Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@11:39:23 GMT

بانوان یزد از گنجینه شهدای اردکان بازدید کردند

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۰۸۴۵۵

بانوان یزد از گنجینه شهدای اردکان بازدید کردند

مشاور فرمانداری اردکان در امور بانوان و خانواده روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: ‌این بازدید با همکاری امور بانوان و خانواده فرمانداری انجام شد.
بنت‌الهدی بنایی اضافه کرد: بانوان در بازدید از بخش‌های مختلف گنجینه ایثار و شهادت در جریان اقدامات صورت گرفته برای جمع‌آوری آثار به‌جامانده از شهدا قرار گرفتند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین مسئول گنجینه ایثار و شهادت اردکان با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام (ره) و شهدا افزود: این گنجینه ( موزه) با تلاش جمعی از جوانان و رزمندگان دفاع مقدس از سال 1391 و به‌منظور حفظ آثار و زنده نگه‌داشتن یاد شهدای شهرستان و معرفی سیره و سبک زندگی شهدا و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان دایر شد .
محمدرضا دهستانی تصریح کرد: تاکنون حدود 15 هزار نفر مردم مناطق مختلف ایران و 100 نفر از مقامات فرهنگی، علمی، سیاسی، کشوری و لشکری از این گنجینه بازدید کردند.
وی اظهار داشت: در این مجموعه سیر تاریخ صدساله ایران به نمایش گذاشته‌ شد و گنجینه تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن به تامین اعتبارات لازم نیاز است تا بتواند به بهره‌برداری برسد.
دهستانی بدون اشاره به اعتبار موردنیاز تصریح کرد: خانواده‌های معظم شهدا با گنجینه ایثار و شهادت همکاری بسیار خوبی دارند ، آثار، دست‌نوشته‌ها و وسایل شخصی شهدا را در اختیار این مجموعه قرار داده‌اند که در ویترین‌های جداگانه به همراه تصاویر شهدا در معرض دید عموم گذاشته ‌شد.
گنجینه ایثار و شهادت اردکان در محل سابق ساختمان بیمارستان قلب اردکان دایر است.
مرکز شهرستان 98 هزارنفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 2047/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: اهواز دربی 88 حضرت امام خانواده خانواده های معظم شهدا موزه یزد اهواز دربی 88 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۰۸۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب امتیاز ممتاز کشوری برای کنگره ملی شهدای خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی اکبر حسینی محراب روز چهارشنبه در آیین تقدیر از دست‌اندرکاران کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان خوزستان اظهار کرد: قدردانی از مجموعه تلاشگران و دست اندرکاران این مراسم بزرگ از وظایف ما بوده و خدا را شاکریم که این برنامه به بهترین شکل و در شأن جایگاه شهدای والامقام برگزار شد.

وی افزود: کنگره ملی شهدا نعمت و برکت بزرگی برای استان خوزستان است که خوشبختانه به همت دستگاه‌های مختلف اجرایی و نیرو‌های جهادی و انقلابی به خوبی برگزار شد.

استاندار خوزستان ادامه داد: خوزستان مرکز تشییع است و برگزاری این کنگره ملی نشان دهنده این جایگاه بالا و ارزشمند بود همانگونه که در دوران دفاع مقدس شهدا این جایگاه را به جهان ثابت کردند.

وی بیان کرد: برگزاری این کنگره بزرگ نیازمند هنرمندانی بود که تاریخ معاصر این استان شهیدپرور را به تصویر بکشد که خوشبختانه این موضوع به همت هنرمندان محقق شد و استقبال بی نظیری نیز از آن صورت گرفت.

حسینی محراب یادواره شد: شهدا همواره حافظ این کشور اسلامی هستند و هر زمانی که مورد تهدید دشمن قرار گرفتیم به برکت خون شهدا این توطئه‌ها یکی پس از دیگری خنثی شد.

وی بیان کرد: راه شهدا زنده و تداوم راه شهدا نیز از رسالت‌های اصلی است؛ یاد و خاطره شهدا باید در تمامی عرصه‌ها و زندگی ما به صورت محسوس احساس شود چرا که این کشور اسلامی متعلق به شهدا است.

دومین کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان خوزستان از ۱۵ تا ۱۷ اسفندماه در اهواز برگزار شد؛ آیین تقدیر از دست اندرکاران این کنگره با حضور سردار صادق آهنگران، نماینده ولی فقیه در خوزستان، استاندار خوزستان، فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب، فرمانده سپاه ولیعصر (عج) و جمعی از خانواده شهدا در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد.

همچنین نمایش «آستان عشق» که روایتی از بازگشت به فطرت است به همت سپاه ولیعصر (عج) خوزستان به مدت ۱۰ شب در اهواز به نمایش در آمد.

دیگر خبرها

  • قزوین میزبان ۲ شهید گمنام می شود
  • کسب امتیاز ممتاز کشوری برای کنگره ملی شهدای خوزستان
  • دیدار مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • دیدار نوروزی استاندار گیلان با خانواده‌ های شهدای مدافع حرم
  • تلاوت بیش از ۹۲ هزار صفحه قرآن به یاد شهدای استان فارس
  • یادواره شهدای حاج عمران در لرستان برگزار می‌شود
  • دیداری صمیمی با خانواده‌های معظم شهدا در زاهدان
  • دیدار استاندار سیستان و بلوچستان با خانواده های معظم شهدا در زاهدان
  • دیدار جانشین اداره ایثارگران سپاه پاسداران با خانواده معظم شهدای بهمئی
  • موزه سنگ نگاره‌های مراغه گنجینه‌ای از هنر حجاری در آذربایجان شرقی