Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، ناصر امیرزاده روز پنجشنبه به مناسبت هفته گردشگری در جمع خبرنگاران با اشاره به شعار گردشگری و تغییر ماهیت به سمت گردشگری الکترونیک اظهارداشت:با استفاده از فضای مجازی باید به سمت گردشگری الکترونیک حرکت کرد و نباید از این فضای ایجاد شده در این مسیر عقب ماند و تمام توان خود را برای همراهی و استفاده صحیح از این فضا به کار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: یکی از برنامه‌های هفته گردشگری با توجه به شعار جهانی امسال، برنامه هایی با محوریت الکترونیکی شدن گردشگری است که بیشتر کارگاه های استارت آپ برای علاقه مندان در چندین موضوع در بخش گردشگری الکترونیکی برگزار می شود.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین زیرساخت های گردشگری که باعث رونق این صنعت نیز می شود، محل های اقامتی است که برنامه ما در این موضوع افزایش 110درصدی تخت های اقامتی استان تا پایان سال در این بخش است.
امیرزاده افزود: رسانه ها بعنوان یکی از ابزار های مهم در زمینه اطلاع رسانی در رونق صنعت گردشگری نقش بسزایی دارند.
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری بوشهر گفت: بازدید رایگان از موزه ها، دیدار با مسئولان ارشد استانی، شورای شهرها، دهیاران و سمن‌های فعال در حوزه گردشگری از دیگر برنامه‌های هفته گردشگری است.
وی برگزاری جشنواره های خرما و میگو، مسابقه عکاسی موبایلی با موضوع گردشگری و خاطره نویسی از گردش در استان ویژه نوجوانان و تجلیل از سمن های فعال در حوزه گردشگری را از جمله برنامه های هفته گردشگری در استان بوشهر عنوان کرد.
6047/6045
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: اهواز دربی 88 خرما صنایع دستی و گردشگری صنعت فضای مجازی گردشگری اهواز دربی 88 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۰۴۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح کالابرگ الکترونیکی مجدداً اجرا می‌شود؟

به گزارش تابناک، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت در مقدمه نشست خبری خود با اشاره به اینکه امروز روز بیماری‌های خاص است تصریح کرد: دولت سیزدهم برای حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج صندوقی را تاسیس کرد. در سال اول آن ۵ همت برای این صندوق تامین مالی شد در سال دوم فعالیت در ۱۴۰۲ مبلغ ۷ همت برای این صندوق اختصاص یافت در این مدت برای ۷ میلیون نسخه دارو تامین شده است که ۲۳۴ دارو مشمول این بیماران می شود. همچنین ۴ هزار کاشت حلزون شنوایی تامین شد، در این دولت کاشت حلزون شنوایی رایگان شد تا مشکل تکلم ناشنوایان برطرف شود.

قم؛ پانزدهمین مقصد سفر های استانی رئیسی

وی در ادامه به دومین سفر استانی رئیس جمهور به استان قم اشاره داشت و بیان کرد: پایان این هفته رییس جمهور برای دومین بار به استان قم سفر می‌کند این پانزدهمین سفر استانی در دور دوم به شمار می رود.

سخنگوی دولت با اشاره به دور دوم انتخابات تصریح کرد: ۲۱ اردیبهشت دور دوم انتخابات در ۱۵ استان و ۲۱ حوزه انتخابیه برای انتخاب ۴۵ نفر برگزار می‌شود. در دور اول انتخابات در ۴ حوزه انتخابیه رای گیری تمام الکترونیک موفق برگزارشد. در دور دوم در ۸ حوزه این اتفاق رخ می دهد که ۶۰ درصد صندلی های دور دوم مجلس به صورت الکترونیکی انتخاب می شوند. در هر شعبه به طور متوسط ۵ دستگاه وجود دارد که سرعت شمارش آرا و سهولت در رای گیری از مزایای ان است و امیدواریم شاهد انتخابات پر شوری باشیم.

سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود

وی با بیان اینکه سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از نوزدهم لغایت بیست و نهم اردیبهشت ماه سال جاری در محل مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد، اظهار کرد:این نمایشگاه که با حضور ناشران داخلی و خارجی برگزار می شود دارای دو شکل فیزیکی و مجازی است در بخش ناشران داخلی بیش از ۲۶۰۰ ناشر از سراسر کشور شرکت کرده اند و ۳۶۰ کتابفروش هم به عنوان حلقه‌ای از زنجیره توزیع برای دومین سال متوالی به سامانه مجازی نمایشگاه متصل خواهند شد.مهمان ویژه این دوره کشور یمن است.

