Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کرج-ايرنا-13 ميليارد تومان از محل بودجه ملي به پروژه خط 2 قطارشهري کرج اختصاص داده شد که اين رقم 67 درصد تعهد امسال دولت در قبال اين پروژه را شامل مي شود.

به گزارش ايرنا، علي اصغر صلواتي رئيس سازمان حمل و نقل ريلي شهرداري کرج روز پنجشنبه در نشست کميته بررسي تامين قطار شهري کرج افزود: اختصاص اين اعتبار نقش موثري در پيشرفت فيزيکي قطار شهري کرج دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: تلاش براين است تا قطار شهري کرج در مدت زمان تعيين شده به سرانجام برسد.
کميته بررسي تامين مالي قطار شهري کرج با حضور خليلي اردکاني عضو شوراي اسلامي شهر، سرپرست شهرداري کرج، معاونين مالي و شهرسازي، رئيس سازمان حمل و نقل ريلي شهرداري، رئيس سازمان سرمايه گذاري و مشارکت هاي مردمي، نمايندگان شرکت چيني سيتيک و پيمانکار و مشاورين اين طرح برگزار شد.
بررسي تدابير لازم پيرو اجرايي شدن مبحث فاينانس پروژه قطار شهري کرج از جمله مباحثي بود که در اين نشست مورد بحث و بررسي تخصصي مديران و حاضرين قرار گرفت.
خط 2 قطار شهري کرج به طول 27 کيلومتر و 27 ايستگاه کمالشهر کرج را به شهرستان شهريار استان تهران متصل مي کند.
عمليات احداث اين خط ريلي از سال 1385 آغاز شده که تاکنون 15 کيلومتر از تونل آن بين ميدان دانشگاه خوارزمي در غرب و ميدان شهيد سلطاني در جنوب شرقي کلانشهر کرج حفاري شده است.
ساخت 14 ايستگاه نيز در محدوده 15 کيلومتري بين دانشگاه خوارزمي و ايستگاه شهيد سلطاني اجرايي شده که تعدادي از آنها در مرحه پاياني هستند.
خط 2 قطار شهري کرج قرار بود در سال 1390 تکميل و به بهره برداري برسد اما مشکلات مالي ، تحريم و اختلاف بين کارفرما و شرکت پيمانکاري سابير زمان تکميل آن را به تاخير انداخت.
مسئولان اجرايي استان البرز پيش بيني کرده اند که قطعه يک اين پروژه بين ميدان دانشگاه خوارزمي و ايستگاه شهيد سلطاني تا سه سال آينده به بهره برداري برسد.
اکنون خط ريلي بين صادقيه تهران و ميدان شهيد سلطاني کرج روزانه حدود 250 هزار مسافر جابه جا مي کند که اين خط به گلشهر کرج يا خط يک قطار شهري کرج متصل شده است.
کلانشهر کرج در مجموع داراي 6 خط تصويبي قطار شهري است که خط يک آن فعال و خط 2 در دست ساخت قرار دارد.
4 خط ديگر اين کلانشهر که يکي از آنها به صورت هوايي يا منوريل تعريف شده ، هنوز روي کاغذ باقي مانده است.
7410/ 6155
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۰۵۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران که کلیات آن در طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت به تصویب رسیده و برای تعیین کریدور نهایی نیاز به مجوز‌های تکمیلی دارد، مورد بررسی مجدد قرار می‌گیرد؛ این مسیر ریلی –تونلی از آن جهت اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که بدانیم با راه اندازی بخش توسعه شرقی خط ۲ دسترسی شبکه مترو به پردیس مسافری شرق تهران (پایانه جدید شرق) امکانپذیر می‌شود.

در جریان اقداماتی که برای بازسازی و راه اندازی پایانه جدید شرق مدنظر قرار گرفته است، موضوع اتصال این پردیس مسافری به شبکه حمل و نقل ریلی درون شهری مجدداً بررسی می‌شود. پروژه توسعه شرقی خط ۲ که اتفاقاً به پایانه جدید شرق ختم می‌شود، در طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت مصوب شده است، اما مسیر و محل ایستگاه‌های آن باید مورد مطالعه مجدد قرار گرفته و مجوز‌های لازم را دریافت کند.

نکته مهم در مورد ادامه خط ۲ مترو به سمت شرق آن است که حدود ۱۴۰۰ متر از این مسیر حفاری و تونل سازی شده و با حفر ادامه تونل به میزان تقریبی ۳۶۰۰ متر دیگر، عملاً از ایستگاه فرهنگسرا به پردیس مسافری شرق دسترسی ایجاد می‌شود؛ حتی جانمایی ایستگاه پایانی این مسیر در طبقه منفی یک ساختمان اصلی پایانه جدید شرق هم صورت گرفته است.

گفتنی است در صورت تکمیل مطالعات مربوطه، اخذ مجوز‌های لازم و تامین به موقع منابع مالی، امکان اتصال ایستگاه مترو فرهنگسرا به پایانه جدید شرق تا پایان سال آینده وجود دارد. البته بررسی‌های لازم جهت ایجاد دیگر مد‌های حمل و نقل عمومی تا پردیس مسافری شرق نیز در حال انجام است و اگر امکان سنجی‌های صورت گرفته تایید شود، می‌توان به راه اندازی سایر سیستم‌های حمل و نقلی مثل قطار سبک شهری (ال آر تی) در این مسیر هم فکر کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقص فنی علت توقف قطار مشهد به تهران اعلام شد
  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران
  • شکست رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج ایستگاه شهید سلطانی افتتاح می شود
  • اعلام آمادگی شرکت راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • ایستگاه شهید سلطانی متروی کرج خرداد افتتاح می‌شود
  • ۳ رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران اضافه شد
  • سه رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران افزوده شد
  • رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج شکسته شد
  • کشف سکه های دوره اشکانی از مسافر قطار در ایستگاه راه آهن اندیمشک
  • راه آهن پاکستان از راه اندازی قطار سافاری خبر داد