Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- همزمان با هفته دفاع مقدس و همسو با سیاست های اقتصاد مقاومتی، 11 محصول جدید ذخیره سازی های پیشرفته نظامی و 2 مجتمع طراحی و خطوط انبوه باتری های صنعتی پیشرفته نسل جدید با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا از تارنمای وزارت دفاع، امیر حاتمی امروز (پنجشنبه) در این آیین که در سازمان توسعه و منابع انرژی وزارت دفاع برگزار شد، گفت: افتتاح خطوط تولید باتری های نسل جدید پیشرفته صنعتی و نظامی مصداق بارزی از تحقق جهادی اقتصاد مقاومتی در رفع وابستگی به خارج و تکیه فرزندان متعهد و متخصص صنعت دفاعی بر توان داخلی در مجموعه وزارت دفاع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طرح صنعتی امام رضا(ع) برای خودکفایی و تامین نیاز کشور به باتری های پیشرفته خودرویی و دستیابی به بازارهای صادراتی، در 2400 سرفصل اصلی در 16 ماه به مساحت 42 هزار مترمربع اجرا شده و زمینه اشتغال مستقیم صدها نفر را فراهم کرده است.
طرح بشارت نیز برای تولید باتری های صنعتی با مصارف فناوری و صنعتی در زیربنای 6هزار مترمربع و با استفاده از آخرین دانش داخلی و بومی در 9ماه ایجاد شد و زمینه اشتغال صدها نفر و خودکفایی در تولید باتری های سایز کوچک را فراهم می کند.
در این مجتمع ضمن دستیابی به فناوری های برتر در زمینه ساخت نسل جدید باتری، توان تولید سالیانه بیش از 6 میلیون دستگاه انواع باتری های خودرویی و یک میلیون دستگاه انواع باتری های سیلد کوچک ویژه مصارف نظامی، سامانه های مخابراتی و اطلاعاتی، حمل و نقل نظامی و یو.پی.اس فراهم می شود.
به گزارش ایرنا، باتری های سیلد اسید با توجه به ساختار مهندسی آنها، در حوزه های گوناگون استفاده می شود و به تعمیرات نیاز ندارد.
طراحی، تولید و عرضه بیش از 22 نوع محصول جدید، کاهش مصرف انرژی، افزایش بهره وری مواد اولیه،‌ برخورداری از پیشرفته ترین دانش فنی (پانچ) و حداکثر استفاده از ساخت داخل، شامل 190 دستگاه و تجهیز اصلی برای نخستین بار در کشور از دیگر ویژگی های این مجتمع طراحی است.
به گزارش ایرنا، ساماندهی واردات و صادرات و حمایت از خودکفایی در تولید کالاهای راهبردی از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در سال 1392 ابلاغ شد.
پس از آن، سال 1395 از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گرفت. سال 1396 نیز «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال» بود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار سال 1397 را «حمایت از کالای ایرانی» اعلام کردند.
دولت نیز در بخشنامه ای، همه دستگاه های دولتی را از خرید کالاهای خارجی که مشابه خارجی دارند، منع کرد.

اجتمام*1193*1961*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مقاومت 92 وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۰۶۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ مصطفی میلانی، دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به ظرفیت بالای این استان در زمینه مواد و ساخت، گفت: تجاری‌سازی، تأمین مالی، ارتباط سازی بین شرکت‌ها با ارگان‌های دولتی و اطلاع رسانی دستاوردهای فناوری از جمله اقدامات ستاد در جهت توسعه فناوری‌های حوزه مواد و ساخت است.

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به برگزاری نشست‌های نخبگانی و استفاده از ظرفیت‌ها و پیشنهادهای فعالان این حوزه اشاره کرد و گفت: ستاد مواد آمادگی دارد تا با برگزاری جلسات و رویدادهای تخصصی، در راستای رفع مشکلات شرکت‌های فناور و دانش بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گام بردارد.

تاکید بر اهمیت شیرین‌سازی آب و توسعه سرامیک‌های پیشرفته

 میلانی، شیرین سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی، توسعه سرامیک‌های پیشرفته، تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و جلوگیری از خام‌فروشی را از جمله اولویت‌های ستاد برشمرد.

وی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر، فناوری‌های شیرین‌سازی آب از اهمیت بالایی برخوردار هستند و ستاد مواد آماده است تا از طرح‌های فناورانه در این زمینه حمایت کند.

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در پایان افزود: این ستاد برای تسهیل فرآیند تأمین مالی، ضمانت قراردادها و پذیرش ریسک فناوری‌های نوین آمادگی دارد و خواستار همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان شهرک برای توسعه فناوری‌های مواد و ساخت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر