Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ علی اوسط اکبری مقدم غروب پنجشنبه در حاشیه برگزاری جلسه مدیریت بحران در شهرستان تالش و بازدید از مناطق سیل زده این شهرستان، با اشاره به اینکه براثر بارش شدید باران و وقوع سیلاب از شب گذشته در مناطق غرب گیلان، راه ارتباطی روستای شیخ محله تالش قطع شده، افزود: به دلیل تغییر بستر رودخانه، مسیر ارتباطی ۱۰ خانوار در این روستا قطع شده که از مسیر جایگزین استفاده می‌شود تا وضعیت به حالت عادی برگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه براثر بارش‌های فصلی خسارت جدی به حوزه راه‌های ارتباطی و منازل مسکونی در حریم رودخانه‌های شهرستان تالش وارد شده، اظهار داشت: براثر بارش شدید باران و ایجاد اختلال در زیرساخت‌ها، گاز هفت روستا شامل ۳۴۰ خانوار قطع شده بود که با تلاش نیرو‌های امدادی اکیپ‌های گاز رسانی، تا کنون گاز ۱۷۰ خانوار وصل شده است.

وی همچنین به قطع آب شرب پنج هزار خانوار روستایی براثر بارش شدید باران اشاره و اضافه کرد: تاکنون آب شرب سه هزار خانوار وصل شده و دو هزار خانوار باقیمانده نیز تا ۲۴ ساعت آینده وصل می‌شود.

اکبری مقدم گفت: شرکت آب و فاضلاب روستایی بیش از دو هزار بسته آب و همچنین اکیپ آبرسانی سیار و خودرو پایش کیفیت آب شرب به منطقه اعزام کرده که در حال حاضر در منطقه حضور دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه به خطوط ارتباطی برق تعدادی از روستا‌ها نیز آسیب وارد شده، گفت: بیش از ۵۰ تیر برق روستا که در مسیر سیلاب قرار گرفته، تخریب شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان افزود: برق این روستا‌ها توسط کابل خودنگهدار وصل شده و تنها ۱۵ خانوار در حال حاضر فاقد برق هستند که اهتمام داریم تا ۲۴ ساعت آینده وصل شود.

وی تصریح کرد: همچنین دیواره حفاظتی به طول ۵۰ متر در پل اصلی شهر تالش قطع شده که با فروکش کردن آب بایستی ترمیم آن در دستور کار شهرداری قرار بگیرد.

اکبری مقدم ادامه داد: علاوه بر شهرستان تالش، تعدادی از روستا‌های شهرستان صومعه سرا نیز به صورت سطحی دچار خسارت شده که مشکل آن‌ها به زودی رفع می‌شود.

وی به مسدود بودن محور پونل - خلخال نیز اشاره و بیان کرد: محور پونل- خلخال در یک نقطه کاملا قطع شده که در تلاش برای بازگشایی آن هستیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون خسارت جانی از این سیلاب در استان نداشته ایم، گفت: تمامی خسارت‌های وارده در حرایم رودخانه بوده است.

اکبری مقدم تصریح کرد: باتوجه به ساخت و ساز‌های بی رویه‌ای که در حریم رودخانه‌ها اتفاق افتاده، این خسارت‌ها وارد شده که در حال حاضر به ۱۵ واحد مسکونی واقع در حریم رودخانه‌ها خسارت جدی وارد شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با ابراز امیدواری اینکه تا ۴۸ ساعت آینده وضعیت به حالت عادی بر گردد، گفت: اهتمام داریم مشکلات حوزه آب، برق و گاز مناطق سیل زده را طی مدت یاد شده برطرف کنیم و مسیرپونل - خلخال راهرچه سریعتر بازگشایی کنیم.

وی میزان خسارت‌های وارده را در حال بررسی اعلام کرد.

تالش با ۲۰۰ هزار و ۶۴۹ نفر جمعیت در بخش‌های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است. ۱۲۲ هزار و ۲۸۹ نفر از جمعیت این شهرستان، در مناطق روستایی زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/ز

امداد رسانی به غرب گیلان همچنان ادامه دارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بارش باران حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۱۲۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کوچ بهاره عشایر خراسان شمالی به مناطق ییلاقی

به گزارش گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ رضا روشن ضمیرگفت: سه هزار و ۶۰۰ خانوار عشایری استان کوچرو هستند که ۲ هزار خانوار از این دامداران، زمستان را در استان گلستان گذرانده و اکنون در حال جابه جایی به مناطق ییلاقی خراسان شمالی هستند، هزار و ۶۰۰ خانوار عشایری استان هم در داخل استان کوچروی دارند.
وی با بیان اینکه عشایر استان مکلف هستند مناطق قشلاقی استان گلستان را تا نیمه اردیبهشت ماه ترک کنند، افزود: برخی عشایر به صورت سنتی کوچ می‌کنند که این جابه جایی یک ماه تا بیش از ۴۰ روز طول می‌کشد و برخی هم به صورت مکانیزه کوچ می‌کنند که زمان کمتری در راه هستند.
روشن ضمیرگفت: برخی عشایر استان نیمه کوچرو و در جوار مناطق روستایی مستقر هستند و تابستان به مناطق ییلاقی اطراف کوچ می‌کنند که شمار این دامداران ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار است.
وی با بیان اینکه در این زمینه تمهیدات لازم با نیروی انتظامی و پلیس راه انجام شده است، گفت: ناوگان مورد نیاز برای آبرسانی سیار به عشایر در مسیر کوچ انجام و آب مورد نیاز عشایر و دام‌ها تامین می‌شود.
مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی با اشاره به اینکه دام عشایر، پیش از کوچ علیه بیماری‌های مختلف مایه کوبی می‌شوند افزود: همچنین آرد مورد نیاز عشایر پیش از کوچ تامین شده و علاوه بر آن در مناطق ییلاقی هم آرد مورد نیاز توزیع می‌شود.
عشایر خراسان شمالی ۶۰۰ هزار واحد دامی در اختیار دارند و ۹۰ درصد درآمد آنان وابسته به دام است و مابقی از از محل تولید صنایع دستی، جمع آوری گیاهان دارویی و زراعت و باغداری تامین می‌شود.

دیگر خبرها

  • اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • اشتغال حدود ۲۰۰ خانوار در قم به کار پرورش شتر
  • آغاز کوچ بهاره عشایر خراسان شمالی به مناطق ییلاقی
  • قاچاق چوب با پراید در تالش
  • برق برخی مناطق ۷ شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود
  • آتش‌سوزی یک باب مغازه در تالش
  • ۲ عملیات موفق امدادرسانی در آب های بوشهر و خارگ انجام شد
  • باند سارقان سابقه‌دار در تالش زمین‌گیر شدند
  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر