Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرلشکر باقری با بیان اینکه دشمن تلاش در القای ناتوانی و ناکارآمدی در میان مسئولان دارد گفت، ملت ما جنگ دیده هستند و باید بر جنگ روانی دشمن غلبه کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان ، سرلشکر «محمد باقری» در حاشیه سی‌امین گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی جنگ جهاد، در جمع خبرنگاران  با تبریک فرارسیدن سالروز عملیات ثامن‌الائمه، گفت، در هر جنگی به ویژه در جنگ‌های امروزی، «عملیات روانی» بخش اصلی جنگ‌هاست و اقدامات فیزیکی و بمباران‌های ظاهری، بخش کوچکی از این جنگ‌ها را تشکیل می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در جنگی که امروز ملت ایران با آن درگیر است، آمریکای ظالم به همراه اذناب جهانی و منطقه‌ای خود، فشارهای اقتصادی را بر مردم ما آغاز کردند تاکید کرد،  عملیات روانی آنها برای بزرگنمایی این فشارها و همچنین القای وجود کسری‌ها و ناتوانی‌ها و ناکارآمدی‌ها در میان دولتمردان و مسئولان جمهوری اسلامی ایران، بخش بسیار بزرگ‌تری از این جنگ را تشکیل می‌دهد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت،  ملت ما که جنگ‌دیده هستند باید این عملیات روانی را به خوبی درک کنند.
 ریس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: برابر اطلاعات دقیقی که وجود دارد، کشور ما در سال جاری و سال آتی، هیچ مشکلی از جهت اقتصادی نخواهد داشت و دشمن با فشار روانی خود، می‌خواهد مردم را نگران کند.

سرلشکر باقری خاطر نشان کرد: در طول دوران دفاع مقدس، دشمن روش «فشار روانی» را در دستور کار داشت اما مردم در کنار رزمندگان و پشت نظام و امام امت ایستادند و ما از آن برهه با موفقیت عبور کردیم و فشار فعلی هم بزرگتر از فشارهای قبلی دشمنان نیست و قطعا ملت ایران با سربلندی از این گردنه می‌گذرد.

وی اظهار کرد، ما نباید به دشمن اعتماد کنیم و باید انسجام و همدلی خود را روز به روز بیشتر کنیم، قطعا هم توانایی فروش نفت، هم توانایی تامین کالاهای اساسی و داروی مردم و همچنین اداره کارخانجات در کشور وجود دارد و ما باید بر فشار روانی دشمن غلبه کنیم.
 

 وی افزود: بنده در دوران دفاع مقدس شاهد بخشی از زحمات و تلاشی های عزیزان جهادگر در دوران دفاع مقدس بودم که با اقدامات ارزشمند خود بستر و امنیت را برای رزمندگان اسلام فراهم می کردند.

رییس ستادکل نیروهای مسلح گفت: با اشاره به سالروز عملیات ثامن الائمه و آزادسازی حصر آبادان، گفت: سالروز این عملیات را گرامی می داریم و جا دارد یادی کنیم از اقدام موثر شما عزیزان در احداث جاده راهبردی وحدت که بستر پشتیبانی را فراهم کرد و مشکل محاصره آبادان را برطرف کرد که در اینجا این اقدام را قدر می نهیم.

وی ادامه داد: ایجاد، جاده، پل، بیمارستان، رمپ های پروازی بالگرد، سنگر و استحکامات بخشی از افتخارات جهادگران عزیز در دوران دفاع مقدس است که باید به این نقش اساسی در کسب موفقیت های بزرگ دوران دفاع مقدس توجه ویژه داشت‌.

سرلشگر باقری افزود: ما امروز پس از سه دهه از گذشت دوران دفاع مقدس درس های راهبردی اساسی را می توانیم از این دوران فرابگیریم و از نگاه جامعتری به این موضوع بنگریم و مسائل راهبردی را از آن دریابیم.

