Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@14:06:50 GMT

تذکر هاشمی طبا به مخالفان دولت

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۰۴۵۹۷

هاشمی طبا نوشت: همين عيب‌جويان که از‌يک‌سو فرياد بهترشدن وضع مردم، ارزاني، افزايش حقوق کارگران، افزايش حقوق کارکنان، افزايش يارانه پرداختي مردم را مي‌دهند، با برجام و ادامه آن با اروپاييان مخالف‌اند و معتقد به سياستی راديکال در خارج کشور هستند. ناطقان: شرق در یادداشتی به قلم مصطفی هاشمی طبا نوشت:
امروز مخالفان دولت به مسئله عدم پیش‌بینی دولت در مقابله با تهدیدهای اجرا‌شده توسط ترامپ اشکال وارد می‌کنند و دولت را به بی‌تدبیری در مقابله با تهاجم سیاسی اقتصادی ترامپ متهم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بايد به منتقدان يادآور شد دولت حسب قانون بودجه مصوب مجلس حدود 340 هزار ميليارد تومان بايد پرداخت داشته باشد؛ والا از پرداخت حقوق کارکنان، يارانه، مستمري بازنشستگان و ساير هزينه‌هاي جاري درمي‌ماند.
از‌يک‌سو اين‌ بار بزرگ بر دوش دولت است و دولت ناچار است آن را از محل فروش ارز، سکه، واردات، گمرکات، ارزش افزوده و ماليات بر درآمد و فروش اموال ثابت کسب کند. اين بار بر دولت سنگيني مي‌کند، به‌علاوه اینکه همگي از ارتقای سطح معيشت کارمندان و مردم سخن مي‌گويند و از دولت توقع دارند زندگي مردم را بهتر بسازد.
از سويي دولت همچنان يارانه سوخت، برق، آب مي‌دهد و درآمدهايش قابل حصول نيست.
همين عيب‌جويان که از‌يک‌سو فرياد بهترشدن وضع مردم، ارزاني، افزايش حقوق کارگران، افزايش حقوق کارکنان، افزايش يارانه پرداختي مردم را مي‌دهند، با برجام و ادامه آن با اروپاييان مخالف‌اند و معتقد به سياستی راديکال در خارج کشور هستند. به اين مسئله توجه نمي‌کنند که با خروج آمريکا از برجام و مرحله اول تحريم‌ها، خريد نفت کره‌جنوبي و فرانسه از ايران به صفر رسيده و روسيه نيز با کمال گشاده‌دستي قول جبران کمبود نفت ايران در بازارها را به آمريکا داده است.
بايد به آنها گفت ايران به رئيس‌جمهور نظامي نيازي ندارد اما به يک هم‌صدایي بين ارگان‌هاي مختلف و سپردن کار به کاردانان و حمايت از آنها نياز دارد؛ نه آنکه اگر فردي چون وزير خارجه در مقابل بيگانگان سينه سپر کند و با تمام وجود پيش برود، آنگاه پشت او را خالي کنيم و در رسانه‌ها از او موجودي منفعل بسازيم.
هرچند تاريخ خود حکم مي‌کند و امروز هم درباره کساني که گاه به خيانت متهم شده‌‌اند، قضاوت خود را دارد اما گاه بسيار دير مي‌شود. هم‌صدايي در حکومت و تشريح واقعيت براي مردم و ارائه راه‌حل مشخص و اميدوارکردن مردم به انجام آن يک ضرورت است؛ در اين‌صورت است که نهال اميد در دل مردم براي خود و فرزندان و نوادگان آنها بارور مي‌شود. براي همه مشکلات اعم از داخلي و زيست‌محيطي يا خارجي بايد برنامه ويژه طراحي شود. افراد ظالم و گردنکشان تاريخ نتوانسته‌‌اند تمدن‌ها را نابود کنند و حتي جذب تمدن‌ها شده‌‌اند اما زيروروهاي تغييرات طبيعي در بسياري موارد علاوه بر خسارات، تمدن‌ها را هم نابود کرده‌اند. امثال ترامپ و حتي بسيار بدتر از او در تاريخ بسيار بوده‌‌اند اما فقط توانسته‌‌اند لطمه‌هاي موردي به مردم بزنند و سرو تمدن با خم‌شدن مجددا راست‌قامت شده است اما اگر ريشه سرو خشکيده شود، ديگر سر بلند نخواهد کرد.
منبع: عصر ایران برچسب ها: هاشمی طبا ، برجام ، فرانسه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: هاشمی طبا برجام فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۰۴۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان واریز یارانه اردیبهشت 1403 / طرح فجرانه کالابرگ تمدید می شود ؟

  به گزارش پارس نیوز ، 11 قلم کالای اساسی شامل برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست‌ کم‌چرب،‌ مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند برای حفظ سفره مردم از تورم در سبد غذایی طرح کالابرگ الکترونیک تعریف شد.

دولت از ۱۷ بهمن‌ماه 1402 به مدت سه ماه (تا ۱۸ اردیبهشت) مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک را تحت عنوان «طرح فجرانه» اجرا کرد. در این فاز، «شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه» حذف شد اما اعتبار تشویقی آن از ۱۲۰ هزار تومان (اعتبار تشویقی کالابرگی) به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافت.

روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه، آخرین روز اعتبار طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک است اما دولت هنوز در خصوص ادامه روند این سازوکار پرطرفدار، خبر جدیدی اعلام نکرده است. 

  طرح کالابرگ الکترونیکی ادامه دارد؟/ استقبال 87 درصدی مردم از طرح فجرانه

اقتصادنیوز: با توجه به استقبال مردم از طرح کالابرگ الکترونیکی و ارتقا امنیت غذایی هفت دهک جامعه با دریافت یارانه تشویقی، احتمال اینکه این طرح با بررسی عمیق و تأمین بودجه به همین شکل یا اشکال دیگر از پرداخت یارانه مضاعف به مردم تمدید شود، دور از انتظار نیست.

در این زمینه، سیدرضا یحیوی   مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده بود که «حمایت از معیشت مردم ادامه‌دار است اما بستگی به این دارد که در چه قالب و طرحی ادامه یابد.»

زمان واریز یارانه اردیبهشت ماه 1403

به گزارش اقتصادنیوز، بر اساس جدول زمان‌بندی سازمان هدفمندی یارانه‌ها، زمان واریز یارانه ها اردیبهشت ماه دهک ها به این شرح است:

منبع : اقتصاد نیوز

             

دیگر خبرها

  • ببینید | تذکر کاظم صدیقی به دولت درباره برخورد با مردم!
  • اجاره‌بهای غرفه‌های نمایشگاه یک پنجم هزینه‌ها هم نیست
  • تمدید طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی دور از انتظار نیست
  • زمان واریز یارانه اردیبهشت 1403 / طرح فجرانه کالابرگ تمدید می شود ؟
  • افزایش اعتبار بن دانشجویی در نمایشگاه کتاب
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • خبر جدید برای یارانه‌بگیران/ این کار را انجام ندهید، یارانه‌تان قطع می‌شود؟
  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی تمدید می‌شود؟
  • زمان واریز یارانه جدید دولت اعلام شد
  • زمان واریز یارانه اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد