Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@22:29:19 GMT

چاپ این عکس دو روز طول کشید

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۰۲۸۶۲

چاپ این عکس دو روز طول کشید

به محافظ آقای خامنه‌ای گفتم: می‌خواهم پشت سر ایشان بمانم و عکس بگیرم. این درخواست را در دورانی داشتم که محافظ شخصیت‌ها می‌گفتند: اگر کسی نزدیک شد هر کاری که می‌توانید بکنید تا دور شود.

خبرگزاری فارس: امیر لطفیان در اولین روز از سال ۱۳۳۹ در همدان متولد شد. وی زمانی که در کلاس ششم دبستان دوربین کوچک عکاسی‌اش را به دست گرفت شاید فکر نمی‌کرد حدود چهار دهه بعد به عنوان یک عکاس جنگ شناخته شده باشد و جزو عکاسانی محسوب شود که طلایی‌ترین و درخشان‌ترین برهه تاریخ کشورش را در قاب تصویر ثبت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای خامنه‌ای زمانی که رئیس جمهور بودند آمدند در محیط باز فرودگاه از رژه ۵ لشکر مسلح که تا آن موقع بی‌سابقه بود سان ببینند. تشریفات و بازجویی‌ها کاملا برقرار بود و آقای آهنگران هم مشغول خواندن نوحه بود. آن لحظه با خودم فکر کردم یک عکس پانوراما بگیرم. الان دوربین‌هایی است که با بهترین کیفیت تصویر پانوراما را ثبت می‌کند، اما آن وقت‌ها چنین چیزی نبود. با خودم فکر کردم چگونه یک خط فرضی داشته باشم و چطور این تصویر باید برش بخورد؟

به محافظ آقا گفتم: می‌خواهم پشت سر ایشان بمانم و عکس بگیرم. این درخواست را در دورانی داشتم که محافظ شخصیت‌ها می‌گفتند: اگر کسی نزدیک شد هر کاری که می‌توانید بکنید تا دور شود.

البته قبلش آقای آهنگران را واسطه کردم که او هم گفت: خیلی کار سختیه! گفتم: می‌دانم، ولی عکسی می‌گیرم که حداقل در تاریخ همدان ماندگار باشد. وقتی خودم به محافظ گفتم، گفت: اصلا! اصلا! گفتم: ببین تو از پشت کمر بند مرا بگیر، اگر بخواهم کاری کنم تو سریع من را می‌کشی دیگه. تأکید هم کردم که یک فریم نیست، اگر حرکتم بدی باید دوباره بگیرم. بالاخره قبول کرد و من نزدیک به هفت فریم عکاسی کردم.

دو شبانه روز طول کشید تا آن را چاپ کنم. دقیقا دو روز در لابراتوار ماندم و به هیچ کسی هم نگفتم چه اتفاقی دارد می‌افتد. در این مدت حدود ده پاکت سیگار کشیدم از بس به وجد می‌آمدم و ذوق می‌کردم. یکی از بچه‌ها شیطنت کرده بود و زودتر به آقای صوفی گفته بود. آقای صوفی مدیر کل ارشاد ما در همدان وقتی فهمید گفت: اجازه بده این عکس را منتشر کنیم.

اکبر عالمی را حتما می‌شناسید او از اساتید برجسته است و من شاگردش بودم. این عکس را به عنوان کار پایان ترمم ارائه کردم به او. تنها کسی که نمره بیست گرفت من بودم. آقای عالمی گفت: فقط برای این ۲۰ گرفتی، چون حضور ذهن داشتی برای ثبت این عکس. بعد پرسید چطور این عکس را گرفتی؟ گفتم: فکر کنید در شرایطی گرفتم که یکی هم کمربندم را گرفته و دائم می‌گوید: تمومش کن! تمومش کن!

برای او توضیح دادم که جایم را عوض نمی‌کردم فقط سر دوربین را به اندازه ذهن خودم تغییر می‌دادم که این کار بسیار کار سختی بود، شاید الان با شرایط آن وقت امکان گرفتن چنین عکسی نباشد.

