Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، سیدشبر موسوی با اعلام این خبر گفت: مگس میوه مدیترانه‌ای یکی از آفات مهم و خطرناک و چندنسلی است که در شرایط مساعد می‌تواند در تمام طول سال زاد و ولد کرده و مگس ماده در پوست میوه تخم‌ریزی و لارو از گوشت میوه تغذیه و موجب یک نوع لهیدگی و تغییر رنگ در میوه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود تغییر رنگ محل تخم‌ریزی مگس بر روی میوه، پوسیدگی میوه بر اثر تغذیه لارو آفت و ریزش شدید میوه را از دیگر علائم خسارت این آفت عنوان کرد و افزود: برای ردیابی و شناسایی آفت مگس مدیترانه ای در باغ های این شهرستان،کاهش جمعیت و جلوگیری از خسارت احتمالی ناشی از آفت مذکور روی میزبان های حساس به ویژه نارنگی پیش رس و خرمالو، کارشناسان مدیریت حفظ نباتات با افزایش ایستگاه های پیش آگاهی به 30 عدد و تجهیز آنها با بازدید های پیاپی از تله ها (سراتراپ و فرمونی)، برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی برای باغداران منطقه به رعایت اصول فنی در این زمینه تاکید داشتند.
موسوی، نصب تله‌های جلب‌کننده یا تله‌های زرد چسبنده در باغ های آلوده، جمع‌آوری و معدوم کردن میوه‌ های آفت‌زده و مشکوک با غرقاب کردن در ظروف بشکه‌ای حاوی آب و مشتقات نفتی، مدفون کردن میوه‌ ها در عمق 50 سانتیمتری خاک، سوزاندن میوه‌های آفت زده، طعمه پاشی تنه و سرشاخه ‌های اصلی درخت به‌ ویژه قسمت‌ های آفتاب‌گیر درخت با پروتئین هیدرولیزات 2 تا 3 درصد به همراه سم مالاتیون با دوز 2 در هزار، از راهکارهای کنترل این آفت برشمرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مگس مدیترانه ای ردیابی آفت باغ میاندورود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۰۵۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میوه‌های نوبرانه ارزان می‌شود

اکبر یاوری رئیس اتحادیه بارفروشان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با رسیدن میوه های نوبرانه به تولید انبوه تا پایان اردیبهشت برآورد می شود که قیمت ها روند کاهشی به خود بگیرد.

او قیمت کنونی هرکیلو هندوانه در میدان مرکزی را ۳ تا ۱۴ هزارتومان، ملون ۸ تا ۱۳ هزارتومان، جانا ۱۰ تا ۱۵ هزارتومان و طالبی ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان اعلام کرد.

یاوری  قیمت هرکیلو گوجه سبز را ۱۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان، توت فرنگی ۷۰ تا ۱۲۰ هزار تومان، ملون ۸ تا ۱۲ هزار تومان و چغاله بادام ۸۰ تا ۱۵۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود:  محصولات برمبنای فاکتور رسمی حداکثر با احتساب ۳۵ درصد سود در خرده فروشی ها باید عرضه شود.

رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: با گرمای هوا و افزایش عرضه میوه های نوبرانه، قیمت ها روند کاهشی به خود گرفته است که با رسیدن میوه های نوبرانه به تولید انبوه، بازار به تعادل می رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • محاصره اقتصادی اسرائیل در مدیترانه تکمیل می شود؟
  • یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز خواهد شد
  • یمن: عملیات ضدصهیونیستی در مدیترانه به زودی آغاز خواهد شد
  • یک میلیون رزمنده آماده جنگ خواهند شد/ عملیات در دریای مدیترانه
  • ساخت ۴۰ میدان تره بار در پایتخت
  • ۵ خوراکی که سلامت دندان را تهدید می‌کند
  • میوه‌های نوبرانه ارزان می‌شود
  • فردا میادین میوه و تره بار شهرداری تهران تعطیل است
  • تاثیر بی‌نظیر این میوه برای کاهش وزن
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول