Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر فنی بانک خون بند ناف رویان گفت: تاکنون 105 هزار نمونه خون در بانک خون بند ناف رویان ذخیره‌سازی شده است که بیشترین استفاده آن در درمان سرطان خون اطفال بوده است.

به گزارش ایسنا، سعید آبرون امروز پنج شنبه، 5 مهر در کنفرانس علمی یک روزه سلول‌های بنیادی در کردستان، اظهار کرد: بانک خون بند ناف رویان اولین بانک خون بند ناف کشور است که از سال 1384 فعالیت خود را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این بانک تا کنون 105 هزار نمونه خون ذخیره‌سازی شده است که در درمان سرطان‌های خون و بیماری‌های خونی اطفال به کار گرفته می‌شوند.

مدیر فنی بانک خون بند ناف رویان عنوان کرد: در بانک خون بند ناف رویان نمایندگی کردستان هم که از سال 88 آغاز بکار کرده، 900 نمونه خون ذخیره‌سازی شده است و امیدواریم این میزان افزایش یابد تا به درمان بیماری‌ها به‌ویژه بیماری‌های اطفال کمک کند.

وی هدف از برگزاری این سمینار را آشنایی پزشکان با یافته‌های جدید و دستاوردهای بانک خون بند ناف رویان اعلام کرد و گفت: به خانواده‌ها هم توصیه می‌شود که اقدام به ذخیره‌سازی خون در این بانک کنند و در تامین سلامت فرزندان و خانواده خود تاثیرگذار باشند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیشترین استفاده از بانک خون در درمان سرطان خون اطفال بوده و نتیجه خوبی هم از آن حاصل شده است.

آبرون با اشاره به اینکه بانک خون در سراسر کشور نمایندگی دارد، اعلام کرد: خانواده‌ها می‌توانند از طریق اینترنت وارد سایت شده و اطلاعات لازم را کسب کنند یا با مراجعه به دفتر نمایندگی استان، سلامتی را برای خانواده خود ذخیره کنند.

بر اساس این گزارش، کنفرانس علمی یک روزه سلول‌های بنیادی با محوریت کاربردها، پتانسیل‌ها و چشم‌اندازها با حضور مسئولان و مهمانانی از بانک خون بند ناف رویان برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام بانک خون بندناف سرطان خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۰۹۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی به تعهدات خود در حوزه دارو عمل کرد

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز در پاسخ به تذکر حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر درباره گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در خصوص کمبود دارو گفت: علاوه بر جلسات صحن علنی مجلس برای بررسی علل کمبود دارو بنده نیز جلسات جداگانه‌ای با بانک مرکزی و وزارت بهداشت و درمان داشتم.

وی ادامه داد: بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت و درمان درباره دارو مسئولیت دارند. بانک مرکزی برای اختصاص ارز دارو در اواخر بهار و ابتدای تابستان اشکالاتی داشت که باعث ایجاد مشکلاتی در توزیع دارو شد منتها در پایان سال گذشته توانست به تعهدات خود عمل کند.

حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با استناد به ماده ۲۳۴ در تذکری بیان کرد: مجلس شورای اسلامی چهار جلسه نظارتی درباره دارو برگزار کرد، اما هنوز مشکل گرانی و کمبود دارو حل نشده است. آخرین جلسه در ۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۲ بود که فرصت دو ماهه‌ای به وزارت بهداشت و درمان، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه داده شد.

وی اضافه کرد: بنا بود ۷۰ درصد هزینه دارو را بیمه‌ها و ۳۰ درصد را بیمار بپردازد که این اتفاق رخ نداده و تقریبا پرداختی از جیب بیمه و بیمار نصف نصف است. بیشترین اشکال هم به وزارت بهداشت و درمان، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه بر می‌گردد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی توضیح داد: بانک مرکزی منابع ارزی را برای دارو تامین نکرد. سازمان برنامه و بودجه هم ۷۰ همت طلب دارو را پرداخت نکرده، سازمان تامین اجتماعی هم طلب دانشگاه علوم پزشکی را نپرداخته است؛ علی‌رغم اقدام معقول مجلس شورای اسلامی همچنان مشکلات مردم حل نشده و باید چاره‌ای اندیشید.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • مشکل تامین ارز دارو داریم؛ اما وعده درمان سرطان رایگان می دهند! بودجه 1403 برای تامین دارو چه می گوید؟
  • بانک مرکزی به تعهدات خود در حوزه دارو عمل کرد
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • واکسن سرطان همراه با ایمونوتراپی تومورهای کبد را کوچک می کند
  • بررسی جدیدترین پیشرفت‌های درمان سرطان‌های دستگاه‌های ادراری
  • جدیدترین پیشرفت‌های درمان سرطان در همایش جامعه اورولوژی
  • ارایه جدیدترین دستاورد‌های درمان سرطان‌های دستگاه ادراری
  • ارایه جدیدترین دستاوردهای درمان سرطان های دستگاه ادراری