Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه- ایرنا- رییس هیات مدیره موسسه ناجیان نبض زمین آذربایجان غربی با اشاره به تداوم سلسله برنامه های پاکسازی محیط زیست توسط این موسسه گفت: 163 مین برنامه این موسسه برای پاکسازی پارک جنگلی ارومیه برگزار شد.

فرانک چراغیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام اینکه 49 مین برنامه پاکسازی ته سیگار در حاشیه این برنامه اجرا شد، افزود: در قالب این برنامه، اعضای این تشکل غیردولتی پارکینگ و محوطه فضای سبز پارک جنگلی ارومیه را پاکسازی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به صحبت های اعضای این انجمن با مردم حاضر در منطقه و تلاش برای فرهنگسازی شهری عاری از زباله، بیان کرد: یکی از اهداف این برنامه ایجاد حساسیت برای نریختن زباله در محیط زیست است که امیدواریم با همکاری رسانه ها به این مهم دست یابیم.
وی با اشاره به نقش شبکه های اجتماعی در فرهنگ سازی برای حفاظت از محیط زیست، ادامه داد: حجم قابل توجهی از فعالیت های فرهنگی این سازمان مردم نهاد از طریق شبکه های اجتماعی پیگیری شده و هدف اصلی فرهنگ سازی در جامعه است.
چراغیان همچنین با اعلام اینکه 10 نفر از اعضای فعال انجمن در این برنامه ناجیان نبض زمین حضور داشتند، گفت: سایر تشکل های مردم نهاد نیز می توانند در اجرای این برنامه ها همکاری لازم را داشته باشند.
به گزارش ایرنا مسوولان با تامین مکان مناسب برای دفع زباله در محل تجمع گردشگران طبیعت و مردم با جمع آوری زباله در کیسه و دفع اصولی آنها می توانند در امر مدیریت پسماند و جلوگیری از آلودگی محیط زیست مشارکت کنند.
پس از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید و افزایش تعداد سازمان های مردم نهاد به ویژه در زمینه محیط زیست، ضریب حساسیت جامعه نسبت به آلودگی های محیط زیست افزایش یافته اما همچنان مردم و مسوولان باید به دنبال فرهنگ سازی در این زمینه باشند.
سیاست دولت تدبیر و امید توسعه‌ کمی و کیفی سازمان های مردم نهاد و توسعه‌ مشارکت‌های اجتماعی و فرهنگی است زیرا این امر در نهایت به حل مشکلات جامعه منجر می شود.
3214/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي محيط زيست تشكل هاي مردم نهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۰۲۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر اٌپارکی یک درخت

بار دیگر مجموعه اٌپارک در اقدامی نمادین به جهت پایبندی به مسئولیت اجتماعی و در راستای حفظ سلامت محیط زیست با عنوان درخت هدیه ما به زمین، و پویش هر اٌپارکی یک درخت تعداد ۳۵۰ نهال به تعداد کارکنان، در محوطه پارک جنگلی چیتگر به زمین اهدا نمود.

همچنین در یک چرخه زیست محیطی دیگر، آب دریافتی از زمین جهت مصارف مجموعه اٌپارک پس از چندین بار بازچرخانی و در انتها به صورت پساب بهداشتی تصفیه شده جهت آبیاری فضای سبز مجدداً به زمین هدیه میگردد. 

انتهای رپرتاژ آگهی

دیگر خبرها

  • طرح «مسیر سبز، ساحل پاک، ایران پاک» در ساحل بندر انزلی
  • اٌپارک ۳۵۰ نهال در محوطه پارک جنگلی چیتگر کاشت
  • خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها به محیط زیست/ پسماند؛ معضل یا فرصت برای کسب ثروت؟
  • پاکسازی طبیعت شاهین دژ در راستای پویش ملی مسیر سبز _ایران پاک
  • غرس ۱۵۰۰ اصله نهال در پارک قلاتوک اشنویه
  • پاک سازی طبیعت در آستانه سال نو
  • توقیف ۲ خودرو حین تخلیه زباله در آستانه اشرفیه
  • عملیات تنظیف و پاکسازی رودخانه خرم رود خرم‌آباد
  • هر اٌپارکی یک درخت
  • ممنوعیت ورود خودرو و موتورسیکلت در پارک جنگلی النگدره گرگان / خاطر طبیعت آسوده شد