وی با بیان اینکه قدرتهای بزرگ با وجود تقسیماتی که انجام داده بودند و از این طریق بدنبال حاکمیت بر جهان بودند، افزود: وقتی که ابرقدرتها با انقلاب اسلامی مواجه شدند احساس خطر کردند و طی ۱۹ ماه از گذشت انقلاب اسلامی یک جنگ تمام عیار را علیه ملت ایران آغاز کردند.
 وی ادامه داد، در خاطرات نصر می خوانیم که همسر شاه معدوم به دیدار عراقیان رفت و قبل از پیروزی انقلاب کمک های کمی و کیفی برای رژیم بعثی از همان زمان اغاز شد و تمام امکانات برای تو سعه و تجهیز کمی و کیفی جنگ تحمیلی در اختیار عراق گذاشته شد و در شهریورماه ۵۹ تجاوز همه جانبه علیه ایران اغاز شد.
 وی گفت ، در صحنه نبرد تسلیحات نقشدغیر قابل جایگزین و موثری دارند ، ما سیم خاردار و حتی گونی برای سنگر سازی نداشتیم و دشمن با پیشرفته ترین امکانات بهترین سنگرها را در اختیار نیروهای خود قرار می داد و ما با گونیه برنج غ شکر سنگر می ساختیم، امکانات انها و تسلیحات رژیم بعثی غربی بود و دست ما خالی از امکانات
 سرلشکر باقری گفت، عراق جنگ را با ۴۰۰ هواپیما اغاز کرد و در پایان جنگ  این ۴۰۰ هواپیما پیشرفته را از دست داده بود و ۷۰۰ هواپیمای مدرن روز در اختیار داشت، اما رزمندگان ما با عواملی  همچون اخلاص، فداکاری ، بن بست شکنی ، طراحی و ابتکار، خلوص نیت و توکل برخدا کسری ها را جبران کردند
وی اظهار داشت ، تبعیت از ولایت ، اراده و همت از جمله ویژگی های رزمندگان بود و در این میان جهاد سازندگی نقش اساسی در پشتبانی و عملیات های گوناگون ایفا کردند و اکنون نیز جهاد ادامه دارد.
وی گفت ، ما در نظامی نفس می کشیم که پاکترین افراد رهبرمان است، ما در هیچ جای دفاع مقدس احساس بن بست نکردیم، دفاع مقدس گنجینه ای است که ملتی که چندین قرن حقارت در کوله بار خود داشت در دفاع مقدس ، گنجی خلق کرد و با ابثار و شهادت جهادگران و جانبازان برای قرن ها سربلندی را برای ملت ایران خلق کرد و نسل های بعدی باید از این گنجینه ارتزاق کنند. باید در این را تلاش کنیم و واقعیت ها را در اختیار نسل های بعدی قرار دهیم.

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: دفاع مقدس حادثه تروریستی اهواز تشییع شهدا هفته دفاع مقدس اهواز ارتش جمهوری اسلامی شیراز ارتش اردبیل علی لاریجانی سرلشکر باقری باقری عملیات نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۰۵۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم در زمینه خودکفایی محصولات کشاورزی تلاش کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عبدالرضا میرحاجتی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در مراسم سالگرد تشییع پیکر مطهر ۲ شهید گمنام در دانشگاه علوم کشاورزی خوزستان بیان کرد: امروزه هر آنچه صلابت و اقتدار داریم از سرچشمه جوشان دوران دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان افزود: ایران به خاطر موقعیت جغرافیایی و منابع عظیمی که دارد، همواره مورد طمع خیلی قدرت‌ها بوده است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی با ظهور و حضور خود در این سرزمین، برای اولین بار اجازه نداد که دشمنان این آب و خاک منابع و ثروت این جغرافیای غنی را به یغما ببرند و به همین دلیل است که یک لحظه از دشمنی و یورش به این ملت و مملکت دریغ نورزیدند.

سردار میرحاجتی اظهار کرد: شهدا کار خودشان را کردند و با تقدیم جانشان از این نظام، انقلاب و میهن دفاع کردند و رسالت امروزه ما در مقابل خون پاک آنها این است که در هر سنگری که هستیم برای اعتلای مملکت تلاش کنیم.

وی گفت: خوزستان قطب کشاورزی کشور است و دارای بیشترین و بهترین منابع طبیعی و خدادادی است و این همه ظرفیت وظیفه مردم را دوچندان می‌کند که در راه خودکفایی محصولات کشاورزی با اتکا به دانش و بینش انقلابی و جهادی‌تان تلاش کنند.

کد خبر 6099550

دیگر خبرها

  • مردم در زمینه خودکفایی محصولات کشاورزی تلاش کنند
  • آغاز طرح هوشمندسازی تامین و توزیع گوشت در چهارمحال وبختیاری
  • قیمت کالاهای اساسی؛ گوشت چند شد؟ +جدول
  • «وعده صادق» بخشی از توانایی های ایران را نشان داد
  • همکاران ما در جنگ نرم دشمن آسیب می‌بینند و طعنه می‌خورند | نباید از چشم مردم مخفی و جهادشان مغفول بماند
  • تشییع و خاکسپاری جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد برگزار شد
  • مردم نگران تامین داروی "وارفارین" نباشند
  • ویژگی‌های منحصربه‌فرد مردم اصفهان در دفاع مقدس استثناء است
  • مردم نگران تامین داروی وارفارین نباشند