شاید الان کسی نپرسد عکاس این عکس چه کسی است، ولی این تصویر یک تصویر متفاوت است و به نظرم می‌تواند جزء خلاقیت‌های فردی حساب شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: عکاس جنگ رئیس جمهور آقای خامنه ای محافظ رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۰۲۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین گزینه هم پر کشید! دردسر باورنکردنی بایرن مونیخ در انتخاب سرمربی

آیا نیمکت بایرن مونیخ جذابیت خود را از دست داده‌است؟ نظر شما چیست؟

طرفداری | ساعاتی پیش خبر رسید که رالف رانگنیک از هدایت بایرن مونیخ منصرف شده و قرار نیست جانشین توماس توخل روی نیمکت این تیم شود. رانگنیک به سبب آنچه که فشار کاری بالا عنوان شده، پیشنهاد بایرن مونیخ را رد کرده است.

رانگنیک اولین گزینه نبود!

پس از اعلام جدایی توماس توخل، رالف رانگنیک سومین چهره‌ای است که پیشنهاد هدایت بایرن مونیخ را رد می‌کند. نفر اول این لیست، ژابی آلونسو بود که تصمیم گرفت یک سال دیگر هم در بایر لورکوزن بماند و نفر دوم نیز کسی نبود جز سرمربی سابق مونیخی‌ها: یولیان ناگلزمان، کسی که تصمیم گرفت قراردادش با تیم ملی آلمان را تا پایان جام جهانی ۲۰۲۶ تمدید کند.

علاوه بر این سه سرمربی که پیشنهادی رسمی از سوی بایرن مونیخ دریافت کرده و آن را نپذیرفتند، اونای امری نیز مورد توجه سران باشگاه قرار گرفته بود اما او نیز تصمیم گرفت قراردادش را با استون ویلا تمدید کند و ریسک حضور در فوتبال آلمان را به جان نخرد.

چرا کسی سرمربی بایرن مونیخ نمی‌شود؟

بایرن مونیخ در حالی به استقبال دیدار دومش با رئال مادرید می‌رود که هنوز مشخص نیست چه کسی روی نیمکت این تیم برای فصل آینده خواهد نشست. مدیران باشگاه پس از ناامیدی از جذب رالف رانگنیک، حالا باید از نو، جستجوهای خود بر سر انتخاب سرمربی جدید را آغاز کنند. اینکه باشگاه بزرگی مانند بایرن مونیخ تا این مقطع از فصل هنوز سرمربی بعدی خود را پیدا نکرده، در نوع خود باورنکردنی است و نکته عجیب‌تر، این است که پیشنهاد مونیخی‌ها به سرمربیان مختلف، یکی پس از دیگری رد می‌شوند. هواداران بایرن مونیخ به اشکال مختلف و بیشتر در شبکه‌های اجتماعی، اعتراض و نگرانی خود را از بابت آینده تیمشان ابراز کرده‌ و از مدیران خواستند هرچه سریع‌تر، تکلیف نیمکت بایرن مونیخ را مشخص کنند.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • بارسا کنار کشید، والورده جدید در راه رئال
  • پخش مستندی که ساخت آن پنج سال طول کشید/ «نائب الامام» در شبکه افق
  • (ویدئو) تحریم‌ها و اقتصاد نابسامان فرش ایران را به زیر کشید؛ ما منزوی شده‌ایم
  • المپیاکوس ویلا پارک را به آتش کشید / پیروزی سخت فیورنتینا در فلورانس
  • سومین گزینه هم پر کشید! دردسر باورنکردنی بایرن مونیخ در انتخاب سرمربی
  • بیا در آغوشم؛ به یاد «حسین بختیاری» که بهار پر کشید
  • شهردار ارومیه با چهار رأی موافق ابقا شد
  • عکس| استقلال با گلر جوانش برای تراکتور خط و نشان کشید
  • پیری جمعیت امنیت روانی و اجتماعی را به چالش خواهد کشید
  • شمس آذر ترمز پیکان را کشید