Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-01@14:44:29 GMT

تروریست پنجم جنایت اهواز چه کسی بود؟

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۰۱۶۳۱

صراط:

وقتی حمله تروریستی به مردم و سربازان در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس اتفاق افتاد تا چندساعت خبر‌های مختلفی درباره تروریست‌ها شنیده می‌شد.

به گزارش روزنامه شهروند ابتدا اعلام شد که سه‌نفر کشته و یک‌نفر از آن‌ها دستگیر شده است. گویا تروریست دستگیرشده به فاصله چندساعت در بیمارستان جان داد. به این ترتیب تعداد تروریست‌ها چهارنفر اعلام شد که هر چهارنفر آن‌ها کشته شده بودند، اما روز دوشنبه خبرگزاری فارس به نقل از نهاد‌های امنیتی اعلام کرد که تروریست‌ها نه چهارنفر بلکه پنج نفر بوده‌اند و از آنجایی که جنازه نفر پنجم بین قربانیان این حمله قرار داشته، به سرعت شناسایی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیروز هم سایت اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات بیانیه‌ای منتشر کرد و در آن هویت تروریست‌ها را به همراه اطلاعاتی دیگر اعلام کرد.
در این بیانیه آمده بود: «به اطلاع ملت شریف ایران می‌رساند در پی اقدامات اطلاعاتی صورت‌گرفته در آغازین دقایق حادثه تروریستی ۳۱ شهریور اهواز، هویت تیم پنج‌نفره تروریستی وابسته به گروه‌های تجزیه‌طلب تکفیری تحت حمایت کشور‌های مرتجع عربی، شناسایی و خانه تیمی این تروریست‌ها کشف و ۲۲نفر از عوامل پشتیبانی‌کننده و دخیل در این حادثه دستگیر گردیدند.

 

در همین راستا حامیان و‌هادیان خارجی اقدام تروریستی مذکور شناسایی شدند که اطلاعات تکمیلی آن متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

از خانه تیمی این تروریست‌ها مواد منفجره، وسایل نظامی و امکانات ارتباطی کشف و ضبط گردید.

وزارت اطلاعات همگام با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی و قوه‌قضائیه ضمن تسلیت و تعزیت به خانواده‌های معظم شهدا و ابراز همدردی با مردم انقلابی ایران، خاصه مردم شهیدپرور خوزستان که در طول سال‌های دفاع مقدس امتحان سخت خود را در دفاع از کیان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، استقلال و تمامیت ارضی کشور با سرافرازی ادا نمودند و در این راه بیش از ۱۶‌هزار شهید تقدیم کرده‌اند، در تبعیت از فرامین فرماندهی معظم کل قوا، به ملت شریف ایران اطمینان می‌دهد که گروه‌های تروریست و عناصر وابسته به آن را در هر نقطه از منطقه و جهان تحت رصد و مورد مجازات قرار خواهد داد.»

طبق تصاویری که وزارت اطلاعات از تروریست‌ها منتشر کرده است، چهره آن‌ها با کسانی که در ویدیوی منتشرشده از طرف داعش دیده می‌شود، مطابقت دارد، اما از دونفرشان در ویدیوی داعش خبری نیست. نکته دیگری که در تصاویر منتشرشده از سوی وزارت اطلاعات دیده می‌شود، این است که تصویر چهارنفر از تروریست‌ها، نمایی از جنازه آنهاست، اما تصویر تروریست پنجم، بریده‌ای از فیلم داعش است. او همان کسی است که در ویدیوی منتشرشده از سوی داعش فارسی حرف می‌زند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: تروریستی اهواز الاحوازیه صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۰۱۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش مسئولیت حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در هرات را برعهده گرفت

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از کابل، داعش شب گذشته در پیامی گفته است افراد داعش به نمازگزاران شیعه در شهرستان " گذره " هرات حمله کرده اند. حمله تروریستی به نمازگزاران در هرات با واکنش‌های گسترده بین المللی و داخلی همراه شد.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد، سفارت ترکیه، کارداراتحادیه اروپا، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد، حامد کرزی رییس جمهوراسبق، عبدالله عبدالله ریس سابق شورای عالی مصالحه ملی، محمد محقق رییس حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان و شورای سراسری علمای شیعه افغانستان این حمله را محکوم کردند.
دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان و گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور این کشور بر حفاظت از شیعیان در برابر حملات تروریستی تاکید کرده اند.
شورای علمای سراسری افغانستان نیز از حکومت سرپرست این کشور خواسته است برای تامین امنیت مساجد و مراکز دینی شیعیان بیستر توجه کند.
اجساد هفت شهید حمله تروریستی داعش بر مسجد امام زمان روز گذشته با حضور گسترده شهروندان به خاک سپرده شد.
استانداری هرات نیز اطمینان داده است که عاملان این حمله به زودی دستگیر و به پنجه قانون سپرده می‌شوند.
مجازات عاملان این حمله تروریستی از مهمترین خواسته‌های چهره‌های سیاسی و مردم این کشور است.

 

دیگر خبرها

  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • داعش مسئولیت حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در هرات را برعهده گرفت
  • ترکیه ده‌ها نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرد
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • تروریست ها از خارج از مرزها وارد ایران می شوند /جریانات تروریستی داخل ایران و پاکستان هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند
  • اعترافات تروریستی که برای یازده میلیون آدم می‌کشت!
  • اعترافات عضو بازداشت شده گروهک تروریستی انصارالفرقان + فیلم
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد