Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛نصر آبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت:در کنار سلامت بحث امنیت بسیار مهم بوده که نیروی انتظامی آنرا فراهم کرده است و موضع حفاظت از منابع طبیعی بر عهده ی یگان حفاظت است که در این راه ممکن است جان خود را از دست بدهند و به مقام شهادت نائل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:یکی از سیاست های سازمان در راستای حفاظت از منابع طبیعی جلب مشارکت مردمی است.

نصر آبادی گفت:قاطعیت در عرصه ها باید متناسب با افراد انجام شود و برای این کار نیاز است نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی اشرافیت کامل به عرصه را داشته باشند و این امر میسر نمی شود مگر اینکه به استانداردهای لازم در این عرصه برسیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در خصوص وضعیت حقوقی و بیمه نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری افزود:درخواست های داده شده به حق است و درصدد کاهش این مسائل هستیم.

سرهنگ زاهدی پور رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی نیز گفت:یگان های حفاظت،مصوبه ی شورای عالی کشور است که در این راستا تمامی سازمان هایی که به وضعیت حفاظتی نیاز دارند می توانند یگان حفاظتی تشکیل دهند و وظیفه ناجا معرفی فرماندهان یگان حفاظت است که در این خصوص نیروهایی با مهارت بالا به سازمان ها معرفی می شوند.

سرهنگ حسن زاده فرمانده سابق یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی افزود:در بحث حفاظت از منابع طبیعی خدمت به مردم بسیار ستودنی است.

وی اظهار کرد:در بحث دخل و تصرف در خراسان جنوبی آمارها کاهش و در زمینه رفع تصرف افزایش داشته است و همچنین در حوزه ی گشت و مراقبت جزء بهترین استان ها بودیم و جزء اولین استان هایی بودیم که بحث پرونده های سنواتی را مطرح کردیم و تاکنون پرونده سنوات معوقی نداشته ایم و همه به سرانجام قضایی خود رسیده است.

سرهنگ حسن زاده بیان کرد:خراسان جنوبی جزء اولین استان ها در زمینه احداث پایلوت پاسگاه منابع طبیعی است.

سرهنگ رمضانی فرمانده جدید یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در خصوص برنامه های آینده گفت:رسیدگی سریع و به موقع شکایت ها،ایجاد تعامل با دستگاه های قضایی استان و شهرستان ها،تعامل با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی و معاونت های این اداره،تعامل با سایر یگان ها و سایر دستگاه ها،پیگیری مشکلات یگان حفاظت،پیگیری پرونده های سنوات گذشته،برخورد  مقتدرانه با متخلف در حوزه ی منابع طبیعی و غیره از جمله این برنامه ها است.

سرهنگ سبز علی فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها،مراتع و آبخیزداری کشور اظهار کرد:امروزه تمام دنیا در حوزه ی آب،خاک و پوشش گیاهی به صورت جدی با مشکلاتی مواجه هستند و اگر این شرایط ادامه پیدا کند ما دیگر جایی برای زندگی کردن نخواهیم داشت.

وی بیان کرد:در برخی اکوسیستم های کشور امکان زاد آوری مجدد برخی از گونه ها ی گیاهی به دلیل کاهش رطوبت،افزایش دما و کاهش منابع آبی امکان پذیر نیست.

سرهنگ سبز علی گفت:همان طور که مقام معظم رهبری سفارش کرده اند که فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود باید منابع طبیعی را حفظ و زنده کرد و امروزه متأسفانه آنچه که داریم را حفظ نمی کنیم و آنچه که مربوط به آیندگان است را نابود می کنیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها،مراتع و آبخیزداری کشور افزود:در حوزه ی منابع طبیعی باید آگاه سازی و فرهنگ سازی شود تا مردم با ما همراه شوند.

وی گفت:اگر امروز در عرصه ی منابع طبیعی شاهد تخلفات باشیم قطعا نشان دهنده ی چراغ سبزی است که از طرف سایر دستگاه ها داده شده است و ما موظف هستیم تا با یک ادبیات با مردم گفتمان کنیم اما با افراد متخلف و آزمند برخورد قاطع خواهیم داشت.

سرهنگ قاسمی افزود:امروز در حوزه منابع طبیعی کشور در طی یک سال 30 هزار پرونده تخلفات داریم که بیش از 60  درصد آن مربوط به تغییر کاربری و تصرفات و غیره است و همچنین در حوزه ی اطفای حریق 60 درصد کاهش داشته ایم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها،مراتع و آبخیزداری کشور گفت:در حوزه ی منابع طبیعی پایه اول هدف گذاری ، آسیب شناسی و شناسایی کانون های بحرانی و اجرای برنامه های قابل اجرا است.

وی بیان کرد:لایحه حمایت از جنگل بانان یکی از اقداماتی است که امیدواریم هرچه سریع تر به تصویب مجلس برسد تا جنگل بانان دچار مشکل نشوند و بیمه آنها پرداخت شود.

 در پایان این مراسم از زحمات سرهنگ محمد حسن زاده فرمانده سابق یگان حفاظت منابع طبیعی وآبخیزداری خراسان جنوبی قدردانی شد و سرهنگ رمضانی به عنوان فرمانده جدید یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی منصوب شد.

انتهای پیام/غ

خراسان جنوبی جزء اولین استان ها در زمینه احداث پایلوت پاسگاه منابع طبیعی است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی آبخیزداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۱۱۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: در راستای اجرای دوفقره تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از منابع طبیعی، سرجنگلبان، مامورین یگان حفاظت بخش بیشه سر، اقدام به رفع تصرف، دو قطعه از اراضی جنگلی ملی واقع در منطقه هفت تن قائم شهر نمودند که بر این اساس آثار تصرفی اعم از پرچین‌ها از میان برداشته و عرصه‌ها اعاده به وضع سابق شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • دستگیری بیش از ۵ هزار نفر از مجرمین و تعرض‌کنندگان به عرصه‌های ملی و جنگلی کشور
  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • فردی که متهم به قطع درختان بود در گرگان دستگیر شد
  • جذب ۴ هزار نیرو در یگان حفاظت منابع طبیعی کشور
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • مراسم معارفه ‌و تکریم مدیرعامل هلدینگ بهپویان هوشمند امید برگزار شد
  • اجرای پروژه مشارکتی آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی در اقلید
  • تکریم و معارفه فرماندهان انتظامی ۲ شهرستان گیلان
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر