Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که به منظور شرکت در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می برد، در ادامه دیدارها با مقامات حاضر در این نشست با وزرای خارجه ونزوئلا، رومانی، نروژ، اسلوونی، پرتغال سوئد و پاراگوئه دیدار و گفت وگو کرد.

وزیر خارجه ایران در حاشیه این نشست با همتای ونزوئلایی خود دیدار و گفت وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار راه های گسترش روابط دوجانبه و مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت.

در دیدار رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران و وزیر خارجه پاراگوئه، دو طرف بر گسترش روابط دوجانبه تاکید کرده و راه های توسعه و تعمیق روابط مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر امور خارجه ایران همچنین در حاشیه هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل با وزیر خارجه پرتغال دیدار و گفت وگو کرد. روابط دوجانبه، برجام و سایر مسائل مورد علاقه در این دیدار مورد گفت وگو قرار گرفت.

ظریف و وزیر امور خارجه رومانی هم در نیویورک دیدار و گفت وگو کردند. در این دیدار راه های گسترش روابط دوجانبه و مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

ظریف همچنین با «اینه اریکسن سوراید» وزیر خارجه نروژ در حاشیه هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار و دو طرف درباره برجام، روابط دوجانبه و مسائل منطقه به گفت وگو پرداختند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین با وزیر خارجه اسلوونی دیدار و گفت وگو کرد.در این دیدار طرفین بر توسعه روابط دوجانبه به خصوص در حوزه اقتصادی تاکید کردند.

 

ظریف همچنین با وزیر خارجه سوئد در حاشیه این نشست دیدار و گفت وگو کرد.

ظریف پیش از این نیز با وزرای خارجه فرانسه، انگلیس، عمان، هند، چین و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و یان کوبیش نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق دیدار و گفت وگو کرده بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین ضمن شرکت در نشستی با حضور وزرای خارجه 1+4 درباره برجام در نشست سه جانبه ای با حضور همتایان ترکیه ای و روس خود درباره توافق ادلب و اوضاع سوریه نیز حضور یافت.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۱۳۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو

امروز پنجشنبه نشست معاونان وزرای امور خارجه کشورهای عضو بریکس در مورد تحولات خاورمیانه در مسکو برگزار شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور موسوم به بریکس امروز 6 اردیبهشت با دستور کار بررسی تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا آغاز به کار کرد.

به گفته سفارت ایران در مسکو، هیئت جمهوری اسلامی ایران به ریاست علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه در این نشست حضور دارد.

روسیه که ریاست دوره‌ای گروه بریکس را در سال جاری میلادی (2024) برعهده دارد، میزبان این اجلاس است.

این نشست با سخنان میخائیل بوگدانف، نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا و معاون وزیر امور خارجه این کشور آغاز به کار کرد.

قرار است معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این نشست، مواضع جمهوری اسلامی ایران را درباره تحولات خاورمیانه در شرایط تداوم کشتار مردم بی‌گناه فلسطین از سوی رژیم اشغالگر قدس و تجاوزهای اخیر این رژیم به کشورهای منطقه از جمله به کنسولگری سفارت کشورمان در دمشق مطرح کند.

باقری قبل از حضور در این نشست با بوگدانف، معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره مسائل مورد نظر گفتگو کرد.

باقری به روسیه سفر می‌کندنشست نمایندگان ملی بریکس در روسیه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...
  • دیدار وزیر دفاع ایران و چین در حاشیه اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس
  • تاکید اعضای بریکس بر توقف نسل‌کشی در غزه
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی