Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@22:40:24 GMT

شرایط حمایت از بنگاه‌های کوچک ورشکسته

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۱۲۲۶۱

به گزارش فارس، انوشیروان محسنی بندپی در جریان بازدید از پروژه‌های عمرانی، اشتغال و اجتماعی شهرستان اسلامشهر گفت: استان تهران بسیار وسیع و بزرگ بوده، جمعیت زیادی در آن سکونت دارد و به تبع آن مسائل اجتماعی و اقتصادی آن نیز بیش از سایر استان‌هاست.

وی ادامه داد: ما مسائل موجود در پایتخت را از جمله اشتغال، تولید، جلوگیری از افزایش آسیب‌های اجتماعی و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر را در دستور کار جدی خود قرار دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بازدید‌های صورت گرفته از پروژه‌های تولیدی در اسلامشهر گفت: با فعالان حوزه تولید اشتغال در فرمانداری این شهرستان جلسه‌ای را برگزار کردیم، ظرفیت‌های این شهرستان شناسایی شد چرا که اسلامشهر به عنوان پایانه صادرات گل و گیاه کشور، تولیدکننده انواع مصالح ساختمانی و دارای کارگاه‌ها و تعاونی‌های مسکن بسیار بزرگی است به این ترتیب حدود ۱۵ تعاونی در این شهرستان مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند و قرار شد حمایت‌های اعتباری مناسبی از آن‌ها صورت گیرد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هدف ما در سال ۹۸ ایجاد یک میلیون فرصت شغلی جدید است، ما نسبت به این موضوع تعهد داده‌ایم همچنین باید از مشاغل موجود نیز صیانت کنیم.

وی در پاسخ به اینکه شرایط اقتصادی موجود بسیاری از بنگاه‌های کوچک را به ورشکستگی کشانده گفت: هدفمان این است هر واحدی که به عنوان تولیدکننده فعالیت می‌کند و بستر لازم برای تولید را دارد، اما تداومی در آن نداشته و با مشکلاتی مواجه است تا جایی که بتوانیم حمایت کنیم.

محسنی گفت: اگر مشکلات این بنگاه‌ها با سرمایه در گردش حل می‌شود کمکشان کنیم، همچنین قرار است در طرح‌هایشان بازنگری انجام داده و با اعطای وام اعتبارات بیشتری بدهیم اگر بدهی معوقه دارند به آن‌ها کمک کنیم تا بتوانند شرایط خود را حفظ کنند.

        

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۱۲۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتخاذ بیش از ۵۰ مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان

استاندار اصفهان از اتخاذ بیش از ۵۰ مصوبه لازم‌الاجرا در نشست شورای اداری مشترک استان و شهرستان اصفهان، بمنظور توسعه و آبادانی شرق این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی شامگاه _ پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در پایان سفر به شرق شهرستان اصفهان که بیش از ۱۵ ساعت به طول انجامید، عنوان کرد: سفر شورای اداری استان به شهرستان اصفهان در چند بخش برنامه‌ریزی شد.

وی ادامه داد: نخست بازدید از مناطق جنوبی شهرستان، در سفر دوم بازدید از برخی شهرک‌های شهرستان و امروز نیز سفر به شرق شهرستان اصفهان برنامه‌ریزی و اجرا شد.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: این سفر از ساعت ۶ صبح امروز با بازدید از مناطق براآن شمالی و جنوبی، قهجاورستان، زیار و سایر شهرها و روستاهای این منطقه آغاز شد.

دکتر مرتضوی افزود: بازدید از پروژه‌های نیمه تمام، نقاط حادثه‌خیز و بررسی چالش‌های حوزه کشاورزی و صنعتی از جمله مواردی بود که در این سفر در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: دیدار و ملاقات مردمی از دیگر برنامه‌های شورای اداری استان در شرق شهرستان اصفهان بود و بیش از ۸۰ نفر از مردم این منطقه توانستند مسائل و مشکلات خود را با اعضا شورای اداری استان مطرح کنند.

استاندار اصفهان متذکر شد: نشست شورای اداری مشترک استان و شهرستان اصفهان نیز بیش از شش ساعت به طول انجامید و مسائلی که در سفر مورد بررسی قرار گرفته بود در این نشست مطرح و در خصوص آن تصمیم‌گیری شد.

مرتضوی تعداد مصوبات اخذ شده در نشست شورای اداری استان را بیش از ۵۰ مصوبه عنوان کرد و گفت: این مصوبات لازم الاجرا بمنظور رفع چالش‌ها و توسعه شرق شهرستان اصفهان اتخاذ شد.

وی ادامه داد: تلاش شد مصوبات در بخش‌های مختلف با زمانبندی مشخص تصویب شوند تا در موعد مقرر با به ثمر رسیدن مصوبات شاهد رشد و آبادانی این منطقه باشیم.

استاندار اصفهان در خصوص مفاد مصوبات شورای اداری استان، بیان کرد: رفع نقاط حادثه‌خیز، اصلاح هندسی مسیرها، ایمن سازی و نصب علائم، روکش آسفالت، تعیین تکلیف طرح‌های کشاورزی نیمه‌تمام، تکمیل طرح‌های حوزه ورزش و جوانان، توجه ویژه به مسائل آموزشی و بهداشت و درمان از جمله مفاد مصوبات این نشست بود.

مرتضوی متذکر شد: مسائل و چالش‌های سایر مناطق شهرستان اصفهان نیز در سفرهای آینده بررسی و در خصوص آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

کد خبر 748001

دیگر خبرها

  • جلد ششم کتاب «عنوان بصری» منتشر شد
  • نگاهی به مسائل اجتماعی و فرهنگی در مجموعه «خط روی خط»
  • توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس/ رسیدگی به مسائل نابرابری اجتماعی
  • بررسی مسائل و مشکلات تولیدکنندگان شهرستان فیروزکوه
  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار
  • مسولان استانی به شهرستان‌های کوچک بیشتر توجه کنند
  • اتخاذ بیش از ۵۰ مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان
  • مشکلات دهستان دستجرد سفلی در بازه زمانی معقول برطرف خواهد شد
  •  استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است