Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ ­ سرلشگر باقری در سی امین گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی جنگ جهاد که با حضور فرماندهان و وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان برگزار شد با اشاره به اینکه در این برهه زمانی وارد جنگ جدیدی شده ایم افزود: جنگی که آمریکا و همدستانش به راه انداختند علاوه بر ابعاد روانی، ابعاد جاسوسی، امنیتی و اطلاعاتی نیز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اگر بخواهیم با ساز و کارهای معمول با این جنگ جدید مقابله کنیم قطعا توفیقی نداریم بنابراین باید به تجربیات و ساز و کارهای دفاع مقدس بازگردیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: باید بر طبق همان فرمول حرکت کنیم و اگر کمک الهی­ را می خواهیم باید بازگردیم و روشها را اصلاح کنیم امروز کشور تشنه خدمات و روحیه جهادی است.

سرلشگر باقری گفت: دفاع مقدس یک گنج است و باید این گنج را حفظ کنیم چرا که این گنج قرنها این ملت را سربلند نگاه خواهد داشت.

وی افزود: مقام معظم رهبری نیز شب گذشته خواستند در تدوین واقعیات و انتقال آن به نسل های بعدی تلاش­ و این واقعیات را حفظ کنیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در این مراسم ضمن بزرگداشت سالروز عملیات ثامن الائمه و آزادسازی آبادان از محاصره دشمن بعثی گفت: اقدامات مهندسی جهاد سازندگی بویژه در ساخت جاده راهبردی «وحدت» مستمرین نقش را در رفع محاصره آبادان داشت.

سرلشگر باقری افزود: امروز پس از سه دهه از پایان دفاع مقدس می توانیم از درس و اقدامات راهبردی این دوران درس بگیریم.

وی توان­ نیروهای مسلح را در دفاع از سرزمین به سه گروه تقسیم کرد و گفت: یک دسته توانایی های محسوس مربوط به تجهیزات دفاعی و جنگی است، دسته دوم توانمندی های غیر محسوس و غیر فیزیکی و دسته سوم نیز فرهنگ نظامی است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: واقعیت این است که در صحنه نبرد تجهیزات و تسلیحات نقش غیرقابل جایگزین دارد و ما در این بخش در زمان دفاع مقدس مشکل اساسی داشتیم.

سرلشگر باقری گفت: ما برای اینکه سنگر بسازیم گونی استاندارد­ نداشتیم و از مردم سراسر کشور درخواست می کردیم تا گونی های شکر و برنج را به جبهه ها ارسال کنند در حالی که عراقی ها گونی های استاندارد برای سنگرسازی در اختیار داشتند.

وی افزود: عراقی ها در روز اول جنگ 400 هواپیمای قدیمی داشتند که البته تمام آنها در طول جنگ از دست دادند ما در پایان جنگ 700 هواپیمای روز را در اختیار داشتند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح درباره عوامل غیر محسوس و غیر فیزیکی گفت: تلاش، فداکاری، خستگی ناپذیری از عواملی بود که کسری ها را در بخش تجهیزات جبران می کرد.

سرلشگر باقری افزود: غافلگیری، فریب دادن دشمن، طراحی ابتکاری عملیات و تسلط و غلبه اطلاعاتی و بهره گیری از علم مهندسی رزمی جهاد از عوامل برتری رزمندگان و فرماندهان جنگ بود.

وی گفت: توان مهندسی رزمی بخش دیگری از استراتژی جنگ را پوشش می داد و با تکیه بر این دانش بود که رزمندگان در عملیات رمضان والفجر 1، رمل ها را دور زدند و از طریق چزابه و باتلاق هور دو جبهه دشمن را در بصره و عماره به خطر انداختند درست جایی که دشمن فکر نمی کرد که بتوانیم از رمل ها عبور کنیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: جهادگران با استفاده از توان مهندسی و با پوشش آلومینیومی توانستند در رمل ها جایی که در شرایط عادی امکان راه رفتن وجود ندارد جاده بسازند و رزمندگان از آن عبور کنند.

سرلشگر باقری گفت: در والفجر 8 نیروهای جهاد با محاسبات دقیق علمی توانستند پل بزرگ بعثت را که در علم مهندسی جنگ پدیده معجزه وار بود را احداث کنند و این پل با عرض 800 متر و پایه ها و ستون های قوی در رودخانه پر تلاطم اروند رود در مقابل بمباران ها مقاوم بود.

وی افزود: جهادی ها کارهای بسیار بزرگی در دوران دفاع مقدس با استفاده از توان مهندسی رزمی انجام دادند­ این اقدامات بود که امکان برتری و پیروزی را فراهم کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس علاوه بر جبهه های جنگ در پشت جبهه نیز با توسعه روستاها، احداث جاده ها و توسعه تاسیسات شهری شامل آب، برق و تلفن عملیات روانی دشمن را خنثی می کرد.

