Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ربات‌های انسان‌نما، (Humanoid robot) به ربات‌هایی گفته می‌شوند که از لحاظ خصوصیت‌های ظاهری بسیار به انسان‌ها شبیه هستند. اینگونه ربات‌ها در محیط‌های انسانی و با ابزار ساخته شده توسط انسان، می‌توانند تعامل داشته باشند، برای مثال جسمی را بردارند یا در محیط ِ کار، راه بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالت کلی، ربات‌های انسان‌نما از نظر ظاهری شبیه انسان و دارای سر، دو پا و دو دست هستند،  در برخی از موارد هم این‌گونه ربات‌ها علاوه بر موارد فوق، دارای صورت، چشم و لب هم می‌باشند.

مدت زمان زیادی از ورود چاپگرهای سه‌ بعدی به دنیای تکنولوژی نمی‌گذرد اما در همین مدت، این دستگاه پیشرفت زیادی به خود دیده است. محققان دانشگاه کلمبیا به کمک چاپ‌گر سه‌بعدی یک بافت فعال مصنوعی تولید کرده اند. این بافت تولید شده از ساختار عضله تقلید می‌کند و می تواند فشار زیادی را تحمل کند.

این عضله‌‌ی مصنوعی وزنی 1000 برابر بیشتر از خود را تحمل می‌کند. ساخت این بافت مصنوعی گام بزرگی در زمینه‌ی تولید ربات‌‌های انسان‌نما است. این موضوع دقیقاً مانند اتفاقی است که در فیلم Westworld می‌افتد. این بافت مصنوعی فعال توسط مهندسان دانشگاه کلمبیا اختراع شده است. می‌توان این بافت را به وسیله‌ی دستگاه چاپ سه‌بعدی، به شکل هر ماهیچه‌ای در آورد. این بافت خودمختار نیازی به کمپرسور خارجی برای انبساط و انقباض ندارد. این ماهیچه مصنوعی در صورت گرم شدن الکترونیکی منبسط می‌شود. این انبساط 15 برابر بیشتر از ماهیچه طبیعی است.

ربات‌هایی که با مواد نرم ساخته می‌شوند، در انجام امور تعاملی با انسان موثرتر هستند. مهندسان در حال آزمایش کارکرد این ماهیچه هستند. آن‌ها آزمایش می‌کنند که آیا این ماهیچه توانایی گرفتن اشیا را دارد.

دستیابی به این موفقیت می‌تواند منجر به آینده ای شود که ساختن ربات‌های انسان‌نما عادی شود. محققان در حال حاضر قدم‌های آخر مانند چگونگی کنترل این ماهیچه با هوش‌مصنوعی را انجام می‌دهند. این بافت ساخته شده توانایی ایجاد انقلابی در زمینه ربات‌های انسان‌نما را دارد.

در ادامه فیلمی از پروسه ساخت این ماهیچه مصنوعی مشاهده می‌کنید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

بیشتر بخوانید: چگونه حافظه تلفن‌همراه خود را خالی کنیم؟ + آموزش تصویری

انتهای پیام/

بافت مصنوعی ماهیچه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۰۶۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات مسابقات لیگ ربات‌های صنعتی در هجدهمین دوره ربوکاپ آزاد ایران

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

دیگر خبرها

  • پاسخ هوش‌مصنوعی به سؤالی به قدمت تاریخ بشر؛ چرا فرازمینی‌ها را ندیده‌ایم؟
  • پاسخ به مسائل دینی با هوش مصنوعی ممکن نیست
  • (ویدئو) اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود
  • صد و پنجاه و دومین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • جزئیات مسابقات لیگ ربات‌های صنعتی در هجدهمین دوره ربوکاپ آزاد ایران
  • هوش مصنوعی در همدلی با انسان پیشرفت کرده است
  • بیکارتر از کیم کارداشیان، مرفه‌تر از ایلان ماسک!
  • هوش مصنوعی در همدلی با احساسات از انسان‌ها بهتر عمل می‌کند
  • طراحی اولین اطلس جامع از پیری عضلانی انسان
  • طرز تهیه 25 کیلو چلو ماهیچه توسط آشپزان ماهر هندی (فیلم)