Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، احمد همتی عصر پنج‌شنبه در نشست کارگروه سازگاری با کم‌آبی استان سمنان با حضور وزیر نیرو به میزبانی سالن مدیریت استانداری بابیان اینکه حق آبه سمنان در سد فینسک و روزیه مورد توجه وزارت نیرو واقع شود، ابراز داشت: سمنان باوجود دارا بودن این دو سد از مشکل کم‌آبی رنج می‌برد که نشان می‌دهد نتوانستیم از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کنیم که امیدواریم این دو سد در طرح‌های اولویت‌دار وزارت نیرو قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه ظرفیت‌های بسیار مطلوبی در استان سمنان برای سرمایه‌گذاری وجود دارد، افزود: کمبود منابع آب یکی از چالش‌های موجود برای عدم توسعه است که امیدواریم این مهم در وزارت نیرو پیگیری شود.

میانگین مصرف آب سمنان نسبت به سایر استان‌ها کمتر است

عضو خانه ملت بابیان اینکه میانگین مصرف آب سمنان نسبت به سایر استان‌ها کمتر است، ابراز داشت: ۸۰ درصد چاه‌ها به کنتورهای هوشمند مجهز شده و طرح‌های اصلاح الگوی کشت و استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری در دستور کار است که این اقدامات نشان می‌دهد این استان مدیرت مصرف آب را کاملا در برنامه‌های خود لحاظ کرده است.

همتی بابیان اینکه باید با مصارف غیر قانونی و غیر متعارف آب به طور جد برخورد شود، تصریح کرد: علیرغم آن‌که برنامه‌های مناسب باکم آبی در استان به طور جد پیگیری می‌شود اما از این سو نباید از مصرف‌های غیر قانونی نیز غفلت کرد قطعا کنترل استفاده از این نعمت خدادادی می‌تواند توسعه را در استان تسهیل کند.

وی بابیان اینکه انتقال آب دریای خزر به سمنان می‌تواند ضمن توسعه همه جانبه استان در همه بخش‌ها اثر مثبت داشته باشد، افزود: هم‌اکنون برخی کشورهای حاشیه دریاچه خزر از این منابع در حال استفاده هستند که ایران نیز می‌تواند بر طبق توافق‌های بین‌المللی بهره‌برداری از آن را در دستور کار خود قرار دهد.

کد خبر 4414462

منبع: مهر

کلیدواژه: احمد همتی استانداری سمنان شورای حفاظت از منابع آب وزارت نیرو ماه محرم بوشهر کرمانشاه هفته دفاع مقدس خبرگزاری مهر گرگان مشهد عاشورا مراسم عزاداری شهرکرد رژه نیروهای مسلح سانحه تصادف شیراز حمله تروریستی اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۱۱۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبیاری غیرمتعارف و ظروف پلاستیکی چالش مهم محیط زیست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، اسلام جاودان خردافزود: آبیاری های غیرمتعارف با استفاده از آب فاضلاب انجام و این امر افزون بر آلودگی زمین منجر به تهدید سلامت مصرف کنندگان هم می شود. وی با اشاره به اینکه براساس آماری که پارسال دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرده ۸۰۰ مورد آبیاری غیرمتعارف در استان تنها در نیمه نخست پارسال انجام شده است افزود: بازنگری در این شیوه ضرورت دارد. مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: استفاده بی رویه از ظروف یک بار مصرف پلاستیکی اگرچه در بیشتر نقاط کشور حال زمین را بد کرده است اما این رویه در استان هم مشکل ساز شده و ضرورت دارد تا برای مدیریت آن برنامه ریزی اصولی انجام شود. وی تاکید کرد: برای بهبود حال زمین فرهنگ استفاده از ظروف یکبار مصرف به صورت روزانه باید از زندگی مردم حذف شود که البته این امر افزون بر مشارکت شهروندان نیازمند حساسیت بیشتر مسئولان است. جاودان خرد عنوان کرد: جایگزینی کیسه های پارچه ای به صورت جدی و فراگیری با کیسه های پلاستیکی در واحدهای صنفی مانند نانوایی ها نخستین گام برای تحقق این مهم محسوب می شود.  

دیگر خبرها

  • چالش کمبود معلم در استان مرکزی کاهش می‌یابد
  • وزیر کشور: فراجا نیرو‌های خود را در برخورد با بی حجابی توجیه کرده
  • نشانه‌های کمبود ویتامین K
  • وزیر کشور: فراجا نیرو‌های خود را توجیه کرده که بین اهمال‌کنندگان و ساختارشکنان تفاوت قائل شوند
  • ناپایداری آب شرب در سرزمین آب‌ها/ تغییرات اقلیمی از عوامل چالش کمبود منابع پایدار آب در لرستان
  • رعایت نشدن قانون بکارگیری نیرو در بخشی از شعبه‌های دادگستری
  • کمبود این ویتامین سبب یبوست می‌شود
  • این ویتامین‌ها اضطراب را کاهش می‌دهد
  • آبیاری غیرمتعارف و ظروف پلاستیکی چالش مهم محیط زیست
  • زلنسکی: برای جنگ مدرن، به سربازان جوان تازه‌نفس نیاز داریم