Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام - ایرنا - مشاور معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام گفت: سخنرانی رئیس جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل بیانگر گفتمان اخلاق مدارانه سران کشور با دنیا است و عمق و ادب حاکم بر کلام دکتر روحانی عزت و تراز برجسته ایران اسلامی را اثبات کرد.

سعید انوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سخنان قاطع رئیس جمهوری ما اصول حکمت، عزت و مصلحت نظام و مردم ایران در برابر زیاده خواهی های جهان استکبار مشهود بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: گفتمان دکتر روحانی به دنیا ثابت کرد ایران اسلامی بدور از جنجال و حاشیه سازی های برخی سران سیاسی کشورها در همه حال از فرهنگ اصیل و عظمت خود دفاع می کند.
انوری یادآور شد: ادب و متانت کلام دکتر روحانی این موضوع را نشان داد که مسائل سیاسی دنیا را باید با منطق و ادب حل کرد و با زور و ارعاب یا تهدید نظامی نمی توان مسائل و مشکلات دنیای کنونی را حل و فصل کرد.
این فعال سیاسی اظهار داشت: وقتی نوع کلام رئیس جمهوری کشورهای ایران و آمریکا را با هم مقایسه کنیم به فراست تخریب، تهدید، تحقیر و تضعیف کشورها از نوع کلام و بیان ترامپ مشهود است. .
وی با اشاره به موضوع برجام و نگاه بدبینانه برخی از افراد و احزاب داخلی به این معاهده گفت: گفته ترامپ مبنی بر اینکه برجام یک قرارداد ننگین برای دولت آمریکا بود به روشنی بیانگر این موضوع است که برجام یک موفقیت بزرگ سیاسی با دستاوردهای مختلف برای ایران بود که آمریکایی ها تاب اجرای مفاد ان را نداشتند.
وی گفت: بیان و کلام دکتر روحانی و ادب و احترام وی به حاکمیت همه کشورها و نیز قاطعیت و دفاع از مواضع ایران اسلامی با حفظ متانت و اصول سیاسی تحسین و اکرام حاضران و به ویژه رسانه های دنیا را برانگیخت.
7172/6034

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سفر رئيس جمهوري نيويورك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۰۶۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم

رئیس جمهور گفت: نگاه غرب به آفریقا برای تامین منافع خود است؛ آنها آفریقا را برای خودشان می‌خواهند ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم. این تفاوت دو رویکرد در جهان است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا که در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، طی سخنانی بیان کرد: برخی فعالان را می‌بینیم که آشنایی کامل با ظرفیت‌های آفریقا و یا ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران ندارند.

وی افزود: اقدام وزارت صمت برای برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های جمهوری اسلامی گام موثری در جهت آشنایی با توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس‌جمهور گفت: شناخت ظرفیت‌های آفریقا بسیار مهم است. به رغم تحریم‌ها و تهدیدها جمهوری اسلامی ایران پیشرفت‌های بسیاری در این مدت داشته و می‌توان ایران را کشوری پیشرفته و فن‌آور نامید.

رئیسی تصریح کرد: شناخت پیشرفت‌ها و دستیابی‌های جمهوری اسلامی ایران به فناوری‌های نوین بسیار مهم است.  

وی عنوان کرد: همکاری با قاره آفریقا از ابتدای انقلاب مورد تاکید امام بزرگوار ما بود و در این سالها نیز رهبری فرزانه نیز همواره بر کار با آفریقا تاکید کردند.

رئیسی اظهار داشت: نگاه غرب به آفریقا برای تامین منافع خود است؛ آنها آفریقا را برای خودشان می‌خواهند ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم. این تفاوت دو رویکرد در جهان است. 

وی خاطر نشان کرد: نیروی انسانی کارآمد در آفریقا وجود دارد اگرچه غرب اینگونه تبلیغ می‌کند که تنها خودشان دستیابی به فناوری نوین و خلاقیت دارد اما باور ما این است که استعداد و توانایی آفریقا از مغرب زمین چیزی کم ندارد و می‌تواند به بسیاری عرصه‌ها دست یابد.

ادامه دارد...

 

دیگر خبرها

  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • اجرای ۳۰ عنوان برنامه، به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در استان همدان
  • پیام تبریک رئیس جمهور برای روز ملی آفریقای جنوبی
  • عملیات وعده صادق نماد صلابت هر ایرانی
  • عملیات وعده صادق اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در دنیا اثبات کرد
  • معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشد
  • رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم
  • تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده اسرائیل است
  •  استاد حوزه علمیه قم : اگر برای آبادانی دین کاری نمی کنیم، دین را خراب تر نکنیم
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاوردهای اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت/ استقبال پر شور ملت پاکستان