترو دیده شده است.

به گفته این مسئول، خوشبختانه همه شهر و سیستم مدیریتی آن به پیشرفت هر چه سریعتر این پروژه کمک می کنند. در کنار این اقدامات با شرکت های سازنده چین هم جلسات مجازی برگزار کرده ایم اما هدف ما استفاده از ظرفیت های داخلی ست.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهر کرج یادآور شد: پس از تامین قطار دوم باید به سرعت قطارهای سوم و چهارم را هم وارد ناوگان کنیم چرا که برای مردمی که از ایستگاه تهران به کرج می آیند و قصد ورود به داخل شهر را دارند باید به فاصله هر ۱۰ دقیقه یک قطار فعال داشته باشیم.

کوزه کنانی خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم با همکاری استانداری و شهرداری تهران، موضوع قطار اجاره ای را هم تا زمان رسیدن به استانداردهای مورد نیاز، مد نظر قرار دهیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901531

دیگر خبرها

  • هر راننده معترضی ضد انقلاب و اراذل نیست؛ سوخت راننده افغان بیشتر از ایرانی است!
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • رفع مشکلات ثبتی ۳۰ ساله به همت ۲۰ گروه جهادی در استان یزد
  • با مشارکت ۱۰هزار گروه جهادی بیش از ۲۰هزار پروژه در مناطق محروم اجرایی خواهد شد
  • عملیات اجرایی مخزن آب شرب شهر گوجان آغاز شد
  • شکست رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج ایستگاه شهید سلطانی افتتاح می شود
  • توجه به نیاز کارگران امری ضروری است
  • ظرفیت داخلی تولید لوکوموتیو برای پاسخ به نیاز کشور کافی است
  • عرضه دو لاستیک نانویی ویژه مسابقات دوچرخه‌سواری
  • متقاضیان لاستیک دولتی بخوانند؛ چگونه لاستیک بخریم؟