Web Analytics Made Easy - Statcounter

آئین بزرگداشت مرحوم آیت الله شیخ مرتضی اشرفی شاهرودی در در مسجد مدرسه قلعه شاهرود برگزار شد. ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷ استانها سمنان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان،این آئین بزرگداشت به همت حوزه های علمیه، جامعه روحانیت و بسیج طلاب شاهرود برگزار شد.

استاد حوزه علمیه شاهرود در این آئین بزرگداشت درباره عالم جلیل‌القدر مرحوم آیت الله شیخ مرتضی اشرفی شاهرودی گفت: این مجاهد وارسته به مدت 40 سال در حوزه علمیه این شهرستان تربیت طلاب را به عهده داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام علی شریعتمدار طهرانی با بیان اینکه آیت الله شیخ مرتضی اشرفی شاهرودی عضو شورای عالی مدیریت حوزه علمیه استان سمنان بود اضافه کرد: فقدان این عالم جلیل‌القدر برای حوزه علمیه استان بسیار اسفناک است.

وی گفت: آیت الله شیخ مرتضی اشرفی شاهرودی از علمای بزرگ و سرشناس کشور و صاحب کرسی درس خارج فقه بود.

به گزارش تسنیم در این آئین بزرگداشت تعداد زیادی از طلاب حوزه علمیه استان سمنان حضور داشتند.

آیت‌الله شیخ مرتضی اشرفی شاهرودی از مبارزان مجاهد و پیشگامان مبارزه با رژیم طاغوتی بوده و نقش قابل توجهی در مبارزات انقلابی مردم در زمان رژیم شاهنشاهی داشت.

وی سال‌های سال در کسوت مدرس علوم دینی و فقه اسلامی و شیعی، نسبت به تربیت و پرورش طلاب و علمای این علوم همت گمارد.

این عالم وارسته به دلیل تخصص و اشرافیتی که در فقه اسلامی و شیعی داشت؛ از علمای بزرگی مانند آیت‌الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق، آیت‌الله سید حسن موسوی بجنوردی و آیت‌الله عبدالعلی سبزواری اجازه اجتهاد گرفت.

آیت‌الله اشرفی شاهرودی همچنین محضر امام خمینی (ره)، آیت‌الله خویی، آیت‌الله‌ سید هادی میلانی، آیت‌الله آقا شیخ حسین حلی و آیت‌الله‌ سید محمود شاهرودی را در کسوت شاگردان درک کرده و از این علمای برجسته عالم تشیع کسب فیض کرد.

مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی اشرفی شاهرودی بر اثر بیماری قلبی و در سن 85 سالگی آسمانی شد.

انتهای پیام/ ع

R41366/P1494/S6,64/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۰۴۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید آیت‌الله نوری همدانی بر توجه به تفسیر قرآن

مرجع تقلید شیعیان گفت: توجه به موضوع تفسیر قرآن بویژه منابع عامه و پاسخگویی به شبهات، در کنار دروس فقه و اصول لازم و ضروری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه با آیت الله نوری همدانی مرجع شیعیان جهان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر توجه به وضعیت درسی طلاب گفت:  توجه به موضوع تفسیر قرآن بویژه منابع عامه و پاسخگویی به شبهات، در کنار دروس فقه و اصول لازم و ضروری است. 

در ابتدای این دیدار آیت الله اعرافی گزارشی از وضعیت حوزه علمیه ارائه کرد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد
  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد
  • آئین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان کاشان با حضور استاندار اصفهان برگزار شد
  • امروز مؤسسات بسیاری با فکر اندیشمندان دینی تأسیس شده‌ است
  • تأکید آیت‌الله نوری همدانی بر توجه به تفسیر قرآن
  • مدیر حوزه های علمیه با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد+تصاویر
  • جلسات درس اخلاق آیت الله هاشمی علیا برگزار می شود