Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست هم اندیشی فدراسیون ورزش‌های همگانی با هیئت‌های استانی منطقه ۶ کشور با موضوع سند تحول و راهبردی در ورزش همگانی برگزار شد. ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، در ابتدای این مراسم علی مجد آرا  رئیس فدراسیون ورزش‌‌های همگانی ضمن بازگو کردن اهداف این نشست اظهار داشت: برنامه امروز بر مبنای سند تحول و آینده‌نگری فدراسیون برگزار شده و هدف ما این است که بتوانیم تمام برنامه‌های فدراسیون ورزش‌های همگانی را عملی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح‌هایی که در وزارت ورزش و جوانان مورد تأیید قرار گرفت به استان‌ها ارسال کرده‌ایم و در صورت عملی شدن این طرح‌ها در استان‌ها، وزارتخانه اعتبارات مناسبی را به آنها تخصیص خواهد داد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی درباره برگزاری برنامه ایستگاه‌های ورزش همگانی در باغ غدیر اصفهان گفت: برگزاری این برنامه‌ها بسیار حائز اهمیت است، چون نشاط و سلامتی را به جامعه باز می‌گرداند و باید با شناسنامه‌دار کردن پارک‌ها و مربیان به برنامه‌های ورزش همگانی اعتبار بدهیم.

لزوم شناسنامه‌دار کردن پارک‌ها و مربیان ورزش همگانی

مجد آرا تصریح کرد: طرح شناسنامه‌دار کردن پارک‌ها و مربیان بسیار کارایی دارد و در صورت اجرا، شناسایی مربیان راحت‌تر می‌شود و استان‌ها در گام نخست باید برای مربیان کلاس‌های آموزشی برگزار کنند.

در ادامه این نشست رئیس کمیته  تحول، تعالی و آینده‌نگری فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: رویکرد نگرش به ورزش همگانی، رویکردی فرهنگی است.

مجتبی اصلانی اظهار داشت: تحقق سند توسعه در پایان برنامه راهبردی، حرکت به سوی ایرانی شاداب و سلامت است.

وی افزود: نقشه راه ورزش همگانی کشور با هدف ارتقای سلامت، بهزیستی و ایجاد رفاه و نشاط در جامعه از طریق افزایش شرکت عموم مردم در ورزش همگانی و فعالیت‌های بدنی طرح‌ریزی شده است.

رئیس کمیته تحول، تعالی و آینده‌نگری فدراسیون ورزش‌های همگانی در خصوص راهبردهای شش‌گانه در این فدراسیون تصریح کرد: ترسیم چشم‌اندازها و تبیین مأموریت و شناسایی، مهمترین عوامل در برنامه‌ریزی راهبردی است.

وی در خصوص قوانین حمایتی از ورزش‌های همگانی گفت: طبق قوانین حمایتی و استفاده از از 0.27 درصد از کل مالیات ارزش بر افزوده‌ای که باید در استان‌ها استفاده شود، شاهد پیشرفت خوبی بوده‌ایم.

اصلانی در خصوص عملکرد هیئت‌های منطقه 6 کشور در ورزش‌های همگانی خاطرنشان کرد: استان‌های اصفهان، یزد و مرکزی جزء منطقه 6 هستند. این منطقه بسیار وسیع و از ظرفیت‌های خوبی نیز برخوردار است.

در بخش دوم این نشست سید شهرام میرزمانی، رئیس کمیته آموزش فدراسیون ورزش‌های همگانی اظهار داشت: تلاش ما در جهت توسعه ورزش‌های همگانی موثر بوده است و از مرحله فرهنگ‌سازی گذر کرده‌ و به مرحله توانمندسازی رسیده‌ایم.

وی افزود: نکته اصلی این است که 55 درصد جمعیت کشور دچار چاقی و اضافه وزن هستند و سوال اینجاست که اگر ورزش توسعه پیدا کرده، چرا آمار چاقی در حال افزایش است؛ پس هنوز نیازمند توانمندسازی هستیم و هدف ما سلامتی و نشاط جامعه است.

رئیس کمیته آموزش فدراسیون ورزش‌های همگانی ادامه داد: ورزش نسخه اصلی پیشگیری از این بیماری‌ها است. ورزش همگانی می‌تواند 10 مشکل مهم دنیا را حل کند، اما اگر هزینه می‌کنیم باید با برنامه باشد.

میرزمانی با اشاره به اینکه اصفهان حدود 6.5 درصد از جمعیت کشور را دارد، گفت: افرادی که در برنامه‌های ورزش همگانی شرکت می‌کنند حتماً باید بیمه ورزشی داشته باشند تا در زمان حادثه مشکلی برای آنها ایجاد نشود.

در بخش سوم این نشست روسای هیئت‌های ورزش همگانی استان‌های اصفهان، یزد و مرکزی اقدامات و مشکلات خود را برای اعضای فدراسیون ورزش‌های همگانی بازگو کردند تا برای رفع آنها اقداماتی انجام شود.

انتهای پیام/ ع

R41346/P1494/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۰۳۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پیاده روی در یاسوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، جمعی از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و جمع زیادی از مردم شهر یاسوج در آخرین روز هفته سلامت که باشعار سلامت خانواده، غذای سالم و ورزش همگانی نامگذاری شده بود مسیر امامزاده عبدالله (ع) تا آبشار یاسوج را پیاده روی کردند.
در این همایش به قید قرعه به شرکت کنندگان جوایزی اهدا شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در پایان این مراسم با گرامیداشت هفته سلامت، این مناسبت را فرصت مغتنمی برای یادآوری نعمت سلامتی برشمرد و گفت: مراقبت از سلامتی، قدردانی از این نعمت بزرگ خدادادی است که همواره باید مدنظر قرار دهیم. 
جاودان سیرت با بیان اینکه ورزش همگانی یکی از پایه های اصلی سبک زندگی سالم است و باید به روش های مختلف این فرهنگ در جامعه نهادینه شود افزود: امیدواریم با اجرای این برنامه‌ها که با هدف تقویت سلامتی و افزایش نشاط اجتماعی برنامه‌ریزی شده در تحقق رسالت حرفه‌ای و خانوادگی خود نیز موفق باشیم. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا انتخاب شد
  • همایش پیاده روی در یاسوج
  • اجرای ۲۹ ویژه برنامه در منطقه ۸ ویژه هفته فرهنگی اصفهان
  • توضیح وزیر ورزش در مورد معافیت و قانون استخدامی ورزشکاران
  • ثبت نام جام هواداری تمدید شد
  • هاشمی: مراسم تجلیل از قهرمانان در سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد/ نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم
  • تکلیف کمیسیون‌های فدراسیون دوومیدانی مشخص شد
  • برگزاری نشست کمیسیون‌ ورزشکاران و مربیان فدراسیون دوومیدانی
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • تدوین ۶۱ رقابت قهرمانی کشور در تقویم ورزش کارگری کشور برای سالجاری