Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان گفت: راهکار کوتاه مدت حل مشکل آب استان "توزیع کمبود آب بین مصارف مختلف" است که نباید واحدهای مختلف در بیلان منفی و کسری آب یکدیگر را محکوم کنند.

به گزارش ایسنا، ابراهیم علیزاده امروز پنجم مهر ماه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان اظهار کرد: از 15 هزار و 500 حلقه چاه مجاز و حدود 8 هزار و 500 چاه غیرمجاز در جنوب استان نزدیک به 2 میلیارد و 800 میلیون مترمکعب آب برداشت می شود که 97 درصد آن در بخش کشاورزی مصرف می شود و سهم صنعت کمتر از یک درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: متوسط افت دشت‌های جنوب استان حدود 83 سانتیمتر در سال است و نزدیک به یک سوم از کسری حدود یک میلیارد مترمکعبی آب در استان مربوط به جنوب است.

علیزاده تصریح کرد: مصرف سرانه آب استان کرمان سالانه حدود 2400 مترمکعب است که بسیار بالاست و باعث شده بیشترین مصرف آب تجدیدپذیر در کشور را داشته باشیم.

وی بیان کرد: 120 درصد آب تجدیدپذیر را مصرف می کنیم در حالی که نُرم دنیا 40 درصد و نرم ایران 80 درصد است که استان کرمان از خط قرمز نیز عبور کرده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان با بیان اینکه متوسط مصرف سرانه آب استان باید به 1500 مترمکعب برسد، گفت: با همکاری دستگاه های اجرایی در سال آبی 95-94 میزان 70 میلیون مترمکعب کسری مخزن بهبود بخشیده شد.

وی در ادامه افزود: در بحث آب 30 سال دستگاه های مختلف یکدیگر را محکوم کرده و هیچ چیزی عاید ما نشد تا اینکه اسفندماه 96 وزرای نیرو، جهاد کشاورزی، صنعت و رییس حفاظت محیط زیست نامه ای را به ریاست جمهوری نوشته و این نامه منجر به مصوبه ای در دولت با 9 بند و نهایتا تشکیل کارگروه سازگاری با کم آبی شد که متناسب با آن کارگروه استان ها تشکیل شد.

علیزاده اظهار کرد: در این کارگروه برنامه ریزی از پایین به بالا صورت می گیرد و باید برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت را براساس الگوی مرکز تهیه و در استان مصوب کند که برنامه کرمان تقریبا نهایی شده است.

وی تصریح کرد: راهکارهای حل مشکل آب استان در کوتاه مدت و بلندمدت تدوین شده و راهکار کوتاه مدت "توزیع کمبود آب بین مصارف مختلف" است که نباید واحدهای مختلف در بیلان منفی و کسری آب یکدیگر را محکوم کنند و باید به عنوان مثال شهرداری و کشاورزی بخشی از کار را قبول کرده و پرتی آب شرب کاهش یابد و در کوتاه مدت راهی جز این نداریم ضمن اینکه برنامه های زیادی ذیل این سرفصل دیده شده است.

مدیرعامل آب منطقه ای استان کرمان با اشاره به اینکه برنامه بلندمدت، رسیدن به آب قابل برنامه ریزی است، گفت: اکنون نزدیک به 6 میلیارد مترمکعب آب از منابع آبی برداشت می کنیم و برای رسیدن به آب قابل برنامه ریزی باید به کمتر از 4 میلیارد مترمکعب بیاید.

وی با اشاره به اینکه مهم ترین کارگروه، کارگروه سازگاری با کم آبی است، افزود: هر کس نظر و راهکاری در این زمینه دارد اعلام کند. آب منطقه ای آماده پذیرش انتقادات و پیشنهادات است و همه باید کمک کنند که با کمک همه معضل آب استان قابل حل است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام توزیع آب منطقه کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۰۳۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 

محمد رضا نجفی منش عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در گفت وگو با خبرنگار قدس درباره علت بروز ناترازی بنزین گفت: یکی از معضلات فعلی کشور استفاده بالا از بنزین در کشور و بروز ناترازی بنزین است. در حالی که الان در دنیا همه به سمت سوخت های پاک و متنوع کردن سبد سخت مثل خودروهای برقی رفته اند، در کشور ما این شرایط هنوز ایجاد نشده است.

این عضو اتاق بازرگانی تهران خاطرنشان کرد: البته برای متنوع کردن سبد سوخت و تشویق شدن مردم برای رفتن به سمت خودرهای برقی و هیبریدی، دولت ها باید سوبسید های اساسی به مردم بدهند تا به سمت استفاده از این خودروهای پاک و سبز مثل خودروهای برقی حرکت کنند.

نجفی منش افزود: وارد کردن خودروهای هیبریدی به چرخه مصرف سوخت از جمله بنزین را پایین می آورد. در نهایت هم باید خودروهای فرسوده را از رده خارج کنیم، مسئله ای که در کشور ما اصلا جدی گرفته نشده و خودروهای فرسوده همچنان در کشور در حال تردد هستند.

این عضو هیات نمایندگان تهران گفت: در حال حاضر 29 میلیون خودرو در حال تردد در کشور داریم که بخش زیادی از این خودروهای در حال تردد عمر بیش از 15 سال دارند که مصرف بنزین را بالا می برند، باید اقدامی شود تا این خودروهای فرسوده از رده خارج شوند.

نجفی منش افزود: استفاده از تنوع در سبد سوخت بهترین روش برای کاهش مصرف بنزین است. سوخت های متنوع باید برای تردد استفاده شوند تا فشار به بنزین آورده نشود.

نجفی منش ادامه داد: یکی از عمده ترین علت مصرف بالای بنزین در کشور قاچاق بنزین است. دلیل این قاچاق این است که بنزین در کشورهای همسایه مثل افغانستان، پاکستان و .... با قیمت بنزین در کشور ما تفاوت خیلی بالایی دارد، بنزین در کشور ما نهایتا 3 هزار تومان ولی در ترکیه 2 دلار یعنی 100 هزار تومان است.

وی در ادامه بیان کرد: در این شرایط هر کس یک پیت بنزین هم دستش بگیرد و به کشورهای خارجی برود به میزان زیادی سود کرده است. در ابتدا برای اینکه کاهش مصرف داشته باشیم باید جلوی قاچاق گرفته شود.

این عضو اتاق بازرگانی ادامه داد: راه کار جلوگیری از قاچاق بنزین هم این است که قیمت آن اصلاح شود. تا زمانی که بنزین به این قیمت مفت در اختیار مردم قرار داده شود قطعا قاچاق انجام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • شناسایی ورفع موانع ومشکلات قبل سرمایه گذاری
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • شهر صدرا کمبود مدرسه دارد/ آماده استقرار ادارات مختلف هستیم
  • تیغ شدت مصرف انرژی روی گلوی اقتصاد ایران
  • ریشه‌یابی علل کمبود مدافعان چپ ممتاز در فوتبال مدرن
  • رفع تبعیض بین مدارس دولتی و غیرانتفاعی نیازمند راهکار سازنده است
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات