Web Analytics Made Easy - Statcounter

­

‫به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت،­ ایرج حریرچي، در واکنش به اخباری مبنی بر وجود انگل سرطان مثانه در آب‌های کارون در خوزستان گفت: ابتدا از اساتیدی­­که در موضوعات سلامت صحبت می‌کنند، می‌خواهم که مطالب را منطبق با منابع و مراجع علمی بیان کنند و به شرایط فعلی بهداشت و درمان کشور و تغییرات مثبت چند دهه اخیر توجه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین رسانه‌ها هنگام انتقال مطالب، نسبت به صحت آنها دقت کافی را داشته باشند.‬

‫وی افزود: در مورد وجود انگل سرطان مثانه در آبهای کارون نیز باید بگویم که به دنبال اقدامات انجام شده، ۱۶ سال است که بیماری شیشتوزومیازیس در خوزستان نداریم. از طرفی هم این انگل در گذشته مربوط به آب‌های شیرین شمال خوزستان بوده است که با اقدامات وزارت بهداشت طی ۲-۳ دهه گذشته، چندین سال است که موردی از این بیماری مشاهده نشده است.‬

­

‫حریرچی ادامه داد: از طرفی هم هر فرد مبتلا به ادرار خونی در مناطق آلوده، فورا آزمایش و بررسی می‌شود و قطعا اقدامات درمانی مناسب برای وی صورت می گیرد. ضمن اینکه مجددا تاکید می‌کنم ۱۶ سال است که این بیماری را نداریم. این بیماری نیز بیشتر به کشاورزانی که پایشان زخمی می‌شد مربوط بود و انتقال این بیماری از این طریق است.‬

­

‫معاون کل وزارت بهداشت درباره آمار شیوع سرطان مثانه در کشور گفت: سالانه در هر ۱۰۰ هزار نفر ۸.۵ مورد جدید این بیماری را در کشور شاهدیم که این آمار در خوزستان ۷.۹۳ است که از متوسط کشوری نیز پایین تر است. در مجموع سرطان مثانه جزء بیماری‌های شایع کشور نیست.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: سخنگو صحت انگل مثانه کارون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۱۲۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش خبرآنلاین، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دهان و دندان
  • سمی و سرطان‌زا بودن سیگارهای الکترونیک
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک/ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • خوزستان عاری از بیماری مالاریا
  • گزارش وزارت بهداشت از سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگار‌های الکترونیک؛ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • حذف انتقال محلی مالاریا در خوزستان در ۱۰ سال اخیر