Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، حمداله محب مشاور امنیت ملی جمهوری اسلامی افغانستان که به منظور شرکت در نخستین نشست «گفتگوی امنیتی منطقه ای» به تهران سفر کرده است، با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون راهکارهای مشترک مقابله با تهدیدات تروریستی در منطقه و گسترش همکاری ها با وی گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی شمخانی در این دیدار با اشاره به ضرورت توسعه همکاری‌های گسترده و راهبردی میان ایران و افغانستان و استمرار گفت‌وگوهای امنیتی میان دو کشور، بر دستیابی به راه حل های پایدار در مسیر برقراری امنیت در مرزهای مشترک دو کشور تاکید کرد.

وی مشترکات تاریخی و فرهنگی دو ملت را عامل پیوند و همبستگی عمیق دو کشور همسایه دانست وآن را اصلی ترین عامل بازدارنده در برابر سیاست های تفرقه افکنانه دشمنان برشمرد.

وی افزود: گسترش ناامنی و ترور، سیاست دیرینه برخی قدرت ها برای استهلاک ظرفیت های ملی و جایگاه منطقه ای کشورهای اسلامی بوده و همواره از این ابزار به منظور توجیه دخالت های نظامی، سیاسی و اقتصادی خود بهره جسته‌اند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: امروز تولید وقاچاق مواد مخدر به محل اصلی تامین مالی گروه‌های تروریستی تبدیل شده است و این موضوع متاسفانه با هدایت برخی کشورهای فرامنطقه ای در طول دوران حضور نظامی خود در افغانستان گسترش یافته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: عدم توجه کافی وتاخیر در اتخاذ راهکارهای مقابله جدی با روند فزاینده تروریسم، منجر به ظهور نسل جدیدی از تهدیدات غیر قابل پیش بینی به ویژه در کشور افغانستان خواهد شد.

حمداله محب مشاور امنیت ملی جمهوری اسلامی افغانستان نیز با تشکر از ابتکار جمهوری اسلامی ایران در برگزاری این نشست و موفق عنوان کرد آن تاکید کرد: تررویسم یک تهدید مشترک برای همه به شمار می رود و با همکاری کشورهای منطقه می توان آن را شکست داد.

وی با بیان این‌که «عزم دولت و ملت افغانستان توسعه روابط صمیمانه با همسایگان به ویژه جمهوری اسلامی ایران است»، خواستار تداوم تلاش های جمعی در سطح منطقه برای ایجاد امنیت پایدار در مرزها و کمک به مبارزه با تروریسم و ترانزیت مواد مخدر شد.

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: افغانستان شورای عالی امنیت ملی قاچاق مواد مخدر مشاور امنیت ملی مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۰۳۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم

فیاض فر دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خاتم گفت: با رصد ماموران انتظامی و وصول گزارش کشت خشخاش توسط افرادی با هویت معلوم در یکی از روستا‌های شهرستان یازده هزار بوته خشخاش کشف و معدوم سازی شد.

وی افزود: دستورات قضائی برای ورود به محل و دستگیری متهمان صادر و مقادیر قابل توجهی از گیاه خشخاش به منظور تهیه ماده مخدر تریاک کشف شد. 

او بیان کرد: مبارزه با مواد مخدر و مشروبات الکلی در هر سطح از تولید، توزیع و مصرف، همواره یکی از اولویت‌های اصلی دستگاه قضایی شهرستان بوده است، چنانچه فرد یا افرادی نسبت به کشت مواد مخدر اقدام نمایند یا زمین و مزارع خود را در اختیار افرادی جهت کشت خشخاش یا شاهدانه برای تولید انواع مواد مخدر قرار دهند، ضمن برخورد قانونی با تمام افراد دخیل در این فرآیند، امکان تعقیب قانونی برای مالک زمین محل کشت هم وجود خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ۱۵ متهم تحت تعقیب در خرمشهر بازداشت شدند
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»
  • بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در واقع تکریم هویت ملی ایرانیان است
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود