Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، گفته می‌شود بازوی بازرگانی شرکت دولتی آرامکوی سعودی یک گرید نفتی فوق سبک به نام میعانات خاف (Khuff) را عرضه کرده که گریدی است که به ندرت برای فروش عرضه شده و در پالایشگاه‌های این کشور فراوری می‌شود. برای آزاد کردن بیشتر این گرید ارزشمند برای صادرات، عربستان سعودی نفت فوق سبک (اکسترا لایت) را به واحدهایی اختصاص داده که از این خوراک برای تولید مواد خام برای پتروشیمی و سوخت استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نفت خاف عربستان در زمانی وارد بازار می‌شود که تقاضای رو به رشدی برای میعانات وجود دارد زیرا پالایشگاهها در کشورهایی همچون کره جنوبی و ژاپن بدنبال توقف خرید میعانات پارس جنوبی ایران، در جست و جوی خوراک جایگزین هستند. این کشورها به خرید محموله‌های میعانات از نروژ و آمریکا و همچنین خرید نفتا روی آورده اند تا کمبود خرید از ایران را جبران کنند.

در عربستان سعودی برخلاف صادرات نفت خام، میعانات می‌تواند در بازار محموله‌های تک عرضه شود و محدودیت مقصد ندارد.

در حالی که آرامکو عمده تولید خود را از طریق قراردادهای بلندمدت می‌فروشد، واحد بازرگانی این شرکت از شبکه جهانی تامین و پالایش شرکت مادر خود بهره می‌گیرد و نفت غیرسعودی را معامله می‌کند. واحد بازرگانی آرامکو در ژوییه امسال نفت مارس آمریکا را به شرکت پتروشیمی فورموسای تایوان فروخت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این استراتژی در حالی اجرا می‌شود که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا از اوپک خواسته است برای کاهش قیمتهای نفت اقدام کند. با این حال این گروه و متحدانش در دیدار اخیر خود اعلام کردند فوریت بالایی برای افزایش تولید وجود ندارد و تولید تنها در صورتی افزایش خواهد یافت که مشتریان تقاضا کنند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۰۷۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحصن و اعتراض کارکنان شرکت پخش فراورده های نفتی تهران

برخی گزارش ها از تحصن و اعتراض کارکنان شرکت پخش فراورده های نفتی تهران به دلیل جابجایی اجباری خبر می دهند.

به گزارش عصر خبر؛ در پی تخلیه شدن ساختمان شرکت پخش منطقه تهران واقع در خيابان بهار به دلیل نا ایمن بودن، کارکنان این شرکت به اجبار به ساختمان انبار نفت شركت ملي پخش فرآورده ها واقع در باقر شهر در حاشیه جنوبی شهر تهران منتقل شده اند.   بنا به این گزارش؛ این جابجایی اجباری با اعتراض کارکنان شرکت پخش فراورده های نفتی تهران رو برو شده و آنها امروز در محوطه حیاط این شرکت دست به تحصن زده اند.   کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: افزایش ۲ برابری کارت آزاد جایگاه های سوخت در ایام نوروز جزئیات سهمیه بندی بنزین 1403 / سهمیه اسنپ و تپسی قطع می‌شود مقصر هدر رفت ۳۰ هزار لیتر نفت کوره محکوم شد

دیگر خبرها

  • اقدامات فرهنگی باید باعث امیدآفرینی در جامعه شود
  • قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود
  • تحصن و اعتراض کارکنان شرکت پخش فراورده های نفتی تهران
  • ارسال گل اینترنتی با 3 کلیک
  • جزئیات طرح ماندگار بانک رفاه کارگران
  • عربستان قیمت نفت را برای آسیایی‌ها در ژوئن افزایش می‌دهد
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده
  • توسعه کانال های ارتباط با مشتریان بیمه تعاون
  • بستنی‌هایی که از بازار می‌خرید، چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)