Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه ، مشکلات اقتصادی کشور انگونه که جلوه می کنند نیست، گفت، بنیه اقتصادی ما قوی تر از ان است که نشان می دهند در تامین کالاهای اساسی مشکلی نداریم.


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان ، محمود حجتی ، وزیر جهادکشاورزی در گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی جنگ جهاد  گفت ، هیچ گاه در این دوره ۴۰ از کشور و انقلاب ما رخت نبسته است، در این جنگ سخت اقتصادی که به همراه جنگ روانی انجام می شود متاسفانه جنگ روانی بیشتر از جنگ اقتصادی اثر گذار بوده است و این موضوع به جهت ضعف های داخلی و و تبلیغات رسانه‌های خارجی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت ، بنیه اقتصادی ما امروز  نسبت به دوران جنگ قوی تر است، و وضعیت و ظرفیت اقتصادی ما اینگونه  که رسانه های داخلی و خارجی نشان می دهند نیست.
وی یادآور شد ، مشکلات اقتصادی ما انگونه که جلوه می کند نیست، بنیه ما قوی تر از ان است که نشان داده می شود باید این بنیه را باور کنیم تا قدرت ایستادگی پیدا کنیم، باید به ظرفیت ها و توانمندی‌های خود باور کنیم.
وی افزود ، با توکل برخدا و باور ظرفیت های خود می توانیم از فشار روانی و اقتصادی دشمن عبور کنیم و البته دشمن در این راه از تمام توانمندی خود استفاده می کند.
وی در مورد نوسانات قیمت ارز اظهار کرد ، سهم ارز اقتصاد کشور ما خیلی محدود است  ما کالاهای اساسی و مواد اولیه را با اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومان تامین می کنیم و راهکار های مختلف برای شرایطی که دشمن فشار بیشتری اعمال کند پیش بینی کردیم و در تامین کالاهای اساسی با مشکل مواجه نیستیم.
وی تصریح کرد، علارغم جنگ اقتصادی و روانی دشمن در تامین کالاهای اساسی مشکل نداریم. اما در برخی کالاها که متاثر از قیمت ارز و جنگ روانی و صادرات در مرزها بوده است قیمت ها افزایش یافته است و مشکلی در تامین لبنیات و مرغ نداریم.
وزیر جهادکشاورزی گفت، از نظر ذخایر مشکلی نداریم و برای یک سال گندم در سیلو های کشور ذخیره داریم، اما در دوران جنگ برای تامین ارد نانوایی ها با مشکل مواجه بودیم ما روزهای سختی را گذراندیم.
وی افزود، در حال حاضر ضعف اجرایی داریم و برای پذیرش شرایط کنونی امادگی کمتری داشتیم ‌ در حال رفع نقاط ضعف هستیم و این دوره طولانی نخواهد بود.
حجتی اظهار کرد ، انچه که اکنون مواجه هستیم قبل از اینکه واقعی و اقتصادی باشد فشار روانی و رسانه ای است ما با این فشارها در سطح بین‌المللی مواجه هستیم، کشورهای دوست ما تحت فشار های روانی جازدند و ما در حال پیدا کردن راههای دیگریم تا با باورمندی و ظرفیت های خود حرکت کنیم.
وی گفت ، در بدبینانه ترین حالت ۴۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داریم و صادرات ما بیش از سال گذشته است و صادرات نفتی ما از سال ۹۴ بیشتر است ، مشکل انچنانی نداریم اما خودمان به خودمان بد می کنیم.امیدواریم با تدبیر مسئولان این دوره را بخوبی پشت سر بگذاریم و به دنیا ثابت کنیم ایران اسلامی با تکیه بر ارزشها ی خود پشت سر رهبر انقلاب و مسئولان کشور را حفظ می کند.

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته دفاع مقدس حادثه تروریستی اهواز ماه محرم دفاع مقدس علی لاریجانی تشییع شهدا عاشورا محرم اردبیل حمله تروریستی اهواز حجتی وزیر جهادکشاورزی گندم حجتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۰۷۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند

جلسه رفع موانع تولید استان کرمان با حضورمعاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و تیم اقتصادی استان با موضوع رفع مشکلات کارخانه واگن‌سازی زرند در محل این کارخانه برگزار شد.
امیر حسن زاده در جمع کارکنان کارخانه گفت: مجموعه‌های تولیدی در استان کرمان برای ما مهم است، بنابراین کارگروه رفع موانع تولید را در کارخانه واگن‌سازی زرند برگزار کردیم تا فضا را به‌شکل میدانی ببینیم و به رفع مشکلات کمک کنیم.

وی افزود: هم‌اکنون فاصله ای که بین عملکرد و فعالیت واگن سازی زرند با دیگر صنایع استان داشتیم کمترشده و با استقرار تعدادی از مدیران واگن‌سازی در استان کرمان که در تهران فعال بودتد، شاهد نزدیک‌تر شدن این مجموعه به فعالیت صنعتی هستیم.

حسن زاده بیان کرد: وقتی تشکیلات یک مجموعه صنعتی مرتبط با کرمان در تهران باشد دیگر در کرمان استان دیده نمی‌شود، زیرا وقتی کاری در کف کارخانه است باید مدیران هم در استان باشند تا امورات پیشرفت داشته باشد. 

معاون استاندار کرمان اظهار کرد: نیاز به خرید واگن در استان وجود دارد اما هنوز فرهنگ خرید واگن از تولیدات داخلی استان جا نیفتاده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • مهم‌ترین اولویت مجلس آینده از نگاه لاهوتی
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • نیاز مناطق سیل‌زده بلوچستان به ماشین‌آلات سنگین
  • ۱۳۰ هزار تن گندم در سیلوهای استان کرمان ذخیره شد
  • هیچ یک از قطعات راه آهن استان نباید معطل بماند
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند
  • بیداری فرهیختگان در غرب