سرلشگر باقری بن بست شکنی را از مهمترین درسهای دفاع مقدس دانست و افزود: در هیچ مرحله ای از دوران دفاع مقدس به علت ایمان قلبی، اخلاق در تصمیم و تلاش و حرکت احساس بن بست نکردیم بن بستی وجود نداشت و ایمان داشتیم هیچ راهی بن بست نیست.

وی پرهیز از روزمرگی، همکاری، هم افزایی، پرهیز از خودستایی و پرهیز از ناامیدی و بیان ناتوانی را از مهمترین ویژگی ها و خصوصیات اخلاقی جهادگران در دوران دفاع مقدس دانست و تاکید کرد: دفاع مقدس گنج است و باید این گنج را حفظ کنیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: امروز باید در هر پست­ و مقامی که هستیم از خودمان بپرسیم که اخلاص، ایمان قلبی، تلاش جهادی، بن بست شکنی، امیدواری و توکل، دوری از خودستایی، دوری از اشرافی گری و مردم داری،­ چقدر در رفتارهای امروز ما جای دارد باید به خودمان رجوع کنیم و در این سرفصل ها تجدید نظر کنیم و ببینیم گیر کار،​ کجاست.

سرلشگر باقری گفت: امروز اگر انتظار داریم آمریکا و اروپا و یا دیگران مشکل ما را حل می کنند سخت در اشتباهیم باید از همان دستورالعمل ها و فرمول های جهادی استفاده کنیم و حرکت کنیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: سرلشگر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ابعاد جاسوسی امنیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۰۶۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم برای مشمولان؛ به جای سربازی در این نهاد خدمت کنید

به گزارش همشهری آنلاین مجوز استفاده از ظرفیت نیروهای وظیفه برای بکارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی توسط ستاد کل نیروهای مسلح صادر شد.اشکان جعفرکریمی مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ضمن اعلام خبر فوق اظهار کرد: این مجوز با پیگیری‌های این دفتر و با توجه به مشکلات دهیاری‌ها جهت تأمین نیروی انسانی مورد نیاز پایگاه‌های آتش نشانی روستایی، توسط ستاد کل نیروهای مسلح، صادر شده که بر اساس آن، به مدت 2 سال استفاده از تعداد محدودی نیروهای وظیفه در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای غیرپزشکی برای بکارگیری در پایگاه های آتش‌نشانی روستایی با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور امکان‌پذیر شده است.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون تعداد 938 پایگاه آتش نشانی در مناطق روستایی کشور ایجاد شده که با برنامه‌ریزی صورت گرفته به‌منظور دسترسی به حداقل استانداردهای لازم برای ارائه خدمات آتش‌نشانی و ایمنی به جوامع روستایی کشور، تعداد پایگاه‌های مذکور به‌مرور در حال افزایش است. وی افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات این پایگاه‌ها، تأمین نیروی انسانی موردنیازاست که به دلیل محدودیت منابع اعتباری دهیاری‌ها، استفاده از ظرفیت نیروهای وظیفه می‌تواند در رفع این مشکل، موثر واقع شود.

کریمی همچنین در خصوص اثربخشی موضوع نیز اظهار نمود: در سال های 1400 و 1401 بر اساس مجوز اخذ شده از ستاد کل نیروهای مسلح بالغ بر 350 نیروی امریه در پایگاه های آتش نشانی روستایی جذب و بکارگیری شدند که موجب فعال‌سازی این پایگاه‌ها و ارائه خدمات شبانه‌روزی در بسیاری از آن‌هاشد.

وی در ادامه افزود: در تعدادی از پایگاه‌ها با برنامه‌ریزی صورت گرفته، نیروهای امریه علاوه بر انجام خدمات اطفای حریق، نسبت به ارائه آموزش‌های ایمنی به اهالی روستاها نیز اقدام می‌کردند که در بهبود وضعیت ایمنی روستاها، بسیار اثرگذار بود. مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی در پایان یادآورشد: با توجه به صدور مجوز جدید توسط ستادکل نیروهای مسلح، به منظور هماهنگی برای بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت، جلسه‌ای در دفتر سیاستگذاری و نظارت راهبردی حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح با حضور نماینده دولت در امور کارکنان وظیفه و نمایندگان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد.وی اافزود: در این جلسه در خصوص چالش‌های مربوط به این موضوع و راهکارهای رفع آنها بحث و تبادل نظر گردید و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.

کد خبر 846803 منبع: فارس برچسب‌ها خبر مهم سربازی آتش‌ نشانی

دیگر خبرها

  • مجوز استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی صادر شد
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • خبر خوش برای سربازان؛ آتش‌نشانی هم سرباز می‌گیرد
  • آتش نشانی هم سرباز می گیرد
  • خبر مهم برای مشمولان؛ به جای سربازی در این نهاد خدمت کنید
  • حضور نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی
  • استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی
  • شرایط منطقه بعد از حمله سپاه به اسرائیل به روایت رئیس ستاد کل نیروهای مسلح 
  • رئیس ستادکل نیروهای مسلح: همه سناریوها را در سطح عملیاتی دقیقاً بررسی می‌کنیم