Web Analytics Made Easy - Statcounter

۲ مجتمع بزرگ طراحی و تولید انبوه باتری‌های صنعتی و خودرویی پیشرفته نسل جدید و ۱۱ محصول جدید ذخیره‌سازی‌های پیشرفته نظامی توسط وزیر دفاع به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، همزمان با هفته دفاع مقدس، صبح امروز (پنج‌شنبه) ۲ مجتمع بزرگ طراحی و تولید انبوه باتری‌های صنعتی و خودرویی پیشرفته نسل جدید و ۱۱ محصول جدید ذخیره‌سازی‌های پیشرفته نظامی، با حضور امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دفاع در مراسم بهره‌برداری از این پروژه‌های دفاعی، به نامگذاری سال ۹۷ از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» اشاره کرد و اظهار داشت: افتتاح خطوط تولید باتری‌های نسل جدید پیشرفته صنعتی و نظامی مصداق بارزی از تحقق جهادی اقتصاد مقاومتی در رفع وابستگی به خارج از کشور و تکیه بر توان داخلی توسط فرزندان متعهد و متخصص صنعت دفاعی در مجموعه وزارت دفاع است.

امیر «حاتمی» ضمن افتتاح این پروژه‌ها و بازدید از کلیه خطوط و تجهیزات آن در سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع، توان علمی و عملی کارشناسان این مجموعه را در رفع گلوگاه‌های علمی و فناورانه و مدیریت انقلابی ستود و مثبت ارزیابی کرد.

خاطرنشان می‌شود، طرح صنعتی «امام رضا (ع)» در همین راستا به منظور خودکفایی و تأمین نیاز کشور به باتری‌های پیشرفته خودرویی و دستیابی به بازار‌های صادراتی، طی ۲۴۰۰ سرفصل اصلی در مدت ۱۶ ماه در مساحت ۴۲۰۰۰ متر مربع اجرا و زمینه اشتغال مستقیم برای صد‌ها نفر را فراهم کرده است.

طرح «بشارت» نیز جهت تولید باتری‌های صنعتی با مصارف حوزه‌های تکنولوژی و صنعتی در زیربنای ۶ هزار متر مربع و استفاده از آخرین فناوری‌های داخلی و بومی در مدت ۹ ماه، زمینه اشتغال صد‌ها نفر و خودکفایی در تولید باتری‌های سایز کوچک را فراهم کرده است.

همچنین در این مجتمع، ضمن دستیابی به فن‌آوری‌های برتر در زمینه ساخت نسل جدید باتری، عملاً توان تولید سالیانه بیش از ۶ میلیون دستگاه انواع باتری‌های خودرویی و ۱ میلیون دستگاه انواع باتری‌های سیلد کوچک ویژه مصارف نظامی، سیستم‌های مخابراتی و اطلاعاتی، حمل و نقل نظامی و UPS فراهم شده است.

طراحی، تولید و عرضه بالغ بر ۲۲ نوع محصول جدید، کاهش مصرف انرژی، افزایش بهره‌وری مواد اولیه، برخورداری از پیشرفته‌ترین دانش فنی (پانچ) و حداکثر استفاده از ساخت داخل، شامل ۱۹۰ دستگاه و تجهیز اصلی برای نخستین‌بار در کشور از دیگر ویژگی‌های این مجتمع طراحی است.

همچنین، به‌کارگیری نیرو‌های دانش بنیان، محققین دانشگاهی و بهره‌گیری از متخصصان داخلی صنعت کشور از بارزترین مصادیق اجرای طرح تحول و توسعه صنعت باتری کشور در سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۰۸۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس شانگهای در آستانه قزاقستان با دبیرکل وزارت دفاع هند دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در دیدار با دبیرکل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی درباره موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی میان دو کشور تاکید کرد.

وی با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار کرد: ظرفیت‌های متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه‌قاره هند به کار گرفته شود.

آشتیانی با اشاره به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت‌گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در زمینه تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه‌های مختلف اعلام کرد.

دبیرکل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار با ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و و آرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیرساختی به‌ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.
 
دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه‌های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی،  تحقیقات دفاعی، آموزشی و  تبادل دانشجو تاکید کرد. 
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • توسعه همکاری های دفاعی و نظامی ایران و هند 
  • ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند