Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@16:28:25 GMT

تحصیل 55 هزار دانشجوی خارجی در ایران

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۰۴۵۲۷

قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل با بیان اینکه 55 هزار دانشجوی خارجی در کشورمان در حال تحصیل هستند، گفت: 27 هزار دانشجو در دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم تحصیل می‌کنند.

به گزارش فارس، حسین سالار آملی قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل درباره تعداد دانشجویان خارجی در حال تحصیل در جمهوری اسلامی ایران، گفت: هم اکنون 55 هزار دانشجوی خارجی در ایران تحصیل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: 27 هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم و 10 هزار دانشجوی خارجی در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی حضور دارند.

قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل، تصریح کرد: 2 هزار و 500 دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های علوم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشغول تحصیل هستند، در دانشگاه جامعه‌المصطفی‌العالمیه نیز 17 دانشجوی خارجی حضور دارند.

سالار آملی در پایان گفت: برنامه‌ای ویژه‌ای توسط جمهوری اسلامی ایران و به ویژه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای افزایش تعداد دانشجویان خارجی در حال تحصیل در کشورمان وجود دارد که باید این روند سال به سال رشد کرده و با درصدهای رو به جلو پیشرفت کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: دانشجوی خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۰۴۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی دانشگاه شیراز برای جذب دانشجویان خارجی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، دکتر موذنی رییس دانشگاه شیراز گفت: این دانشگاه آماده است در صورت تمایل دانشجویان آمریکایی و اروپایی که در حمایت از مردم مظلوم غزه، از طرف دانشگاه‌های خود به اخراج تهدید شده اندرا جذب و بورسیه کند.
جمعی از دانشجویان دانشگاه شیراز هم از این پیشنهاد رئیس دانشگاه ابراز خوشنودی کردند.
همچنین دکتر داداش پور رىیس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم با اعلام حمایت از این تصمیم دانشگاه شیراز و دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آمادگی دارد این دانشجویان را در رشته‌های تخصصی موجود، پذیرش و بورسیه تحصیلی کند.
دانشگاه شیراز هم اکنون از دانشگاه‌های برتر ایران است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • ادغام ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ
  • ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ ادغام شد
  • آمادگی دانشگاه شیراز برای جذب دانشجویان خارجی
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران +تصویر
  • قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی: چک‌های بی محل و پرداخت‌های خارج از ضوابط در دانشگاه آزاد وجود ندارد
  • تحصیل رایگان دانشجوی معترض آمریکایی در ایران + اسامی دانشگاه‌ها
  • تحصیل رایگان دانشجوی اخراجی آمریکایی در ایران؛ کدام دانشگاه‌ها صف کشیدند؟
  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله
  • تحصیل رایگان دانشجوی معترض آمریکایی در ایران؛ این دانشگاه‌ها اعلام آمادگی کردند/ اسامی