بهادری جهرمی با بیان اینکه طرح ساماندهی اجاره بها با همکاری دولت و مجلس تدوین شد، تصریح کرد: دولت لایحه ای در این خصوص داشت که در ادامه با همکاری مجلس این طرح یکپارچه شد، نهایی شدن این قانون که به‌زودی به فوریت ابلاغ می شود به ساماندهی بازار مسکن و اجاره بها کمک می کند و برای تعیین سقف اجاره بها و نیز نظارت بر حسن اجرای آن و نظارت بر بنگاه های املاک را فراهم می کند. همچنین امکانات تشویقی برای تکمیل سامانه املاک دارد و به شناخت خانه های خالی و سوق دادن این خانه ها به بازار اجاره کمک می کند. مالیات های این بخش به سمت نوسازی بافت فرسوده هدایت می شود، سال گذشته با افزایش تولید و عرضه مسکن و نیز نظارت بر دفاتر مشاوران املاک و شناسایی و مالیات ستانی خانه های خالی نرخ تورم ساخت و ساز را مهار کردیم که امیدواریم با این قانون بازار اجاره بها را بیشتر کنترل کنیم و به مستاجران کمک شایانی شود.

برگزاری سیزدهمین دوره نمایشگاه نوآوری و فناوری با مشارکت بیش از ۴۰۰ شرکت 

سخنگوی دولت گفت: سیزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری، ۱۸ الی ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در پارک فناوری پردیس با حضور و مشارکت بیش‌از ۴۰۰ شرکت برگزار خواهد شد. از ۲۰ کشور جهان در این نمایشگاه در قالب بازدیدکننده، هیئت تجاری و غرفه‌دار حضور دارند.اولین دوره رویداد ملی صنایع خلاق کشور با انگیزه ایجاد تمرکز و توجه بیشتر به صنایع فرهنگی و هویت‌ساز در این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

دولت برنامه ای برای ارسال لایحه واگذاری حقوق کارگران به مجلس ندارد

بهادری جهرمی بیان کرد: دولت به سه جانبه گرایی اعتقاد دارد و هیچ تصمیمی در این زمینه ندارد و تضمین حقوق کارگر و کارفرما در سه جانبه گرایی است دولت هیچ برنامه ای برای ارسال لایحه واگذاری حقوق کارگران به مجلس را ندارد، من سخنگوی دولت هستم و این نظر دولت را بیان می کنم دولت با نقض اصل سه جانبه گرایی مخالف است.

در دولت های گذشته جرأت انتشار نام ابربدهکاران مالی وجود نداشت

سخنگوی دولت یکی از اقدامات دولت درمقابله با فساد انضباط مالی را ایجاد حساب واحد خزانه دانست و گفت: ۳ هزار و ۴۲۹ صورت مالی شرکت های دولتی منتشر شد، شرکت هوایی که به تاریکخانه بودجه دولت در سال های گذشته مشهور بودند که امکان فساد در این شرکت ها تا حدود زیادی از بین می‌رود در گذشته جرأت انتشار نام ابربدهکاران مالی نبود اما الان مستمرا دولت آن را برای عموم مردم منتشر می کند با حرکت به سمت الکترونیک کردن پنجره واحد دولت امکان فساد کاهش یافته است. اتصال حساب های تجاری به سامانه های مالیاتی و بسیاری اقدامات نظارتی دیگر انجام شده و برای برخورد به مراجع قضایی یا شبه قضایی ارجاع شده همچنین پاداش های هیات مدیره شرکت ها به حوزه بهره‌وری پیوند می خورد و تا زمانی که انضباط مالی نداشته باشند امکان پرداخت پاداش را ندارند پیشرفت این برنامه ها تا ۷۰ درصد بوده است.

برنامه اجرایی اقتصاد دریا محور در سه بخش نهایی شد

بهادری جهرمی با اشاره به سیاست های کلی دریامحور که از سوی رهبر انقلاب ابلاغ شده است، گفت: قرار شد ظرف ۶ ماه دولت برنامه را ارائه دهد که برای اولین بار بعد از انقلاب این اتفاق افتاد و دولت ظرف ۶ ماه برنامه خود را ارائه داد. صدهاساعت جلسه با دستگاه های مرتبط داخل دولت و خارج دولت و اندیشمندان مرتبط، برگزار شد که سند مربوطه در ۳ بخش تهیه شد در بخش اول ۴۰ حکم و تکالیف دستگاه های اجرایی وضع شده و تکالیف هر یک به تفصیل طراحی شده بخش دوم برنامه زمان بندی اجرای این احکام است که به تصویب هیات وزیران رسیده است و همگی به تفصیل مورد بررسی قبل از تصویب قرار گرفته بودند.بخش سوم هم راهکارهای اجرایی این احکام است و شوراهای عالی در این زمینه بهره بردای می شوند .در صورتی که نیاز به تغییر ساختار یا ادغامی باشد، ذیل همین بند سوم آمده است و اگر نیاز به لایحه باشد، تهیه می شود در این ۶ ماه رفت و برگشت مستمر در کمیسیون های مختلف دولت، همه دستگاه ها همدل به دنبال اجرایی کردن این سیاست ها هستند.

سخنگوی دولت با اشاره به کاهش نرخ بیکاری و کاهش رشد نقدینگی در این دولت اظهار کرد: دولت سیزدهم در ابتدای فعالیت با مشکلات متعددی در بخش اقتصادی روبه‌رو بود اما کارهایی برای رفع آنها انجام داد کاهش نرخ رشد نقدینگی از ۴۲ به ۲۳ درصد نتیجه این اقدامات بود، بیکاری از قریب ۱۰ به زیر ۸ درصد رسیده که نتیجه اقدامات دولت برای تکمیل بنگاه های راکد بوده است،تخصیص ارز به واردات کالاهای اساسی و تجهیزات تولید را دولت انجام داده است این روش در سال جاری هم ادامه می یابد.

