Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@01:18:52 GMT

کارگاه غیر مجاز بسته بندی در پاکدشت پلمپ شد

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۰۷۳۱۲

کارگاه غیر مجاز بسته بندی در پاکدشت پلمپ شد

تهران-ایرنا- رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان پاکدشت از کشف و پلمپ یک واحد بسته بندی غیر مجاز اقلام خوراکی در این شهرستان خبر داد.

محمد مهدی رشیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : در پی دریافت اخبار مردمی مبنی بر عرضه برنج تقلبی و بی کیفیت ، روغن زیتون ، ادویجات و حبوبات تقلبی و بی کیفیت در بازار مصرف شهرستان ، رسیدگی به این پرونده در دستور کار اداره تعزیرات حکومتی قرار گرفت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بازرسان این اداره با اجرای طرح های بازرسی میدانی ، کالاهای تقلبی عرضه شده در بازار را کشف کرده و با محرز شدن وقوع این تخلف و پیگیری از افراد توزیع کننده ، محل بسته بندی کالاها را کشف کردند.
رشیدی اظهار داشت : پس از اخذ مجوز از مراجع قضایی ، بازرسان به محل کارگاه بسته بندی مراجعه کرده و مقادیر زیادی اجناس تقلبی ، تاریخ مصرف گذشته و بی کیفیت را کشف کردند.
وی گفت : در این کارگاه که در منطقه خاتون آباد فعالیت غیر قانونی انجام می داد ، مقادیر زیادی روغن زیتون تقلبی ، برنج ایرانی تقلبی ، ادویجات ، عسل ، حبوبات ، جرم گیر ، سفید کننده ، روغن موتور ، انواع ترشیجات و رشته سوپی کشف شد .
وی افزود : در این کارگاه مخفی از روغن مایع به جای روغن زیتون ، برنج هندی با مارک هایلی بجای برنج ایرانی طارم محلی ، عسل صنعتی بجای عسل طبیعی ، بسته بندی ادویجات و حبوبات و ترشی و رشته سوپ تاریخ مصرف گذشته و تهیه جرم گیر و سفید کننده با مخلوط کردن آب، با برچسب تقلبی و پروانه ساخت و آدرس جعلی تهیه و بسته بندی می شد.
رشیدی ارزش این اجناس یکصد میلیارد ریال اعلام کرد.
رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان پاکدشت افزود : برای این واحد غیر مجاز پرونده تخلف تشکیل شد و با پلمپ صورت گرفته از ادامه فعالیت آن جلوگیری شد.
پاکدشت با 350 هزار نفر جمعیت در 20 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254 / 1539

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي پلمب واحد غيرمجاز بسته بندي ورامين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۰۷۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انقلاب آمازون در حوزه بسته‌بندی به کمک هوش مصنوعی

ایتنا - شرکت آمازون می‌گوید با استفاده از هوش مصنوعی در بسته‌بندی محصولات، توانسته است ضایعات ناشی از آن را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
آمازون در سال ۲۰۱۹ برای کاهش ضایعات بسته بندی مدلی هوشمند مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی را راه‌اندازی کرد.

این سیستم که «موتور تصمیم‌گیری بسته‌بندی» نام دارد، از داده‌های متنی، تصویری و بازخورد کاربران برای پیش‌بینی بهترین گزینه بسته‌بندی برای هر محصول استفاده می‌کند.

در عرض پنج سال، این ابزار هوشمند توانسته حداقل ۵۰۰ هزار تن از ضایعات بسته‌بندی در آمازون را کاهش دهد که معادل وزن ۷۷۵۰ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ است.

کایلا فنتون، مدیر ارشد تیم نوآوری بسته بندی آمازون می گوید: این فناوری قابلیت تصمیم گیری در مقیاس بزرگ را به ما می دهد و نمونه ای از همگرایی پایداری و تجارت است.

محققان آمازون با استفاده از تکنیک‌های پردازش داده، تصاویر ثبت شده از محصولات در انبار و بازخورد کاربران، توانستند عملکرد سیستم را تا ۳۰ درصد بهبود بخشند.

 

در حال حاضر، این مدل در آمریکای شمالی و اروپا مورد استفاده قرار می گیرد و آمازون برنامه گسترش آن به سایر مناطق از جمله هند، استرالیا و ژاپن را دارد.

بهینه‌سازی بسته بندی علاوه بر کاهش ضایعات، سودمندی های دیگری نیز برای آمازون داشته است. این شرکت اعلام کرده از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۲، بیش از ۲ میلیون تن در بسته بندی صرفه جویی کرده است.

کارشناسان بر این باورند که هرگونه کاهش ضایعات بسته بندی برای محیط زیست مثبت است. رافائل اوراس، استاد دانشگاه ایالتی میشیگان می گوید: "فرصت بزرگی برای صنعت وجود دارد تا از هوش مصنوعی برای کاهش این ضایعات استفاده کند. البته انگیزه آمازون فراتر از پایداری محیط زیستی و کاهش هزینه های متغیر نیز هست."

علاوه بر آمازون، قوانین و مقررات جدید نیز ممکن است صنایع را به استفاده از بسته بندی های پایدارتر سوق دهد.

در اروپا، آمازون شروع به جایگزینی بسته بندی های پلاستیکی با مواد کاغذی و مقوا کرده است. هرچند برای پیشرفت های واقعی در زمینه پایداری، همکاری تمام زنجیره تامین ضروری است.

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۷ تن برنج تقلبی در شهرستان مشهد
  • بازدید دادستان ملایر از کارگاه های غیر مجاز
  • شناسایی و پلمپ کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان
  • چگونه از خرید لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو در امان باشیم؟ | لوازم یدکی اصل را از اینجا تهیه کنید
  • ورود استاندار تهران به برخی موازی کاری‌ها در پاکدشت
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • انقلاب آمازون در حوزه بسته‌بندی به کمک هوش مصنوعی
  • هشدار جدی/ اگر این 7 غذا را دوباره گرم کنید و مصرف کنید مرگ آور خواهد بود
  • تأسیس شهرک ضایعاتی‌ها در شهرستان کرمانشاه
  • ۲۲ عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمپ شدند