Web Analytics Made Easy - Statcounter

دوحه – ایرنا – همزمان با گشوده شدن دفتر 'محکومیت تروریسم' یادبود شهدای حمله تروریستی شنبه گذشته در اهواز ، شمار زیادی از دیپلمات های مقیم این کشور ، این دفتر را امضا کردند.

گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از سفارت جمهوری اسلامی ایران در کویت حاکیست: شمار زیادی از روسای نمایندگی ها و دیپلمات های مقیم و اعضای گروه دوستی ایران و کویت با حضور در سفارت ایران، این دفتر را امضا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«علی رضا عنایتی» سفیر ایران در کویت در حاشیه این مراسم و در گفت وگو باخبرنگاران، واکنش جمهوری اسلامی ایران به این اقدامات تروریستی را طبیعی دانست و گفت: دستگاههای ذیربط ایرانی به تلاش های خود برای دستگیری عوامل پشت پرده این حمله تروریستی ادامه خواهند داد.
وی در پاسخ به سوالی درباره تهدیدات آمریکا به ویژه سخنان ضد ایرانی 'جان بولتون' مشاور امنیت ملی آمریکا ، ضمن محکوم کردن این اظهارات ، تاکید کرد که سخنان تهدید آمیز از آنسوی آتلانتیک نه تنها ایران که کل منطقه ما را هدف قرار داده است.
عنایتی با اشاره به محکومیت این حمله تروریستی از سوی کشورهای جهان اظهار داشت: نباید شرایط مناسب برای فعالیت انواع تروریسم اعم از گروههای جدایی طلب یا جریان های تکفیری فراهم شود.
سفیر ایران در ادامه از ابراز همدردی امیر، ولیعهد، نخست وزیر و رییس مجلس کویت با دولت و ملت ایران و محکوم کردن این حمله تروریستی تشکر کرد .
به گزارش ایرنا، یک گروه مسلح تروریستی وابسته به گروهک تجزیه طلب موسوم به جنبش عربی آزادیبخش الاحوازیه روز شنبه در جریان رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز با پوشیدن لباس مبدل سپاه و بسیج به مردم و جایگاه مسئولان، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی حمله کردند.
در جریان این حمله تروریستی 25 نفر شهید و 69 نفر دیگر زخمی شدند که در میان شهدای حمله تروریستی در اهواز، تعدادی افراد غیر نظامی از جمله زن و کودک نیز وجود دارند که برای دیدن رژه نیروهای مسلح به محل آمده بودند.
تاکنون حدود 30 کشور و تعدادی از مقامات در جهان حادثه تروریستی اهواز را محکوم و با مردم ایران ابراز همدردی کرده اند.
مقامات و کشورهای پاکستان، قطر،کویت، عمان، مصر، آمریکا، انگلیس، فرانسه، ترکیه، سوریه، روسیه، ارمنستان، بولیوی، ونزوئلا، مکزیک، جمهوری آذربایجان، افغانستان، نیکاراگوئه، اندونزی، فیلیپین و همچنین دبیرکل سازمان ملل و سفیر آلمان در تهران به این حادثه تروریستی واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند.
همچنین انجمن ها، احزاب، اتحادیه ها نیز با صدور پیام های جداگانه این اقدام تروریستی را محکوم و بر ایستادگی و وحدت ملت ایران تاکید کردند.
خاورم**1508*شبس*1613

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي حمله تروريستي اهواز كويت دفتر يادبود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۰۷۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی پیکر مطهر دو شهید جاویدالاثر خوزستان پس از ۴٠ سال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه حضرت ولی عصر خوزستان گفت:پیکر مطهر شهیدان والامقام غلامعلی عشیری لیوسی و منصور عزیز پور منصوری از شهدای سرفراز شهرستان‌های دزفول و اهواز پس از ۴۰ سال شناسایی شد.

سرهنگ پاسدار نعمتی افزود: شهید عشیری لیوسی و شهید پور محمدی با ترتیب در تاریخ‌های اول فروردین سال ۱۳۶۱ و دوم فروردین سال ۱۳۶۳ به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی اظهار کرد:پیکر مطهر این شهیدان گرانقدر فردا ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح با استقبال مردم قدرشناس از طریق فرودگاه بین المللی سپهبد شهید سلیمانی اهواز وارد استان می‌شوند.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه حضرت ولی عصر خوزستان از عموم مردم شهید پرور استان دعوت کرد با حضور باشکوه خود از این شهدای والامقام استقبال نمایند. 

دیگر خبرها

  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق
  • طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد
  • شناسایی پیکر شهید عزیزپور محمدی پس از ۴۰ سال
  • تل‌آویو به شکست سامانه‌های آمریکا دربرابر موشک ایرانی اعتراف کرد
  • سازمان همکاری اسلامی حمله تروریستی به مسجدی در هرات را محکوم کرد
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • شناسایی پیکر مطهر دو شهید جاویدالاثر خوزستان پس از ۴٠ سال
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد