Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جامعه هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های استان قم گفت: در حال حاضر قم با 55 هتل و هتل آپارتمان میزبان زائران و مسافران است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمد تقی مستقیمی ظهر امروز در همایشی قم محور گردشگری مذهبی ایران در تالار مرکزی شهر عنوان کرد: استان قم دارای ظرفیت های مهمی در گردشگری مذهبی است. در جهت احداث هتل نسبت به سالهای قبل در استان قم رشد خوبی داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: در حال حاضر قم با 55 هتل و هتل آپارتمان میزبان زائران و مسافران است در صورتی که در دهه 60 تنها 5 هتل در قم داشتیم.

مستقیمی بیان کرد:وقتی قم استان شد خدمات در حوزه گردشگری نیز با حمایت مسئولان رشد و توسعه یافت هر چند هم اکنون نیز به حمایت های لازم در ارائه خدمت بهتر به گردشگران و زائران نیاز داریم.

وی خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم همکاری خوبی در جهت تاسیسات گردشگری دارد.

مدیر جامعه هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های استان قم عنوان کرد: پنجم مهرماه روز جهانی گردشگری است و ما باید این روز را بسیار گرامی بداریم.

وی تصریح کرد: برخی از مشکلات خارج از محدوده میراث فرهنگی است و باید با تعامل سایر ارگان ها و مراکز حل شود.

آموزش صنایع دستی و هتل‌داری لازمه توسعه گردشگری است

احمد عطارنیا ظهر امروز در همایش "قم محور گردشگری مذهبی ایران" در تالار مرکزی شهر عنوان کرد: خلاء های زیادی در زمینه آموزش در حوزه گردشگری وجود دارد.

‌مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم افزود: آموزش صنایع دستی و هتلداری با رویکرد تولید و اشتغال لازمه توسعه صنعت گردشگری است.

وی اظهار کرد: ظرفیت های آموزشی خوبی در سازمان فنی و حرفه‌ای استان وجود دارد که می تواند در بخش آموزش،خلاء ها را پر کند.

عطارنیا بیان کرد:با برنامه ریزی جامع می توان آموزش ها را به سمت و سوی صنعت گردشگری سوق داد و اقتصاد پررونقی را به وجود آورد.

وی تصریح کرد:حتی این آموزش ها می تواند در جهت جذب گردشگر نیز مفید باشد و این صنعت را ارتقاء بخشد.

‌مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم خاطرنشان کرد: گواهینامه سازمان فنی و حرفه‌ای در سطح بین المللی معتبر و مورد تائید سازمان جهانی کار است و مجوزهای بین‌المللی آن به تائید وزارت خارجه نیز درآمده است.

وی افزود:مدارک فنی حرفه ای مطابق ماده 110 قانون کار تنها مدرک معتبر ملی و مجوز مهارتی در کشور است و 160 کشور جهان مدراک فنی حرفه ای ایران را معتبر می دانند.

عطارنیا عنوان کرد: برای ایجاد هر شغلی نیاز به مهارت و آموزش داریم و برای اشتغال نیز گواهی نامه مهارت نیاز است این گواهی نامه ها که بیان گر مهارت در افراد است می‌تواند در بهره وری اثرگذار باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام زائرسرا منطقه قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۰۹۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید سرزده فرماندار مهاباد از کارگاههای فنی و حرفه‌ای

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ فرماندار ویژه شهرستان مهاباد در این بازدید از کارگاههای فنی و حرفه‌ای مرکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان گفت: بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات درکنار تعمیر و ساماندهی فضای آموزشی و اداری این مرکز در اعتبارات شهرستانی و ملی در نظرگرفته خواهد شد تا بتوان در چند سال آینده شاهد رونق و توسعه فضای آموزشی مناسب برای استفاده متقاضیان کسب فن و مهارت باشیم.

حسن عباسی افزود: آموزشهای فنی و حرفه‌ای به عنوان پل ارتباطی واحد‌های تولیدی و صنعتی با آموزش، علاوه بر حرفه‌آموزی و آماده‌سازی افراد برای احراز شغل، با ارتقای کارایی و توانمندی نیرو‌ها به توسعه کسب و کار و اقتصاد کشور نیز کمک می‌کند.

در این بازدید، هیمن هرمزیاری رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان مهاباد گزارشی از فعالیتها و عملکرد این مرکز را ارائه کرد.

 

 

دیگر خبرها

  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • بازدید سرزده فرماندار مهاباد از کارگاههای فنی و حرفه‌ای
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • کلاس آموزش بازیگری کودک بارانا
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • یک‌میلیون و ۷۱۹ هزار و ۵۶۵ نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در قم ارائه شد
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