Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اهمیت برگزاری طرح های کتابخوانی گفت: جشنواره «روستا و عشایر دوستدار کتاب»، گامی موثر در جهت عدالت فرهنگی در مناطق مختلف کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، سید خلف حوتی نژاد، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در نشست ستاد « روستاها و عشایر دوستدار کتاب » شهرستان تفت ضمن گرامیداشت سالروز شهادت اباعبد الله الحسین و همچنین شهادت تعدادی از مظلومان در حادثه تروریستی اهواز گفت: این اتفاق ناگوار و حادثه تروریستی بار دیگر نام وطن زخمی و دلخونین ایران را زخمی تر کرد که امیدواریم با اتحاد و غیرت از مردان این سرزمین، هر روز مقاوم تر در مقابل دشمنان قرار گیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود:بعد از جنگ جهانی دوم با بررسی ها، مشخص شد که با دور شدن از فرهنگ شاهد جنگ و خونریزی خواهند شد که در این راستا یونسکو ایجاد می شود و کشورهای دنیا نیز توسعه فرهنگی را در دستور کار خود قرار می دهند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: مطالعات نشان می دهد که بسیاری از کشورها در فرهنگ خود موفق نبوده اند که دلایل متعددی از جمله ضعف مدیران و عدم همکاری ها داشته است اما بخش مهمی از دلایل این شکست ها توسعه برون زا بوده است.

 

حوتی نژاد تصریح کرد: کشور ایران دارای شاخص هایی از جمله ایرانیت و اسلامیت دارد که می توانیم در بستر فرهنگی خود ساختار فرهنگی خود را رشد دهیم و به همین خاطر ما باید جامعه را به سمت آگاهی برسانیم تا به فرهنگ و شاخص های خود برسد که یکی از این حوزه های فرهنگی برای توسعه، رشد شاخص های کتاب و کتاب خوانی است.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: ما باید فضایی را شهر ایجاد کنیم که تمامی شهروندان ما از ظرفیت های فرهنگی بهره مند شوند.

 

حوتی نژاد خاطرنشان کرد: ما باید جامعه ای داشته باشیم که با مطالعه و اهل دانش و دانش پژوهشی باشد و شاخص های خود را در این بخش گسترش دهیم.

 

وی افزود: ما باید به گونه ای فعال عمل کنیم که اگر کتابخانه و کتاب داریم، کتابخوان نیز داشته باشیم.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: وزارت کشور و وزارت ارشاد ماموریت روستاها و عشایر دوستدار کتاب را در دست گرفته اند تا بتوانند عدالت فرهنگی را در جامعه داشته باشند و روستاها و حتی مناطق مرزی نیز از آن برخوردار شوند.

 

حوتی نژاد تصریح کرد: اهمیت این جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب به گونه ای است که به روستاها توجه داده شود و شاخص های فرهنگی را در این بخش های نیز مورد توجه قرار گیرد.

 

وی ادامه داد: گروه ها و تشکل ها به عنوان حلقه های گمشده باید مباحث فرهنگی در زمینه کتاب و کتابخوانی را دنبال کنند و در این راستا نیز گروه های را باید آماده کنیم که علاوه بر گسترش مطالعه به بخش های کتاب کودکان و نوجوانان نیزتوجه داشته باشد.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: جام باشگاه های کتابخوانی در جهت توجه به کودکان و نوجوانان  به عنوان آینده سازان طراحی شده است زیرا اگر کودک و نوجوان کتابخوان داشته باشیم در آینده دغدغه های خود را کمتر خواهیم داشت و آگاهی در جامعه گسترش پیدا خواهد کرد.

 

حوتی نژاد خاطرنشان کرد: تفت از شهرهای پیشرو در بحث پایتخت کتاب بوده است و پا به پای شهر یزد در این زمینه فعال بوده است و هم اکنون نیز انتظار داریم که در پایتخت کتاب و روستای کتاب فعال تر عمل شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت:در سال 96 تعداد روستاها و عشایر دوستدار کتاب از 119 طرح استانی تعداد 54 طرح ها مربوط به این شهرستان بوده است که این نشان دهنده فعال بودن تفت است.

 

حوتی نژاد خاطرنشان کرد:کانون های پرورش فکری، بسیج، کانون های مساجد، مدارس به عنوان بخش هایی هستند که می توانند در این زمینه گام های موثر داشته باشند و در زمینه کتاب و کتابخوانی فعال شوند.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: ما هر ساله روستای نمونه داشته ایم که ابراهیم آباد، شمسی از جمله روستاهای برگزیده ما بوده است و امیدواریم امسال شهرستان تفت نیز این امر گسترش پیدا کند.

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: حادثه تروریستی اهواز تشییع شهدا ماه محرم دفاع مقدس هفته دفاع مقدس محرم اهواز حمله تروریستی اهواز عاشورا ارتش جمهوری اسلامی شبستان یزد جشنواره روستاهای دوستدار کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۰۲۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، حسن عربی گفت: باهدف رشد، توسعه و برند سازی گردشگری روستای هدف گردشگری بیابانک، احیاء و حفظ آئین و سنن قدیمی روستاها، حفظ و معرفی شیرینی سنتی گولاچ این منطقه، معرفی هویت اجتماعی و فرهنگی و افزایش شورونشاط اجتماعی در میان مردم، چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ بیابانک در روستای هدف گردشگری بیابانک برگزار شد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه افزود: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات ازجمله برنامه‌هایی بود که برای رونق اقتصاد محلی و معرفی توانمندی‌های روستایی در این جشنواره انجام شد.

حسن عربی گفت: اجرای برنامه‌های شاد و مفرح، پخت گولاچ و رونمایی از لوح ثبت ملی روستا ازجمله برنامه‌های این جشنواره بود.

او بابیان اینکه برای پخت گولاچ، از زردچوبه، آرد، آب، شکر، گلاب، تخم‌مرغ، زعفران، روغن کنجد و خمیرترش استفاده می‌شود، افزود: گولاچ برند مواریث معنوی روستای بیابانک به شمار می‌رود و برگزاری چندساله جشنواره گولاچ در این روستا نشان از اهمیت این نان در بین مردم این روستا دارد.

روستای بیابانک در فاصله ۷ کیلومتری جنوب شهر سرخه قرارگرفته است و این روستا در مقایسه با بسیاری از روستاهای کشور مساحت کوچکی را شامل می‌شود اما ازنظر جایگاه کیفی در سنت کهن دارای مقامی برجسته در ابداعات معماری و فرهنگی است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902642

دیگر خبرها

  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد
  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • اجرای عمومی تئاترهای جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • نکوداشت چهره برجسته فرهنگ و ادب کشور «استاد جواد محقق» در همدان
  • حقیقت زیر پای تمدن افسار گسیخته غربی در حال لگدمال است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • انتخاب دو روستای اردبیل به عنوان روستای «دوستدار کتاب» در کشور
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول