Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساری – ایرنا – بر اساس آخرین گزارش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران از ابتدای تابستان تا 31 شهریور حدود 7میلیون و 500 هزار نفر به مازندران سفر کردند که نسبت به سال گذشته رشد هشت درصدی داشته است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران روز پنج شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بیش از 29 میلیون و 500 هزار نفر شب اقامت در این استان ثبت شد و این آمار مسافران در قالب چهار شب و پنج روز اقامت برای هر نفر محاسبه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهران حسنی علت این افزایش گردشگر را گرمای مناطق مرکزی کشور، آب و هوای مناسب استان در تابستان 97 و افزایش امکانات گردشگری عنوان کرد.
وی همچنین تغییرات نرخ ارز و کاهش مسافرت به خارج از کشور را نیز در انتخاب مازندران به عنوان مقصدگردشگری تاثیر گذار دانست و افزود: باید از این فرصت استفاده کنیم تا جذب گردشگر را به استان افزایش داده و اقتصاد گردشگری مازندران را رونق ببخشیم.
معاون گردشگری استان مازندران گفت: ظرفیت رسمی و غیر رسمی اقامت گاههای استان یک میلیون و 220 هزار نفر شب اقامت است و در تلاش هستیم با گردآوری تمام ظرفیت استان زیر چتر قانونی و گردشگری، این صنعت را به سمت مدیریتی یکپارچه سوق دهیم.
گفتنی است، بر اساس آمار در تعطیلات نوروزی امسال نیز، از 17 اسفند تا 13 فروردین حدود 15 میلیون نفر شب اقامت مسافر در مازندران ثبت شد که نسبت به سال قبل 31 درصد افزایش داشته است.
استان مازندران دارای 202 هتل، هتل آپارتمان، مجموعه گردشگری و 90 اقامتگاه بوم گردی و 802 خانه مسافر دارای پروانه بهره برداری است.
مازندران با 340کیلومتر ساحل و بیش از 500 کیلومتر خط کوهستانی وهمچنین یک میلیون و 700 هزار هکتار عرصه جنگلی و مراتع یکی از منحصر به فردترین مناطق کشور و منطقه خاورمیانه برای جذب گردشگر است.
7335/1899

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي گردشگري تابستان مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۰۲۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامت بیش از ۱۲۴ هزار مسافر نوروزی در کرمانشاه

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، از اسکان ۱۲۴ هزار و ۶۱ مسافر نوروزی در مراکز اقامتی مختلف استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، داریوش فرمانی، امروز_ پنجشنبه نهم فروردین _ اظهار کرد: از روز بیست‌وچهارم اسفند که خدمات‌دهی به مسافران نوروزی در سطح استان آغاز شد تا پایان روز هشتم فروردین جمعاً یک‌میلیون و ۲۴۴ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه بازدید کرده‌اند.

وی افزود: بیشترین بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان طبق این آمار مربوط به جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، تفریحی، مذهبی، دست‌ساز، فرهنگی و موزه‌ها بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه ادامه داد: همچنین در این مدت ۱۲۴ هزار و ۶۱ مسافر نوروزی نیز در مراکز اقامتی مختلف استان اسکان پیدا کرده‌اند که بیشترین آمار اسکان مربوط به مراکز اقامتی غیررسمی، رسمی و اضطراری است.

وی از اجرای یک هزار و ۱۴۸ فقره بازدید نظارتی نیز طی این مدت از تأسیسات گردشگری استان خبر داد و گفت: به‌دنبال این بازدیدها، برای ۶۵ واحد که خدمات مطلوب به مسافران و میهمانان نوروزی ارائه داده بودند، تشویق صادر شد.‌

فرمانی یادآور شد: برای واحدهای مختلف نیز ۱۷۵ فقره تذکر و ۲۴ فقره اخطار کتبی صادر و مجوز پنج دفتر خدمات‌مسافرتی نیز به دلیل تداوم تخلفات تعلیق شد.

کد خبر 739949

دیگر خبرها

  • ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر نوروزی در مازندران اقامت کردند
  • اقامت بیش از ۱۲۴ هزار مسافر نوروزی در کرمانشاه
  • اقامت حدود ۹ میلیون نفر شب مسافر در مازندران
  • بازدید بیش از ۷ میلیون مسافر نوروزی از اماکن گردشگری فارس 
  • اسدآباد میزبان بیش از ۴ هزار گردشگر نوروزی
  • تکمیل ظرفیت واحد‌های بوم‌گردی مازندران تا ۲۴ فروردین
  • اقامت ۱۰ هزار مسافر در گلپایگان
  • اسکان و اقامت بیش از ۹۳ هزار مسافر نوروزی در لرستان
  • اقامت ۹۳ هزار مسافر نوروزی در لرستان
  • اقامت ۷.۵ میلیون نفر شب در مازندران