تکمیل ۱۳۰ هزار واحد مسکن مهر در دولت سیزدهم

وی خاطر نشان کرد: ۲ و نیم میلیون مسکن در حال حاضر در فرآیند ساخت قرار دارد، مسکن روستایی انبوه سازی خودمالکی و ... در دست اجراست صرفا در بخش مسکن مهر که مربوط به دولت های قبل است ۲۴۰ هزار واحد نیمه تمام داشتیم از سوی دیگر بودجه برای تکمیل آنها نداریم و مربوط به ۱۳ سال قبل است. آورده مردمی هم نداریم چون آن زمان داده بودند منابع بخش خصوصی هم نیست ولی دولت باید با هزینه بالایی آنها را تکمیل کند با این حال بیش از ۱۳۰ هزار واحد تکمیل و تحویل شده است؛ ۲۵۰ هزار واحد نیروهای مسلح و ۷۲۳ هزار انبوه سازی در دست اجراست. 

بهادری جهرمی تاکید کرد: نگاه دولت مسیر جدی خنثی سازی تحریم هاست و این مسیر را به جدیت پیگیری می کند ایران هیچ گاه ترک کننده مذاکرات نبوده است طرف مقابل باید با در نظر گرفتن واقعیت های روز به این موضوع توجه داشته باشد.

طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی در صورت تأمین اعتبار مجدداً اجرا می‌شود

سخنگوی دولت با بیان اینکه طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی با استقبال ۹۰ درصدی دهک‌های پایین مردم روبرو شد و منابع مالی آن مستقیماً به سفره مردم رسید، اظهار کرد: با توجه به اینکه جداول بودجه در مجلس در حال نهایی شدن است، برای استمرار طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی باید ببینیم منابع اعتباری لازم در بودجه چگونه امکان پیش بینی خواهد داشت. در سقف تامین اعتبار منابع، دولت از استمرار این طرح استقبال می‌کند. 

مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس زیر ۵ سال کارکرد صادر شد

بهادری جهرمی اولین و اصلی‌ترین اقدام در زمینه حمل و نقل بین شهری را سفارش‌گذاری برشمرد و گفت: باید برای سفارش خرید اتوبوس‌ها از شرکت‌های داخلی که توانمندی ساخت اتوبوس را دارند صورت گیرد.دولت حمایت از این شرکت‌های سازننده انجام داده است و تا زمان سفارش‌گذاری امکان واردات را به مجموعه‌هایی که متقاضی واردات بودند را نداده است تا امکان سفارش‌گذاری به میزان ظرفیت صورت گیرد.برای تامین مالی هم راهکارهایی پیش بینی شده است که بتوانند تسهیلات با سود کم‌تری را با همکاری وزارت راه و صندوق کار آفرینی امید صورت گرفته بتواند مهیا کند.
هفته گذشته دولت مجوزی را برای واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس زیر ۵ سال کارکرد به وزارت راه و شهرسازی صادر کرد.

وی گفت:نمایشگاه اکسپو با حضور بیش از ۲ هزار تاجر خارجی در این ایام برگزار شد. وزیر اقتصاد و رییس بانک‌مرکزی در اجلاس بانک توسعه اسلامی را شاهد بودیم اتاق بازرگانی میزبان اتاق های بازرگانی خارجی است و تبادلات ادامه دارد نمایشگاه اینوتکس را در پیش رو داریم در حوزه اقتصادی واقعیت های عیانی را در عرصه تجارت رقم زده ایم این هم آوایی بین دستگاه دیپلماسی با بخش اقتصادی کاملا وجود دارد.

سخنگوی دولت بیان کرد: رییس جمهور بر هر گونه مقابله با اخلال در نظام بانکی دستور جدی دارد. سال گذشته ۳ موسسه اعتباری ناتراز انحلال شد به ۸ بانک ناتراز نیز تذکر داده شده است اگر بانک های ناتراز مطابق برنامه پیش نروند برای آنها تصمیمات جدی می گیریم. دنبال سوق تسهیلات بانکی به سمت تولید هستیم و در این زمینه جدی هستیم کاهش نرخ رشد نقدینگی به ۲۳ درصد ناشی از همین جدیت در اصلاح نظام بانکی است.

دیگر خبرها

  • ۲۵ چایخانه رضوی در استان بوشهر اجرا می‌شود
  • طرح کالابرگ الکترونیکی دوباره اجرا می‌شود؟
  • طرح کالابرگ الکترونیکی مجدداً اجرا می‌شود؟
  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاهها می‌شود
  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • استان بوشهر نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است
  • از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌ فرهنگی
  • تبدیل ۱۸۱۰ مجوز کاغذی به شناسه یکتا در میاندوآب