Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وزير دفاع بريتانيا گفت: هويت حقيقي يکي از متهمان حمله با عامل اعصاب به يک جاسوس سابق روسيه در شهر سالزبري(Salisbury)، جنوب غرب بريتانيا فاش شده است.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از رويترز، «گاوين ويليامسون» (Gavin Williamson) وزير دفاع بريتانيا روز چهارشنبه مدعي شد که يکي از دو مظنون روسي در پرونده سالزبري، يک سرهنگ سازمان اطلاعات ارتش روسيه موسوم به «جي.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آر.يو» بوده است.
اوايل ماه سپتامبر، دادستان هاي بريتانيا دو فرد روس را با نام هاي «الکساندر پتروف» (Alexander Petro) و «روسلان بشيروف» (Ruslan Bochirov) به تلاش براي قتل در مسموميت «سرگئي اسکريپال»(Sergei Skripal) جاسوس سابق روس و دخترش با عامل عصبي نوويچوک متهم کردند و گفتند آنها با نام مستعار وارد بريتانيا شده اند.
منابع امنيتي بريتانيا اعلام کردند که نام حقيقي روسلان بشيروف، ولاديميروويچ شپيگاست که يک سرهنگ روس است.
سرگئي اسکريپال و دخترش شش ماه پيش با حمله شيميايي در شهر سالزبري مواجه شدند.
اسکريپال يک مامور پيشين اطلاعاتي روسيه بود که به دليل جاسوسي براي دولت انگليس در سال 2006 ميلادي به 13 سال حبس در مسکو محکوم شد.
او متهم است که هويت جاسوسان روسي در اروپا را به سازمان جاسوسي ‌ام.اي.6 انگليس مي داد.
روابط روسيه و انگليس پس از مسوميت اين جاسوس پيشين روسيه در خاک انگليس، به شدت تيره و تار شده است.
دولت بريتانيا، مسکو را عامل مسموميت اسکريپال معرفي کرده بود و برهمين اساس لندن 23 ديپلمات روس را اخراج کرد و به پيروي از اين کشور، آمريکا و کشورهاي اتحاديه اروپا هم واکنش مشابهي نشان دادند.
اما مسکو هرگونه دخالت در اين حادثه را رد و بريتانيا را به تخريب روابط دو کشور متهم کرده است.
دولت بريتانيا، تاکنون از ارائه شواهد در اين رابطه و همکاري با مسکو خودداري کرده است.
135/112
بيشتر بخوانيد :
هوشياري جاسوس جنجالي روس بازگشته‌است
کرملين اتهامات بريتانيا درباره جاسوس روس‌تبار را «راهزني بين‌المللي» خواند
لوگران سوار: ماجراي جاسوس دوجانبه روس و پاسخ نامتناسب لندن
ترامپ: مسکو در مسموميت جاسوس روس دست داشت
اعلام آمادگي روسيه براي حل پرونده مسموميت «اسکريپال»
پليس انگليس عامل مسموميت اسکريپال را شناسايي کرد
کليدواژه بريتانيا

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۰۳۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس

کاردار ایران در لندن در واکنش به اظهارات وزیر دفاع انگلیس گفت: اگر انگلیس و آمریکا فکر می‌کنند که تجاوزشان امنیت را برای آنها و متحدان (رژیم اسرائیل) به ارمغان می‌آورد، کاملاً نادان هستند.

به گزارش ایسنا، سید مهدی حسینی متین در پیامی در شبکه مجازی ایکس نوشت که بریتانیا با آغاز حملات هوایی غیرقانونی به خاک یمن از ژانویه گذشته، خود را به هدف قانونی برای اقدامات دفاعی یمنی‌ها تبدیل کرده است. اگر انگلیس و آمریکا فکر می‌کنند که تجاوزشان امنیت را برای آنها و متحدان (رژیم اسرائیل) به ارمغان می‌آورد، کاملاً نادان هستند.

وزیر دفاع انگلیس اخیرا در اظهاراتی ضد ایرانی مدعی شده بود که «ایران مسؤول بسیاری از بی‌ثباتی‌های منطقه‌ای از طریق شبکه غیرقانونی نیابتی از جمله حماس، حزب‌الله و انصارالله، گروه‌های مقاومت مرتبط با ایران و حملات مستقیم آنها است».

همچنین وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه اعلام کرد در اقدامی متقابل هشت فرد و پنج نهاد انگلیسی را به دلیل اقدامات عامدانه در حمایت و تسهیل اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله در ارتکاب اعمال تروریستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی تحت تحریم قرار می‌دهد.

نام گرنت شاپس، وزیر دفاع انگلیس نیز در این لیست به چشم می‌خورد.

شاپس در واکنش به این تحریم، ایران و نیروهای مقاومت منطقه را به بی‌ثبات‌کردن منطقه متهم کرد و مدعی شد: «اگر ایران فکر می‌کند این تحریم‌ها کسی را می‌ترساند، کاملا در اشتباه است».

 
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد
  • چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس